Jump to content

Vart fan är samhället på väg?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Folk dör varje dag.

Dock så tycker jag att man inte bör släppa in folk från andra länder, så länge det inte pågår något krig i deras hemland.

Detta är för att minska kriminaliteten. I am not a racist!1!!

Så du tycker inte att vi i Sverige ska få flytta till nåt annat land heller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker inte att vi i Sverige ska få flytta till nåt annat land heller?

Så länge du inte har fått något jobb i annat land eller har någon familjemedlem där så tycker jag inte att man ska få.

Ge gärna någon bra anledning för varför man ska få flytta om man inte har något problem i sitt hemland :rolleyes:

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge du inte har fått något jobb i annat land eller har någon familjemedlem där så tycker jag inte att man ska få.

Ge gärna någon bra anledning för varför man ska få flytta om man inte har något problem i sitt hemland <_<

:rolleyes:

Varför flyttar folk överhuvudtaget? Varför ska vi samspela med andra länder, vi har ju allt vi behöver i Sverige eller? Borde alla bo hemma hos sina föräldrar hela livet och även ha sina barn där för att sen ta över huset när deras föräldrar dör? Varför skulle dom inte, dom har ju inga problem i det hus dom bor i.

Vad är det för jävla sandlådetänkade.

Alla ska få flytta var dom vill, när dom vill men det är den globala och massimmigrationen som är fel. Det finns nära på 200 länder i världen, varför har Sverige blivit allas soptipp att dumpa sina problem på. Vi har enorma mängder flyktingar varje år, medan andra länder tar in ett hundratal. Det är där det felas så förbannat. Låt alla andra länder veta att det inte är okej att bara vända ryggen till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge du inte har fått något jobb i annat land eller har någon familjemedlem där så tycker jag inte att man ska få.

Ge gärna någon bra anledning för varför man ska få flytta om man inte har något problem i sitt hemland :rolleyes:

The world is yours! Jag vill kunna flytta till vilket land jag vill i världen även i fredstid. Att fred ska stå mellan mig och en flytt till ett ställe jag hade trivts bättre på är bara absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes:

Alla ska få flytta var dom vill, när dom vill men det är den globala och massimmigrationen som är fel. Det finns nära på 200 länder i världen, varför har Sverige blivit allas soptipp att dumpa sina problem på. Vi har enorma mängder flyktingar varje år, medan andra länder tar in ett hundratal. Det är där det felas så förbannat. Låt alla andra länder veta att det inte är okej att bara vända ryggen till.

+1

Det känns verkligen som att Sverige har blivit ett förstavals-land.

Personligen tror jag det beror på alla bidrag och all komfort man kan ha, även när man inte jobbar, i Sverige jämfört med andra länder. Läste förresten att Arbetsförmedlingen har arabiska nu, på flera olika områden i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan åka på semester, men varför ska du flytta till ett annat land?

Om jag inte bara vill spendera två veckor om året där? Klart som korvspad att jag ska kunna köpa ett hus i Italien när jag går i pension och ha det varmt och skönt. Klart att jag ska kunna flytta till Frankrike om jag älskar hur landet styrs, för att kunna ta del av någonting jag inte får här hemma. Jag är född här och jag valde det lika lite som du. Christ, världen är inget fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela världen är fuckad. Människan utrotar sig själv...

Jag är faktiskt lite orolig inför den dagen då man ska uppfostra ett barn i den här världen, vilket kanske låter lite överdrivet, men vafan.

Min flickvän var på studentskiva i Uppsala och istället för att gå till stationen så åkte hon taxi, för hon var rädd att något skulle hända. Det är bara för jävligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela världen är fuckad. Människan utrotar sig själv...

Jag är faktiskt lite orolig inför den dagen då man ska uppfostra ett barn i den här världen, vilket kanske låter lite överdrivet, men vafan.

Min flickvän var på studentskiva i Uppsala och istället för att gå till stationen så åkte hon taxi, för hon var rädd att något skulle hända. Det är bara för jävligt.

Vad har människans utrotning att göra med att Uppsala är otryggt på natten?

På vilket sätt är världen fuckad?

Var ser du att människan utrotar sig själv (statistik säger att vi bara blir fler och fler)?

Tror du det var skönare att uppfostra ett barn i Uppsala på medeltiden än vad det är nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte bara vill spendera två veckor om året där? Klart som korvspad att jag ska kunna köpa ett hus i Italien när jag går i pension och ha det varmt och skönt. Klart att jag ska kunna flytta till Frankrike om jag älskar hur landet styrs, för att kunna ta del av någonting jag inte får här hemma. Jag är född här och jag valde det lika lite som du. Christ, världen är inget fängelse.

Självklart tycker jag att man bör få flytta varsomhelst om någon prövningsperiod fanns. T.ex. 1 år där man ser över personen. Åker personen in för brott (stjäla, misshandel, whatevur) så borde den utvisas.

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har människans utrotning att göra med att Uppsala är otryggt på natten?

På vilket sätt är världen fuckad?

Var ser du att människan utrotar sig själv (statistik säger att vi bara blir fler och fler)?

Tror du det var skönare att uppfostra ett barn i Uppsala på medeltiden än vad det är nu?

Utrota var kanske att ta i, men jag menar att det är så vanligt att människor mördar människor.

Jag anser att världen är fuckad just eftersom jag inte anser att man ska behöva vara rädd när man är ute, att man kan bli misshandlad mitt på gatan och folk bara går förbi, att våldtäktsmän får gå fria m.m.

När påstod jag att det var bättre förr?

Man läser så himla mycket sjukt i tidningar. Gäng som rånar och till och med misshandlar små barn t.ex. Det är inte ett friskt beteende och jag tror nog att de flesta är rädda när de ska klippa navelsträngen på sitt barn.

Och jag orkar inte argumentera, jag har fått fram det jag ville.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart tycker jag att man bör få flytta varsomhelst om någon prövningsperiod fanns. Åker personen in för brott (stjäla, misshandel, whatevur) så borde den utvisas.

Det bör finnas någon prövotid då man kan få sitt uppehållstillstånd indraget om man begår brott. Efter x antal år "räcker det" med att bli fängslad i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste förresten att Arbetsförmedlingen har arabiska nu, på flera olika områden i Sverige.

Integration för fan! Angående det, så gav Donken ut barnböcker i sina Happy Meal för ett tag sedan och om man ville så kunde man få boken på arabiska. :rolleyes:

För att gå tillbaka till ämnet, jag tycker att vi ska utvisa personen som gjorde det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bör finnas någon prövotid då man kan få sitt uppehållstillstånd indraget om man begår brott. Efter x antal år "räcker det" med att bli fängslad i Sverige.

Japan har ett, om möjligt lite extremt sett till invandring. Du kan inte få permanent uppehållstillstånd såvida du gifter dig med en japan. Du kan få jobbvisum som räcker upp till 10 år, men du blir aldrig en japansk medborgare. Om du dessutom skulle hamna i polisregistret så blir du livstidsutvisad från Japan. Detta skulle, med lite lätta ändringar kunna lösa Sveriges problem med arbetslöshet och klasskillnader.

Du får inte en klapp på ryggen och ett svenskt medborgarskap så fort du sätter foten på svensk mark som det är nu. Du får ett tillfälligt visum som kräver att;

1.) Personen lär sig svenska (SFI). Detta gör att det blir lättare för personen att söka jobb, och om alla som invandrar till Sverige måste gå till SFI krävs det en stor ökning av lärare på SFI, win-win helt enkelt.

2.) Personen måste aktivt söka jobb från och med att han får A-kassa/Socialbidrag.

3.) Om det handlar om barn ska dom gå i skolan, och nu ska det inte vara "Maschmud gillar inte plugget så han snor folks mopeder vid fritidsgården istället, men det gör inget för vi vet att han är snel hest så han får studiebidrag iaf." Barn och ungdomar ska också ha samma rättigheter, på gott och ont. Dom ska vara närvarande på lektioner, dom ska ha betygen som krävs och det ska inte vara något tjaffs.

4.) Personen ska inte begå några brott som har ett straff som i högsta grad kan ge fängelse.

Bryts det så är det adjö, packa väskan och ta med dig hela familjen.

Sätt detta visum på 10 år eller så fort landet dom kom ifrån har en levnadsmiljö som inte anses för farlig. Sen får dom sitt svenska medborgarskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan förstå när det gäller rån och stöld, men inte när misshandel (om det inte är i samband med rån, for a laugh...) och våldtäkt står på agendan.

Mordos sa det bra, vi går mot det globaliserade gudlösa samhället, med allt vad det innebär. Jag läste att i Ryssland var det två killar som dränkte, styckade, tillagade och förtärde en gotthare.

När och var tror ni nästa krig bryter ut i Europa?

I Kaukasus(iofs inte direkt Europa), sydosteuropa eller Lappland pga rysk stormaktspolitik. Tror inte på religions-/kulturkrig.

+1

Det känns verkligen som att Sverige har blivit ett förstavals-land.

Personligen tror jag det beror på alla bidrag och all komfort man kan ha, även när man inte jobbar, i Sverige jämfört med andra länder. Läste förresten att Arbetsförmedlingen har arabiska nu, på flera olika områden i Sverige.

Givetvis. Men det är inte bara ett problem då det gäller invandrare, utan även många infödda väljer att ligga på latsidan pga de generösa bidragssystemet. Bl.a. därför borde bidragen skäras ner.

Självklart tycker jag att man bör få flytta varsomhelst om någon prövningsperiod fanns. T.ex. 1 år där man ser över personen. Åker personen in för brott (stjäla, misshandel, whatevur) så borde den utvisas.

Dylikt strider mot internationella konventioner som Sverige har ingått (bl.a. Genévekonventionen om flyktingar, FN-deklarationen om mänskliga rättigheter m.m.) och internationell sedvanerätt. Personer med flyktingstatus är berättigade till skydd och kan inte "utvisas" hur som helst, oavsett om de begår brott eller inte.

Har länge undrat när vi skulle få en sånhär tråd på forumet igen. :D Samhället måste nog stått still alldeles för länge.

Samhället är i rörelse, det är forumet som står stilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...