Jump to content

Optimist eller Pessimist


ZcruweN
 Share

  

32 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Titeln säger sig självt.

Jag har alltid varit pessimist när det gäller tiden, ALLTID. Det kan vara 15 minuter kvar till t.ex bussen, ändå måste jag kuta till busskuren som ligger 100 meter ifrån mitt hus för att jag tror jag kommer missa bussen annars!

Detsamma gäller med den klassiska frågan "är glaset halvfullt eller halvtomt?"

Jag har alltid sett glaset som det halvtomma!

Däremot är jag Optimistisk när det gäller Pengar. Jag är en sjuk slösare och tänker alltid att jag har pengar kvar efter jag har köpt det som ska köpas, kanske är en dålig jämförelse men tänk er in i denna situation!

En mobiltelefon kostar 500 kronor, jag har kvar 550. Jag köper telefonen för att jag vill ha den och tänker att det inte är nå mycket pengar att köpa för. När jag sedan har köpt telefonen kommer jag på att jag bara har 50 kronor kvar och det är lååååååångt tills jag får pengar nästa gång, vilket sätter mig i en grym deppresion.

Men nu ska jag inte babbla på, vad ser ni er själva som? Optimist eller Pessimist?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är pessimist men inte på ett negativt sätt.

Jag menar, det är skillnad på pessimist och pessimist. Alla mina vänner kallar mig pessimist bara för att jag ser hålen i en idé istället för att se helheten men det betyder inte att jag tycker idén är dålig bara för det. Att vara pessimist är inte samma sak som att gnälla på saker hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var en pessimist under största delen av högstadiet. Nu ser jag mig dock som en optimist. T.ex, skolarbete som ska in på om en vecka och vi har inte börjat, "det löser sig", och det gör det. Sen har jag blivit tidsoptimist på senare tid. I början av terminen åkte jag till stationen så jag var där tio minuter innan tåget gick, men nu glider jag in precis när det kommer (och har haft tur med förseningar flera gånger).

E: Glaset är halvfullt för övrigt.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I allra högsta grad optimist!

Jag fattar inte hur pessimister orkar hålla på. Jag är bekant med en kille som hela tiden klagar på ALLTING, vilken företeelse det än rör sig om så pratar han bara om alla fel. Ni känner säkert också någon sådan.

What? Verkligen inte.

Skoja. Så bitter är jag inte. Jag är mest positiv, även om jag har lätt för att hitta brister i saker och ting. Och hur illa det än blir så är det bara att tänka på barnen i Afrika.

Fast de har i alla fall sommar året runt.. :(

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt huvud är jag alltid en pessimist, allt är piss, pest och senapsgas. Men jag håller det för mig själv och försöker att inte sprida mina negativa tankar till min omgivning, så folk som pratar med mig tar mig nog gärna för en optimist. Däremot är jag en jävulsk tidsoptimist, och det resulterar i att jag ofta kommer försent och missar bussar! Jag överdriver nog lite med det att jag är pessimistisk, jag kanske faktiskt är en rätt positiv person. Hmm. Tål att tänkas på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...