Jump to content

Mass Effect 3


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ok, jag har läst att comic:n är nedladdningsbar? Gäller det bara om spelet är begagnat? Får man comicen utan att behöva ladda ner den från Playstation Store om man köper spelet nytt?

Nej, man får ladda ner det båda gångerna bara det att det är gratis när spelet är nytt. Likadant med vissa DLCer och bonusvapen. Gratis om du köper spelet nytt annars kostar det.

OK, då får jag väl kanske ta och leta upp ettan när jag väl är inne i stan imorrn då :D

Tycker jag du ska göra. :) Tyvärr så kan du inte föra över sparningen från den till 2:an på PS3. Möjligen finns det någon sparfilseditor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag har läst att comic:n är nedladdningsbar? Gäller det bara om spelet är begagnat? Får man comicen utan att behöva ladda ner den från Playstation Store om man köper spelet nytt?

OK, då får jag väl kanske ta och leta upp ettan när jag väl är inne i stan imorrn då :D

Annars finns det på Origin för 69,50:- just nu (rea).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså hur dåligt är slutet egentligen? Är det verkligen DÅLIGT eller är det bara annorlunda och massor av P12fanboys kan inte läsa mellan raderna?

Som en outsider som inte är ett direkt fan av serien känns det lite som om BioWare medvetet gjort slutet väldigt kontroversiellt.

Jag menar, kanske var planen från allra första början att få sådan respons som de nu fått och då kunna göra ett DLC för att ytterligare förklara slutet och tjäna ännu lite mer pengar. Utöver de redan planerade DLC-paketen.

De tjänar mer pengar på ett extra DLC, och de får massvis utav uppvaktning i media, först negativt, men sedan då positivt då de lyssnar på spelarnas åsikter och besvarar deras frågor.

It's a conspiracy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Verkar som att Bioware faktiskt ändrar slutet. Deras kommande DLC MASS EFFECT 3: EXTENDED CUT (som är gratis) kommer bara innehålla extra mellansekvenser för slutet.

BIOWARE ANNOUNCES MASS EFFECT 3: EXTENDED CUT

No extra charge DLC Pack to Provide Additional Cinematic Scenes to the

Ending of Mass Effect 3 this Summer

REDWOOD CITY, Calif. – April 5, 2012 – BioWare, a Label of Electronic Arts Inc. announced Mass Effect™ 3: Extended Cut, a downloadable content pack that will expand upon the events at the end of the critically acclaimed Action RPG. Through additional cinematic sequences and epilogue scenes, the Mass Effect 3: Extended Cut will give fans seeking further clarity to the ending of Mass Effect 3 deeper insights into how their personal journey concludes. Coming this summer, the Mass Effect 3: Extended Cut will be available for download on the Xbox 360® videogame and entertainment system, PlayStation®3 computer entertainment system and PC for no extra charge*.

“We are all incredibly proud of Mass Effect 3 and the work done by Casey Hudson and team,” said Dr. Ray Muzyka, Co-Founder of BioWare and General Manager of EA’s BioWare Label. “Since launch, we have had time to listen to the feedback from our most passionate fans and we are responding. With the Mass Effect 3: Extended Cut we think we have struck a good balance in delivering the answers players are looking for while maintaining the team’s artistic vision for the end of this story arc in the Mass Effect universe.”

Casey Hudson, Executive Producer of the Mass Effect series added, “We have reprioritized our post-launch development efforts to provide the fans who want more closure with even more context and clarity to the ending of the game, in a way that will feel more personalized for each player.”

Redigerad av Crusader
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Idag (den 26) så släpps extramaterialet som ska "klaragöra" slutet. Är dock ytterst skeptisk till att det överhuvudtaget kommer göra någon skillnad. Felet med slutet var aldrig att det var otydligt, utan att det var fullkomlig ologiskt och billigt. Finns liksom inget som kan rädda det förutom ett helt och hållet nytt slut, men BioWare och EA har givetvis valt att gå den enkla vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Själv så tyckte jag inte slutet var så illa. Lite ologiskt enkelt och det ena valet var lite för perfekt men annars. Beror nog mycket på att jag spelade med Extended Cut. De som spelade innan fick sitt slut förstört och därför osak att reta sig på så mycket som möjligt. Jag har sett orginalslutet i efterhand och det var verkligen en dålig avslutning.

Ny DLC på G:

Mass Effect 3: Leviathan is the first story-driven, single player DLC to be made available since Mass Effect 3 Extended Cut. Leviathan expands upon the events of Mass Effect 3 with gripping and emotional storytelling, compelling new characters, powerful weapons and unique upgrades. Players will be able to discover more about the origins of the reapers as they race across the galaxy to unravel the mystery that surrounds the fabled Leviathan.

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så tyckte jag inte slutet var så illa. Lite ologiskt enkelt och det ena valet var lite för perfekt men annars. Beror nog mycket på att jag spelade med Extended Cut. De som spelade innan fick sitt slut förstört och därför osak att reta sig på så mycket som möjligt. Jag har sett orginalslutet i efterhand och det var verkligen en dålig avslutning.

Ny DLC på G:

Källa

Har fortfarande inte lirat EC, tappade som suget. När jag blir ledig under augusti ska jag ge mig på skiten igen! Det nya lät intressant, beroende på när det utspelar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...