Jump to content

Steam [Valve]


Boomer
 Share

Recommended Posts

Nu har jag problem.. När jag försöker logga in på steam får jag följande error:

Steam - Warning

Steam is having trouble connecting to the Steam servers.

Troubleshooting tips - https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=11

Retry connection - Cancel.

Någon som har någon aning varför det blir så? Har inte haft problemet förut, och har inte ändrat något i min brandvägg, router etc. Sjukt störande är det iaf.

Har du ens kollat på länken?

Där stod det massor av bra tips. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ens kollat på länken?

Där stod det massor av bra tips. ^_^

Läste du ens vad jag skrev? Jag har INTE ändrat något i min brandvägg, router eller i mitt nätverk. Och, det är ju knappast så datorn ändrar det av sig själv, eller hur? :)

Ge fan i att svara, när du inte kan hjälpa till alls.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste du ens vad jag skrev? Jag har INTE ändrat något i min brandvägg, router eller i mitt nätverk. Och, det är ju knappast så datorn ändrar det av sig själv, eller hur? :doh:

Ge fan i att svara, när du inte kan hjälpa till alls.

Jag har haft samma problem vid flertal tillfällen.

Det har löst sig genom att antingen starta om steam flera jävla gånger eller stängt av brandväggen!

Kollade även upp lite snabbt på Google om det här problemet, det hade hänt för flera andra under flera år när nånting nytt hade släppts på Steam. Så det kan ju även vara så att servern är nere för tillfället, nått åt det hållet!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft samma problem vid flertal tillfällen.

Det har löst sig genom att antingen starta om steam flera jävla gånger eller stängt av brandväggen!

Kollade även upp lite snabbt på Google om det här problemet, det hade hänt för flera andra under flera år när nånting nytt hade släppts på Steam. Så det kan ju även vara så att servern är nere för tillfället, nått åt det hållet!

Har testat stängt av brandväggen, och eset. Just nu håller jag på att virus söker datorn, får se vad det ger.

Har även testat starta om steam & datorn ett flertal gånger, även modemet.. Visst, steam kan ha legat nere men vadfan, det har varit så här sen i måndags, minst? Igår tankades det hem en update, sen hände ingeting alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat stängt av brandväggen, och eset. Just nu håller jag på att virus söker datorn, får se vad det ger.

Har även testat starta om steam & datorn ett flertal gånger, även modemet.. Visst, steam kan ha legat nere men vadfan, det har varit så här sen i måndags, minst? Igår tankades det hem en update, sen hände ingeting alls.

Pröva att ta bort clientregistry.blob, steam.dll och steamui.dll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag får problem brukar det räcka med att jag tar bort steam.dll. Detta gör att steam uppdaterar nästa gång man startar det. Jag har dock aldrig haft ditt problem, tror jag.

Och jag vet att JSHC i stort sett samma sak.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
No fucking connection. Hela dagen. Någon mer? Vart kan man se om de håller på med servrarna osv? Hittar inte på deras hemsida.

Edit: Och precis nu kom den igång. Men jag undrar fortfarande.

Hela jävla dagen för mig!

Nu kommer jag inte ens in på Steam!

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att du sa det blev jag tvungen att testa logga in, fungerar klockrent för mig!

Okej. Konstigt att jag inte kommer in.

Jag kom in på Steam, men har ingen anslutning. :D

Har haft anslutning till och från hela dagen. Steam har tydligen uppdaterat mycket idag.

EDIT: http://forums.steampowered.com/forums/show...33#post15328433

VALVE kommenterar updaten.

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

En hel del bra TODAY ONLY deals, 50-80% off verkar det som. 2½ timme kvar typ

Köpte Killing Floor för 4,5€ istället för 17,99€. Har två guest passes om nån vill ha

Andra bra tips är Dirt 2(12,5€ 75% off), CSS (6,8€ 66% off), BioShock 2 (14,99€ 50% off) samt Unreal Deal Pack (Unreal, Unreal 2, UT: GOTY, UT 2004, UT 3. 13,60€ 66% off)

Nu när jag tänker efter ska jag fan köpa Unreal Deal Pack också. Unreal be awesome.

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En hel del bra TODAY ONLY deals, 50-80% off verkar det som. 2½ timme kvar typ

Köpte Killing Floor för 4,5€ istället för 17,99€. Har två guest passes som räcker till slutet av Juli om nån vill ha

Andra bra tips är Dirt 2(12,5€ 75% off), CSS (6,8€ 66% off), BioShock 2 (14,99€ 50% off) samt Unreal Deal Pack (Unreal, Unreal 2, UT: GOTY, UT 2004, UT 3. 13,60€ 66% off)

Nu när jag tänker efter ska jag fan köpa Unreal Deal Pack också. Unreal be awesome.

Tar gärna ett guest pass om du har kvar, kan dock inte fixa förrns imorgon. Så om du kan hålla det tills dess vore det nice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...