Jump to content

Skulle du låna ut dina öronsnäckor till en kompis?


L_Voll
 Share

Ja eller nej  

37 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det är ju inte jättetrevligt att dela öronvax med folk. Speciellt sådana som man kör upp i örat, de blir ju helt insmetade i vax.

Kom och tänka på detta dilemma när jag inte hittade mina hörlurar i morse och så tittade jag in i min nya grannes rum och där låg de inpluggade i hans dator.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh gud, det här drar tillbaka minnen från fjärde klass när en kille i klassen gav mig en radio med öronsnäckor till. Först fick jag radion, sen säger killen. Vill du ha öronsnäckorna också? Och när han håller upp dom så var det ett tjockt lager öronvax på. Bland det äckligaste jag sett.

Jag har mina egna, men om någon kompis vill lyssna så bryr jag mig direkt inte. Men skulle jag se öronvax på öronsnäckorna så hade jag fan blivit äcklad och sagt till.

Vote Ja. Men då menar jag för en kortare stund och inte en längre tid. Och sen måste det vara en bra kompis.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag erbjuder aldrig att låna ut öronsnäckor, men om någon frågar så säger jag ja. När jag har använt någon annans öronsnäckor har det bara varit temporärt, att de t e x visar något på sin dator, och då håller jag bara öronsnäckorna mot öronen, jag pluggar inte in dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på detta dilemma när jag inte hittade mina hörlurar i morse och så tittade jag in i min nya grannes rum och där låg de inpluggade i hans dator.

Åh, det är ju bara fel!

Jag skulle kunna låna ut, så länge jag inte behöver dom själv. Är det så att jag verkligen behöver ett par så hade jag kunnat låna av mina kompisar också. Rengör med nåt innan ni stoppar upp dom i öronen bara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig tänkt på det.

Men det är väl ungefär lika äckligt som att använda en killkompis datormus. Man vet ju att han har kört cock-to-mouse x antal gånger. Jag är i alla fall inte särskilt ew:ig av mig så jag bryr mig inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag erbjuder aldrig att låna ut öronsnäckor, men om någon frågar så säger jag ja. När jag har använt någon annans öronsnäckor har det bara varit temporärt, att de t e x visar något på sin dator, och då håller jag bara öronsnäckorna mot öronen, jag pluggar inte in dem.

Typ det här.

Men det är väl ungefär lika äckligt som att använda en killkompis datormus. Man vet ju att han har kört cock-to-mouse x antal gånger. Jag är i alla fall inte särskilt ew:ig av mig så jag bryr mig inte riktigt.

Hah, true dat - det finns saker man gör som man inte tänker på som är betydligt mer nasty än att låna polarns öronsnäckor. Så man kan antingen försöka leva sitt liv som en slags bubble boy och nitiskt undvika dörrhandtag, handräcken, och dylikt, eller bara inse att det faktiskt inte skadar att några milligram av kompisens öronvax finns i din örongång (lär ju försvinna nästa gång man duschar, om inte annat).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såna här

BeyerMMX100_set_1175464_0.jpg

No no, jag har gjort det en gång och tänker aldrig mer göra om det, fy bövelen vad äckligt det såg ut. Jag brukar ju försöka rensa mina öron på vax så det inte är så mycket som fastnar på dom. Men när polaren tog ur dom....... :P

Fast såna här

060_sennheiser_02_1175464_1.jpg

Kan jag faktiskt låna ut av den simpla anledningen till att det inte fastnar lika mycket vax på dom osv

Glömde rösta på pollen, tog ett Nej på båda

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt kokar ju ner till att det finns vax från en annan människa på hörlurarna. Så om man kan tänka sig att låna ut sina hörlurar till en polare så borde det väl vara givet att man också kan låna denna persons hörlurar? Skulle vaxet vara mindre "äckligt" om det sitter på ens egna hörlurar än på polarens?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...