Jump to content

Fingerfärdighet


Dusse
 Share

Recommended Posts

Jodå. Även om fingerfärdighet ofta förknippas med trolleri och dylikt, handlar det om koordination mellan öga och hand och om att kunna kontrollera ha kontroll över musklerna och dylikt i händerna. Vulkanhälsningen för definitivt därtill, liksom skomakartummen (bara för att det är generna som styr om kan kan det eller ej förändrar det inte det). Att kunna böja fingrarna bakåt är väl mer på gränsen dock. Men faktum kvarstår ändå...visst handlar det här om fingerfärdighet.

Nej, fingerfärdighet är inte samma sak som att du har viga lemmar. Men det är helt illrelevant egentligen. Bortse från min kommentar.

Vulkanhäslningen är enkel, prova det som min brosa kan, gör vulkan hälsningen och böj pek och lillfingret... :naughty:

Edit: På samma hand, samtidigt alltså...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte skomakartumme och vulkanhälsningen är inga problem. Lade emellertid märke till att jag kan böja vänsterhanden kanske 70-80 grader bakåt, men högerhanden bara ungefär 20-30. :o

Vulkanhäslningen är enkel, prova det som min brosa kan, gör vulkan hälsningen och böj pek och lillfingret... :naughty:

Edit: På samma hand, samtidigt alltså...

Vid vilken led ska man böja fingrarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle jag vara fingerfärdig skulle jag spela gitarr. Skulle jag spela gitarr skulle jag vara awesome. Skulle jag vara awesome skulle jag uppträda live. Har ni sett mig live på scen? Nej.

Med andra ord, mina fingrar är tio klumpar som skiter i om jag vill bli nästa Glen Tipton.

Jag hatar mina fingrar <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...