Jump to content

Vart fan är samhället på väg?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Var väl många som såg Efterlyst igår om 16 åringen som vart mördad av en utlänning i Västerås på Råby som många har väl säkert sett nu, nu ska man inte dra alla över en kant det finns en del svenskar som inte är perfekta heller. Ja jag undrar vart fan vårt samhället är på väg att mörda en 16 årig flicka fyfan och det var hennes pojkvän om jag läste rätt. Trodde först det inte var i Västerås men så var det. Går att läsa här:

Man tror knappt det är sant

Det finns följande artiklar att läsa om mordet där. Sen hittade min pappa även en sida där det visas mycket om utlänningar våldtagit flickor och sånt.

Stog även om Taxi Kurir om hur två utlänningar som körde för Taxi bolaget som våldtogs i deras bilar.

Som sagt man ska inte dra alla över en kant det finns svenskar som inte är perfekta som begår såna här brott länk till den andra sidan men om det räknas som kränkande eller på nåt sätt så tar jag bort det med omedelbar verkan.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde även att 3-5 pers från min skola eller kan vara mer är ute efter killen som gjorde detta. Även 100-300 Västeråsare är också ute efter killen som dödade flickan. Och hur fan kan man säga som han sa "Det var en olycka". Han kommer säkert inte få det bra i fängelset om det kommer fram att det var han.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorgligt, tråkigt och åt helvete fel, men så har det varit och kommer vara i all framtid. Det kommer alltid finnas idioter och vi kommer aldrig kunna stoppa alla. Sen spelar det ingen roll vilken hudfärg gärningsmannen men det hoppas jag SilentViper förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stog även om Taxi Kurir om hur två utlänningar som körde för Taxi bolaget som våldtogs i deras bilar.

Som sagt man ska inte dra alla över en kant det finns svenskar som inte är perfekta som begår såna här brott länk till den andra sidan men om det räknas som kränkande eller på nåt sätt så tar jag bort det med omedelbar verkan.

http://www.mohammadcartoons.org/

Det är rasistisk propaganda.

Nej, man ska inte dra 99% av jordens befolkning under samma kam så du kan lägga ner diskussionen. Är det ens någon diskussion eller vill du bara påpeka det alla redan vet, att invandrare är överrepresenterade i brottsstatestiken? I så fall kan vi ju prata om varför men vart denna tråd är på väg mot nu hör inte hemma på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.friatider.se/mordet-i-vasteras-detta-har-hant

Onsdag kväll: Nyheten om mordet når ut på nätet. De vanliga åtgärderna vidtas. På webbforumet Flashback pekas olika personer ut som offer och gärningsmän. På flera ställen förekommer rykten om att Beatrice väntade barn med Kurdo och vägrade göra abort, något som de två skulle ha bråkat om. I tidningarna påbörjas samtidigt mörkläggningen av gärningsmannens etnicitet. På Facebook skapas grupper till offrets minne. På Dagens Nyheter väljer man att helt rensa bort nyheten från sin förstasida.

Kurd och graviditet alltså, om uppgifterna stämmer dvs.

Hur ska vi utveckla denna tråd? Ska vi diskutera det aktuella brottsfallet specifikt eller ska vi i stora slängar tala om hur förfallet pågår och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.friatider.se/mordet-i-vasteras-detta-har-hant

Kurd och graviditet alltså, om uppgifterna stämmer dvs.

Hur ska vi utveckla denna tråd? Ska vi diskutera det aktuella brottsfallet specifikt eller ska vi i stora slängar tala om hur förfallet pågår och varför?

Barzan Kamal Othman. Man gör inte en tjej gravid och sen slår ihjäl henne för hon inte vill göra abort. Då stoppar man aldrig in sin jävla snabel från första början. Förbannade spånhuvud. Han ska enligt uppgifter haft med sig två polare som vittnade om brottet, vilket är helt absurt eftersom polisen inte har tagit in dom än och dom konstigt nog (för tillfället) verkar tro på hans ihåliga story om att han bara puttade Beatrice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt tragisk händelse det där ja, kommer väcka många hobbyrasister på internet dessutom. Ändå var det väl inte så länge sen något liknande hände med en tjej som hette Therese? Vill minnas att förövarna i den härvan var svenskar.

Therese Johansson Rojo. Stryptes till döds, men det var ju den sinnessjuka och svartsjuka flickvännen som triggade killen till att ta hennes liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sidor av den typ du länkade till, agenten, gör i varje fall inget för att förbättra omständigheterna, det är en sak som är säker. De snarare bidrar till att sprida fördomar och hat vilket ytterligare försvårar invandrarnas integration i samhället vilket i sin tur är en källa till problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sidor av den typ du länkade till, agenten, gör i varje fall inget för att förbättra omständigheterna, det är en sak som är säker. De snarare bidrar till att sprida fördomar och hat vilket ytterligare försvårar invandrarnas integration i samhället vilket i sin tur är en källa till problem.

Jo jo, men du kan inte beskylla samhället för dessa brott. Folk verkar tro att allt skulle lösa sig om personerna i fråga bara går i skolan och lär sig saker. "Ja du Barzan, nu är det så här att det är inte okej att slå ihjäl din flickvän med en sten om hon blivit gravid förstår du". Om jag förstått rätt så bor han i "slummen", Råby ska visst vara ett väldigt invandrartätt förortsområde och han ska mest ha varit i skolan för att sno telefoner från skolkamrater. Inte guds bästa barn helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är säker på att de flesta som rånar och begår våldsbrott är från samhällets "lägre klass", alltså fattiga/arbetslösa/bosatta i lågstatusområden. Invandrare i Sverige tillhör i stor utsträckning denna klass. Där av följa: invandrare är överrepresenterade i brottstatestiken.

Om vi kan minska segregationen och rasismen så kommer även invandrarbrottsligheten att gå ner. Sidor som den Agenten länkade till, och alla trådar i Invandring och Integrationsforumet på Flashback är bara kontraproduktiva, men allt för många svenskar är för osmarta för att förstå det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vi behöver är att avskaffa LAS så att arbetsgivare vågar anställa unga och personer med utländskt ursprung. Om det är något som minskar segregationen är det detta.

... Ah, lite fel tråd det här, men det passar väl in ändå.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är säker på att de flesta som rånar och begår våldsbrott är från samhällets "lägre klass", alltså fattiga/arbetslösa/bosatta i lågstatusområden. Invandrare i Sverige tillhör i stor utsträckning denna klass. Där av följa: invandrare är överrepresenterade i brottstatestiken.

Om vi kan minska segregationen och rasismen så kommer även invandrarbrottsligheten att gå ner. Sidor som den Agenten länkade till, och alla trådar i Invandring och Integrationsforumet på Flashback är bara kontraproduktiva, men allt för många svenskar är för osmarta för att förstå det...

Det kan dock bara lösas med minskad invandring. En invandrarfamilj har inte råd att vara kräsen när det gäller var dom vill bo, vilket leder till slumområdena. Alla städer har dessa på ett eller annat sätt, och finns det inget så blir snart det billigaste område i en stad invandrartätt. Dagens imigrationspolitik ser inte problemet i detta, utan öser in flyktingar. Skulle det tas in mindre skulle man kunna skapa en mindre klasskillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är säker på att de flesta som rånar och begår våldsbrott är från samhällets "lägre klass", alltså fattiga/arbetslösa/bosatta i lågstatusområden. Invandrare i Sverige tillhör i stor utsträckning denna klass. Där av följa: invandrare är överrepresenterade i brottstatestiken.

Jag kan förstå när det gäller rån och stöld, men inte när misshandel (om det inte är i samband med rån, for a laugh...) och våldtäkt står på agendan.

Mordos sa det bra, vi går mot det globaliserade gudlösa samhället, med allt vad det innebär. Jag läste att i Ryssland var det två killar som dränkte, styckade, tillagade och förtärde en gotthare.

När och var tror ni nästa krig bryter ut i Europa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan förstå när det gäller rån och stöld, men inte när misshandel (om det inte är i samband med rån, for a laugh...) och våldtäkt står på agendan.

Mordos sa det bra, vi går mot det globaliserade gudlösa samhället, med allt vad det innebär. Jag läste att i Ryssland var det två killar som dränkte, styckade, tillagade och förtärde en gotthare.

När och var tror ni nästa krig bryter ut i Europa?

Well, Ryssland tillhör ju till viss del Europa och dom har ju redan avverkat ett krig mot Georgien. Men jag tror fortfarande på östblocket. Blir det en stadig ström med muslimer till ex. ryssland tror jag dom är snabba på att reta upp sig. Konstigt nog är det USA's fel att vi har så stor invandring i dagsläget. Sen Irakkriget började 2003 har mindre än 800 Irakier valt USA som land att immigrera till. 2006 kom det 96800 invandrare till Sverige, mestadels Irakier. Varför blir Sverige USA's dagmamma åt deras idiotiska krig som dom inte själva kan sköta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan förstå när det gäller rån och stöld, men inte när misshandel (om det inte är i samband med rån, for a laugh...) och våldtäkt står på agendan.

Vilka överfallsmisshandlar folk på stan? Förmodligen är invandrargäng från förorten ganska överrepresenterade - ifrån den samhällsklassen jag pratade om. Välbärgade invandrare tror jag begår lika få brott som välbärgade svenskar, jag har inte sett någon indikation och förstår inte varför det skulle vara på något annat sätt.

Med gudlös menar du ateistisk? På vilket sätt skulle det vara en dålig grej? De flesta här tycker nog det motsatta, men förklara gärna varför vi behöver gud för att ha moral...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...