Jump to content

Mass Effect 3


Crusader
 Share

Recommended Posts

BioWare har nyligen släppt 3 bilder samt en kort video som hintar om ett nytt spel:

63068_1190606_0.jpg

63069_1190606_1.jpg

Scanar man den så blir resultatet en grupp 0:or och 1:or som i sig blir motsvarigheten för "Atomic Mass of Iron".

63070_1190606_2.jpg

Scanar man den och räknar om så blir resultatet "-128.5°F", den kallaste tempraturen som någonsin har uppmätts på Jorden. Uppenbarligen i Vostok, Antarktis 21 Juli, 1983.

Finns ett solsystem i Mass Effect som heter Vostok.

Troligen handlar det om ett Mass Effect spel då för allt tyder på det men är det Mass Effect 3?

Svaret ska vi få på VGA i nästa månad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Profilbilden den officiella sidan för Mass Effect 2 har på facebook tyder ju mot att det är något ME-relaterat... och visst är vapnet snubben håller i ett av vapnen som finns i ME2?

BioWare har väl även sagt att Mass Effect-triologin inte är det enda spel de kommer göra med Mass Effect-licensen?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Nu har de avslöjat spelet och det är... Mass Effect 3... :mellow: Om ni kände lite besvikelse från mig så kände ni rätt. Jag hade hoppats på något nytt och intresant, inte spelet som vi alla redan visste skulle komma och skulle pressenteras när som helst. Ett stort misstag att hypa upp ett avslöjande som visar sig inte vara någon vidare nyhet. <_<

Inte för att jag inte är glad att Mass Effect 3 är på G och kommer redan 2011. Jag är överlycklig. Men jag hade verkligen väntat mig något helt annat.

Dock verkar det hela coolt. Troligen kommer man få välja mellan att rädda Jorden eller kämpa för att rädda hela universum.

Earth is burning. Striking from beyond known space, a race of terrifying machines have begun their destruction of the human race. As Commander Shepard, an Alliance Marine, your only hope for saving mankind is to rally the civilizations of the galaxy and launch one final mission to take back the Earth.

Trailer

Btw. Någon mod kanske kunde byta namn på tråden till "Mass Effect 3"?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som med Star Wars. Man måste inte se första filmen för att förstå "The Empire Strikes Back" och "Return of the Jedi" men det underlättar väldigt mycket eftersom det är början.

Det är likadant med Mass Effect som också är en trilogi. Första spelet är början och dessutom IMO ett spel som måste spelas. 2:an är inte fristående utan fortsättning på storyn. Men de har fegat lite och gjort 2:an lättare att sätta sig in i för de som inte har spelat 1:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Bilder från Mass Effect 3!

Får jag föreslå att en administrator antingen byter namn på denna tråden till Mass Effect 3 / eller slår ihop denna med Mass Effect 1 och Mass Effect 2 trådarna och på så vis skapar en MEGASUPER-tråd.

Tack.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så säger EA. Bioware därimot får det att låta som en liten finputsning där de bara ska ta bort meningslös statestik som vi inte ens kommer märka saknas.

Källa

Vilket stämmer? Överdriver EA eller förskönar Bioware det? Och stämmer ryktet att EA har bett DICE hjälpa Bioware med stridssystemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...