Jump to content

Sparar ni alla spel eller säljer ni vidare?


Urband
 Share

Recommended Posts

Jag är en sparare, har bara sålt ett enda spel och det var Army of Two.

Hahaha, samma här! :D Vilken jävla skit det var.

Sparar. Är ju jättemysigt att gå igenom alla gamla spelfodral och läsa på baksidan. :D

+1!

Dessutom är inbytesvärdet så lågt på de spel man har att det är lika bra att behålla dem. Jag skulle kunna sälja alla PSP-spel jag har eftersom jag inte använder dem, men att få tillbaka 350 spänn för de 7 spel jag betalat tusentals för känns bara jäkligt ovärt. Samma sak med PS3-spel, det är ingen idé att sälja nåt för 100 spänn när man ändå nån gång kanske får lust att spela det igen.

Jag hade kanske resonerat annorlunda om jag hade en konsol där piratspel var en enklare sak än på PSP/PS3. Visst, PSPn är död pga att det var så lätt att pirata, men man måste ju reservera hälften av minneskortet till det och det ids jag inte.

EDIT:

Bumpa gärna den här tråden :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+1!

Dessutom är inbytesvärdet så lågt på de spel man har att det är lika bra att behålla dem. Jag skulle kunna sälja alla PSP-spel jag har eftersom jag inte använder dem, men att få tillbaka 350 spänn för de 7 spel jag betalat tusentals för känns bara jäkligt ovärt.

Bra resonemang...

Sälj dem och få en del eller behåll dem och få inte en spänn.

Ungefär som att säga: Jag vägrar sälja min bil som jag köpte för 300 tusen för jag får för lite för den. Då får den står och sjunka i värde ännu mer istället. =/

Andrahandsvärdet på spel är lågt, så är det bara. På gott och ont, visst du får sälja ett spel billigt, men det innebär oxå att du får KÖPA ett begagnat spel billigt.

Jag säljar alltid mina spel på tradera, får alltid mer där än i butikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lämnade in två spel för pengar. Jag köpte dom för 199:- kr styck. Snubben i kassan värderade dom till 10kr.

Många av de begagnade spelen som går att köpa säljs vanligen för hundra kronor. Grisar.

Och du tog seriöst 20-lappen och gick? Kalla mig grisig, men jag hade hellre slängt dem i papperskorgen än lämnat in dem för kaffepengar. Eller okej, det hade jag nog inte gjort, men om jag hade haft orken hade jag hellre skänkt bort dem till någon privatperson.

T: Jag har aldrig haft några spel av värde och har således aldrig ens tänkt tanken på att sälja dem. har dock köpt två spel nyligen på Tradera, man kan få riktigt fina priser där alltså. Eller vad sägs om Splinter Cell: Conviction för 150 spänn inklusive frakt? :mf_doof:

Har för övrigt lite annan skit att sälja av, men jag är så satans lat alltså. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...