Jump to content

Mass Effect 3


Crusader
 Share

Recommended Posts

En DLC läktes av misstag ut och med den avslöjade en hemlig spelbar karaktär och quest vid namn From Ashes. Troligen är det här bonuskaraktären och uppdraget som ingår i Collector's Edition.

DLCn beskrevs som (Spoilervarning! Avslöjar den hemliga karaktären):

"Unearth lost secrets from the past and recruit the Prothean squad member in Mass Effect 3: From Ashes."

Den ger också svar påden stora frågan

sedan första spelet: Hur såg Protheans ut?

Bild!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En DLC läktes av misstag ut och med den avslöjade en hemlig spelbar karaktär och quest vid namn From Ashes. Troligen är det här bonuskaraktären och uppdraget som ingår i Collector's Edition.

DLCn beskrevs som (Spoilervarning! Avslöjar den hemliga karaktären):

Den ger också svar påden stora frågan

sedan första spelet: Hur såg Protheans ut?

Bild!

Det var tråkigt. Vill inte vet hur

protheans

ser ut. Tycker att man ska lämna lite till fantasin och inte introducera dem i tredje spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer info om From Ashes DLCn:

“From Ashes” includes the Prothean squad mate, an adventure on Eden Prime,

a new weapon, and an alternate

appearance for every squad mate. Note that these alternate appearances are in addition to the ones already advertised in the CE.

Dessutom är det klart att det här är bonuskaraktären och uppdraget som ingår i Collector's Edition!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad de själva har sagt så var det först och främst för CFollector's Edition för att ge de fans som har varit med från början något riktigt extra. Sedan så kan man givetvis köpa det för det hade varit orättvist om bara de med CE kunde spela det. Jag tror det har med att de inte ville ha med det i huvudspelet kanske för att det kändes som en för stor sak att ha med?

En ny plansch får mig att undra om mina misstankar om Aria som companion i ME3 kanske stämmer. Hon fick ju tillochmed en egen miniserie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Reapers har anlänt!

https://twitter.com/#!/alliancenewsnet

https://twitter.com/#!/SystemsRep

https://twitter.com/#!/SirtaFoundation

Fast bara den översta var officiell visade det sig. De andra 2 var fans som hängde på. Väldigt bra iallafall, man satt som klistrad för att få veta hur det hela skulle utveckla sig. Jag rekomenderar att ni läser iallafall den sista timmes tweet då det hände viktiga saker där.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

En varning om sidouppdrag i Mass Effect 3. De försvinner när man gör ett huvuduppdrag så gör alla quest du kan innan du går vidare och spara inga!

Orsaken är att sidouppdragen är kopplade till händelserna i spelet och karaktärer flyttar sig under spelets gång. T ex. om du träffar en flykting på Citadel som ger dig ett uppdrag så kanske den har åkt vidare efter du har gjort ett huvuduppdrag eller kanske huvuduppdraget orsakar så att sidouppdraget blir meningslöst eller liknande.

Det har ryktats om att vissa sidouppdrag också får andra sidouppdrag att sluta gälla så man ska nog försöka kolla så de inte krockar med varandra.

Edit: En av spelutvecklarna har förklarat det lite mer och säger att det är långt ifrån alla sidouppdrag som försvinner. De som försvinner beror på att saker händer under huvuduppdragen som gör att de inte längre är aktuella.

Och så kan det vara bra att kolla så man är nöjd med hur ens Shepard är levlad i Mass Effect 2 för om man importerar till Mass Effect 3 så börjar man på samma level och bhar de abilities man hade i ME2.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska installera första spelet och ge det en till chans.

Det ser verkligen ut som man har byxan full i bajs när man springer i 3an :D

Tvåan är ganska mycket mer tilltalande än ettan, så om du inte skulle gilla ettan borde du ändå ge tvåan en chans!

Och, fan vad bra trean är. Först var jag lite tveksam på uppbyggnaden, men nu åtta timmar in är jag helt konverterad! Hur dom kunde toppa ME2 är bortom mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Vet inte hur långt ni har kommit (jag är på min andra visit till Citadel, och har nyligen fått Garrus) men

Joker och EDI i ett romantiskt sexuellt förhållande... that's just weird.

:blink:

Btw, har ni märkt att Renegade-Triggern som kommer upp ibland för att göra action under samtal inte alltid ger Renegade points utan också står för hårdare tag? Lite svårt ibland att veta om man vågar använda den eller inte. Samma med Peragon. T ex när man boxas så är R-Trigger attack och P-Trigger försvar.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte hur långt ni har kommit (jag är på min andra visit till Citadel, och har nyligen fått Garrus) men

Joker och EDI i ett romantiskt sexuellt förhållande... that's just weird.

:blink:

Det tycker jag inte, passar efter tvåan

:)

Klarade ut spelet idag, rekommenderas helt klart. Men

sluten gav ingen riktig 'closure' och de var lite meh, vilket är svagt för finalen i en trilogi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...