Jump to content

TV-avgift för internet


RavenE
 Share

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8604906.ab

SVT:s VD, Eva Hamilton, anser att "när fler tittar på tv-program via datorn eller mobilen behöver också tv-avgiften delvis förändras.".

Vad tycker ni? Vill ni betala en avgift för att kunna se program på SVT-play?

Betalar man redan tv-avgift som vi redan gör till Radiotjänst, så tycker jag inte att ännu en avgift ska betalas för att kunna se på programmen på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, HELL no! Nu får det fan vara nog, SVT ger absolut inget bra och personligen så kan jag säga att det enda jag ser av SVT är när jag flippar förbi till kanal 6, så glöm det! Och dessutom, hur ska dom bevisa att jag har en dator och kräva mig på licenspengar för det? Det kommer bara bli samma procedur för internet som TV och folk kommer inte betala.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att göra om tv-avgiften till en vanlig skatt, svårare än så är det inte. Till och med jag som annars är tveksam till statlig verksamhet i olika former ser ett värde i att ha en public-service-kanal. Med det sagt tycker jag att SVT borde slimma organisationen och sluta med nöjes- och dramaproduktion och bli ett bolag som endast ägnar sig åt nyheter och bildande samhällsprogram.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att göra om tv-avgiften till en vanlig skatt, svårare än så är det inte. Till och med jag som annars är tveksam till statlig verksamhet i olika former ser ett värde i att ha en public-service-kanal. Med det sagt tycker jag att SVT borde slimma organisationen och sluta med nöjes- och dramaproduktion och bli ett bolag som endast ägnar sig åt nyheter och bildande samhällsprogram.

Amen.

Eller säljas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att göra om tv-avgiften till en vanlig skatt, svårare än så är det inte. Till och med jag som annars är tveksam till statlig verksamhet i olika former ser ett värde i att ha en public-service-kanal. Med det sagt tycker jag att SVT borde slimma organisationen och sluta med nöjes- och dramaproduktion och bli ett bolag som endast ägnar sig åt nyheter och bildande samhällsprogram.

Jag är böjd att hålla med, men det enda jag är säker på är att tv-licens måste bort. Jag får inte ihop att man ska betala en avgift för att äga en teknik som kan ta emot TV-signaler... Dessutom slår den väldigt orättvist - till och med många som jobbar för SVT skiter i att betala den kan jag avslöja med insiderkällor. Men sen är det alltid viktig att tänka på konsekvenserna tycker jag. SVT satsar pengar på kulturprojekt som aldrig annars skulle kunna genomföras, är det värt att bli av med dessa?

Möjlig lösning är att ta bort alla mainstreamprogram a la Så Ska Det Låta då dessa lika gärna kan göras kommersiellt men att de med skattemedel fortsätter göra samhällsprogram och ge pengar till vissa typer av filmprojekt. Hur dessa ska väljas ut vet jag inte.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sänk TV-avgiften och höj straffet på att inte betala sin licenspeng. SVTplay bör helst ingå i TV-avgiften på ett sådant sätt att om du inte har en TV, men har betalt avgiften så har du tillgång till SVTplay. Om fler börjar betala för sitt utnyttjande av den svenska allmännyttighetens television skulle vi, det vill säga vi som i staten, ha råd att köpa in stora evenemang (läs Fotbolls-VM) och således slippa en del element som kan förstöra en hel sommar (läs kommersiella TV4s Peter Jihde).

Det vore katastrof, en fullständig katastrof, om den välfungerande tjänsten SVTplay blev en betaltjänst utöver allmännyttans avgift och då speciellt för mindre bemedlade fosterlandsvänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sänk TV-avgiften och höj straffet på att inte betala sin licenspeng. SVTplay bör helst ingå i TV-avgiften på ett sådant sätt att om du inte har en TV, men har betalt avgiften så har du tillgång till SVTplay. Om fler börjar betala för sitt utnyttjande av den svenska allmännyttighetens television skulle vi, det vill säga vi som i staten, ha råd att köpa in stora evenemang (läs Fotbolls-VM) och således slippa en del element som kan förstöra en hel sommar (läs kommersiella TV4s Peter Jihde).

Det vore katastrof, en fullständig katastrof, om den välfungerande tjänsten SVTplay blev en betaltjänst utöver allmännyttans avgift och då speciellt för mindre bemedlade fosterlandsvänner.

Så 7 miljarder är inte tillräckligt för att köpa in fotbollsvm? Det är snarare så att SVT prioritera pengarna på att göra kvalitets-serier som till exempel Gynekologen i Askim..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...