Jump to content

Sparar ni alla spel eller säljer ni vidare?


Urband
 Share

Recommended Posts

Bra resonemang...

Sälj dem och få en del eller behåll dem och få inte en spänn.

Ungefär som att säga: Jag vägrar sälja min bil som jag köpte för 300 tusen för jag får för lite för den. Då får den står och sjunka i värde ännu mer istället. =/

Andrahandsvärdet på spel är lågt, så är det bara. På gott och ont, visst du får sälja ett spel billigt, men det innebär oxå att du får KÖPA ett begagnat spel billigt.

Jag säljar alltid mina spel på tradera, får alltid mer där än i butikerna.

Mjo, men en fin samling spel går inte att jämföra med en bil.

Så länge inte spelet är skit så ser jag ingen anledning att sälja det, då det är stor chans att jag kommer vilja spela det igen.

Om jag har en fin bil och en mindre fin bil, så kommer jag ju inte vilja ha kvar den mindre fina bara för att använda den ibland, när jag redan äger en bättre bil.

En bil är ett transportmedel.

Ett spel är en upplevelse.

Ursäktar för luddigt skrivande. Klockan är visst inte barnet längre..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, men en fin samling spel går inte att jämföra med en bil.

Så länge inte spelet är skit så ser jag ingen anledning att sälja det, då det är stor chans att jag kommer vilja spela det igen.

Om jag har en fin bil och en mindre fin bil, så kommer jag ju inte vilja ha kvar den mindre fina bara för att använda den ibland, när jag redan äger en bättre bil.

En bil är ett transportmedel.

Ett spel är en upplevelse.

Ursäktar för luddigt skrivande. Klockan är visst inte barnet längre..

Nej du har helt rätt. Spel som man kan tänka sig spela om sparas, men ett spel som är otänkbart att man spelar om är bara korkat att behålla. Bättre att sälja det och få vad man får sen investera det i ett nytt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej du har helt rätt. Spel som man kan tänka sig spela om sparas, men ett spel som är otänkbart att man spelar om är bara korkat att behålla. Bättre att sälja det och få vad man får sen investera det i ett nytt spel.

Jag är inte korkad ;,<

Naruto är en kompensationspresent ifrån webhallen, OK?!?! ok.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMAG0338.jpg

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...