Jump to content

Vad gör du framför datorn?


Tweak
 Share

Recommended Posts

I den här tråden delar vi med oss av alla, konstiga som vanliga, vanor och ovanor vi har för oss framför datorn. Sitter du och pillar upp batterier eller tändstickor i näsan? Kliar du dig på pungen? Vad gör du, egentligen?

Jag hänger mig allt som oftast åt klassikern att ha vänsterhanden halvt instoppad i byxorna där den får ligga och vila. Annars kommer jag då och då på mig själv med att sitta och bita i olika saker - främst kort, som typ spelkort från Svenska Spel eller kreditkort. Jag brukar också, i takt till min musik, sitta och slå på min byrålåda på metall som står under skrivbordet. På sistone har det blivit lite av en favorit att bita i ett hårspänne min flickvän glömt kvar här, men idag råkade jag till min stora sorg bita sönder det. :)

Vilket jävla dampbarn jag låter som. Lämna mig inte ensam, fyll på med egna vanor!

Edit: Sen jag skrev "kliar du dig på pungen?" kliar det överallt. >_<

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också en tendens till att börja bita på allt och alla när jag sitter framför datorn. Oftast är det tandpetare jag flisar sönder till sågspån och sen tuggar på utan att tänka på det. Sen fingrar jag nästan alltid på något, typ pennor, nålar, snören och det mesta jag kommer över.

Jag brukar även sitta och bita mig själv i höger biceps utan att tänka på det... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den här tråden delar vi med oss av alla, konstiga som vanliga, vanor och ovanor vi har för oss framför datorn. Sitter du och pillar upp batterier eller tändstickor i näsan? Kliar du dig på pungen? Vad gör du, egentligen?

Jag hänger mig allt som oftast åt klassikern att ha vänsterhanden halvt instoppad i byxorna där den får ligga och vila. Annars kommer jag då och då på mig själv med att sitta och bita i olika saker - främst kort, som typ spelkort från Svenska Spel eller kreditkort. Jag brukar också, i takt till min musik, sitta och slå på min byrålåda på metall som står under skrivbordet. På sistone har det blivit lite av en favorit att bita i ett hårspänne min flickvän glömt kvar här, men idag råkade jag till min stora sorg bita sönder det. :)

Vilket jävla dampbarn jag låter som. Lämna mig inte ensam, fyll på med egna vanor!

Edit: Sen jag skrev "kliar du dig på pungen?" kliar det överallt. >_<

Håller med dig där när jag sitter vid datorn så brukar jag göra som du sa det första att han handen innan för byxorna. Sen att jag måste alltid ha nåt att bita i eller bita på naglarna eller sitter och skakar på saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en tendens att tugga sönder saker, riva sönder pappersbitar - följt av att vika ihop dem roligt sedan slänga bitarna. Förr när jag hade ritpapper i närheten så brukade jag bygga sånadär flugor man skriver siffror/färger i och slänga. Om inte det sitter jag och känner efter finnar. Eller något - jag gör något hela tiden. Som nu t.ex sitter jag och pillar med tårna på den andra foten i brist på annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lukta på händerna är någonting som jag ofta gör, speciellt mushanden får en särskild doft efter gummibeklädnaden på den.

Brukar hålla vänsternäven knuten, sedan för jag upp den mot näsan och öppnar den sakta och känner aromerna smita ut i öppningen.

Allt det här luktandet resulterar i att jag tvättar händerna ofta, för när man varit ifrån datorn och tagit i något så kan det lukta konstigt när man kommer tillbaka. Då smiter jag iväg en snabbis och tvättar händerna igen så att det luktar gott när jag sniffar i handen vid datorn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...