Jump to content

iPhone 4


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett stort jävla problem.

Jag och Victoria har vars en Iphone.

Jag överförde mina kontakter från min gamla mobil till outlook.

Sen synkade jag min iphone med outlook och alla kontakterna hamnade i Iphonen.

Sen raderade jag alla kontakter i Outlook, la in Victorias kontakter och synkade hennes iphone!

Sen raderade jag Outlook igen!

MEN; när jag sen kopplar upp min, eller hennes iphone för att lägga in tex en film, försvinner ALLA kontakter i Iphonen.

Så varje gång måste jag göra om proceduren, koppla in gamla mobieln, lägga in kontakter i outlook, synka iphone...

!!!

Vad göra??

TUSEN tack på förhand//Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag har ett stort jävla problem.

Jag och Victoria har vars en Iphone.

Jag överförde mina kontakter från min gamla mobil till outlook.

Sen synkade jag min iphone med outlook och alla kontakterna hamnade i Iphonen.

Sen raderade jag alla kontakter i Outlook, la in Victorias kontakter och synkade hennes iphone!

Sen raderade jag Outlook igen!

MEN; när jag sen kopplar upp min, eller hennes iphone för att lägga in tex en film, försvinner ALLA kontakter i Iphonen.

Så varje gång måste jag göra om proceduren, koppla in gamla mobieln, lägga in kontakter i outlook, synka iphone...

!!!

Vad göra??

TUSEN tack på förhand//Vice

Varje gång du kopplar inte telefonen och synkar så kontrollerar den kontakterna med iTunes. Om den inte hittar några försvinner de också på telefonen. Jag använder synkar iofs. med Windows egna kontaktmapp (smidigt, rekommenderar det). Men det är bara att kryssa ur den när du fått dina kontakter på telefonen så stannar dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget stort problem men...

Nån som vet hur man får någon form av bild på ens video man har på iphonen?

Alltså om ni tänker er alla filmerna under varandra, varje bild är bara grå med en tvskärm på ilden och så står namnet på filmen breviid.

På min iphod så ser man första bilden från filmen.

Kan man ändra detta så det blir som på Iphoden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Varför finns det bara 4 skal i världen, och vad är det så speciellt med det?

(bra att veta innan jag kåtar upp mig och beslutar att jag skall ha det)

Jag har inte uppdaterat min telefon från 4.2 till 4.3 ännu, jag väntar tills GreenPois0n kommer med en JB till det :)

Det där med JB, vad exakt tjänar man på att JBa den?

Sökte info om vilka appar man kan få tillgång till, men hittar inget direkt. Bara att man kan få 5 rader med appar istället för 4 osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför finns det bara 4 skal i världen, och vad är det så speciellt med det?

(bra att veta innan jag kåtar upp mig och beslutar att jag skall ha det)

Det där med JB, vad exakt tjänar man på att JBa den?

Sökte info om vilka appar man kan få tillgång till, men hittar inget direkt. Bara att man kan få 5 rader med appar istället för 4 osv...

Du kan ladda hem alla appar gratis, olaglig försås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice: Du kan få vilken app som helst helt gratis, det är vad du tjänar.

kobbe: JB är inte olagligt. Sen vet jag inte hur lagligt det är att ta hem appar via det, men själva jailbreakandet är inte olagligt.

Han skrev bara att det var olagligt att ta hem apparna gratis, vilket det givetvis är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför finns det bara 4 skal i världen, och vad är det så speciellt med det?

(bra att veta innan jag kåtar upp mig och beslutar att jag skall ha det)

SteelSeries hade en tävling på Facebook där man kunde vinna ett, av någon anledning bestämde de sig för att inte massproducera dem. Trist, annars hade jag köpt ett.

"So, uhm.. 4x SteelSeries iPhone covers have been produced. That's it. These will never be mass produced. We'll draw a winner of one of these (free choice between 3G/3GS or 4), and let the fortunate one pick out one our headsets for iPod, iPhone and iPad to go with the cover! 'Like' this post to enter. :)"

Det är väl inget speciellt med det egentligen, jag tyckte bara det var snyggt, och så tycker jag om SteelSeries artiklar. Har ju även en matchande mössa, så då hade jag kunnat se superdupernördig ut. rolleyes_1184336_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice: Du kan få vilken app som helst helt gratis, det är vad du tjänar.

kobbe: JB är inte olagligt. Sen vet jag inte hur lagligt det är att ta hem appar via det, men själva jailbreakandet är inte olagligt.

Okej, så jag kan laddda ner en GPS tex tomtom helt gratis om jag JB den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan fördel med JB är att man får tillgång till vissa appar och liknande som apple inte tillåter. Till exempel kan man få möjligheten att ändra utseendet i iOS. Finns även en fiffig app (SBSettings) som gör att du kan dra finger över statusbaren och snabbt få upp en ruta med de viktigaste inställningarna. Till exempel flygplanläge, blåtand, ljusstyrka osv.

Har inte Jailbreakat sedan jag uppdaterade till 4.3. Rätt skönt att ha en helt "fräsch" mobil, men vissa funktioner saknar man.

Det är inte i sig olagligt att JB:a, däremot är det emot Apples villkor så garantin försvinner i samma sekund som du gör det. Det ska i regel inte ha någon praktisk betydelse dock, då apple (eller återförsäljaren för den delen) omöjligt kan se om du JB:ar telefonen efter återställning. Apple vill påstå det men det är hittills ingen hacker som lyckats hitta några "kvarlevor" från en JB.

Skräckscenariot skulle väl vara om mobilen tvärdör så du inte ens kan återställa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...