Jump to content

Playstation 1 Emulator


Tweak
 Share

Recommended Posts

Emulatorer i sig kan ju inte vara mer olagligt än en mediaspelare, säg WMP? Att ladda ner ROM:s tar jag förgivet att det är olagligt på samma sätt som all annan fildelning.

Ja, det stämmer och det är ju korrekt av vår älskade broder Bubbli att uppmärksamma ännu ett regelbrott av personen i fråga. Ägande av spelet är inte ett undantag f.ö.

Jag äter ett PSone, tyckte det stod någonstans att det var okej då, fast det låter ju iofs rätt otroligt? Aja, spela roll.

Vet någon hur man ändrar kontrollerna i spelet? Helt skeva nu.

Rekommenderar starkt att du införskaffar en billig gamepad om du tänker spela mycket emulator för att spela med tangentbord brukar vara ganska bökigt. Vissa vanliga konsolkontroller kan också kopplas till pc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag ju inte vara den som är den (igen) men om det gnälls över "mobbning" mot agenten o Renard så tycker jag att det här är ett snäpp värre då det är att söka fel överallt för att få någon att lämna forumet helt och hållet.

Frågan är hur många som reagerat om det va Kebab som postat länkar till ROM:s?

Men som sagt. Vill inte va den som är den :)

Förövrigt intressant att det fanns en PSOne emulator. Måste jag fixa hem sen när jag får ork :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag ju inte vara den som är den (igen) men om det gnälls över "mobbning" mot agenten o Renard så tycker jag att det här är ett snäpp värre då det är att söka fel överallt för att få någon att lämna forumet helt och hållet.

Frågan är hur många som reagerat om det va Kebab som postat länkar till ROM:s?

Men som sagt. Vill inte va den som är den :)

Förövrigt intressant att det fanns en PSOne emulator. Måste jag fixa hem sen när jag får ork :D

Förmodligen inte lika många, klart fler reagerar när en admin bryter mot en regel än när en vanlig (och mycket mycket trevligare) medlem gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser ingen mening med att skicka PM eftersom jag vet att du inte kommer ändra dig på något vis. Det är lite synd, forumet kanske hade varit lite trevligare då. Men håll du uppe dina horerier, det är lite småkul ibland. Dock blir det mer skratt åt dig än med dig.

Där delar vi inte samma åsikt, men vem fan bryr sig om vad du tycker?

Och vad mysigt att vår käre Urkberto orkade ta sig till Dator & Teknik förumet. Aldrig sett han här, men när det finns något att klaga på är han där med blåslampan. Varför är jag inte förvånad? Känns sin ett insiderjobb för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte Stell och Umb ta sitt gräl via MSN, PM, FB eller vad fan som helst utom i oskyldiga forumtrådar? Tycker bara att det är så jävla larvigt att ni alltid ska gnälla som kärringar hela tiden! Omoget och barnsligt! Ni är båda medlemar av hög "status" här på forumet, så visa det också!

Jag vet att jag låter som en gnällande PK-kärring själv just nu, men jag blir bara så trött på den här Stell vs Umb debatten som kastar ett mörker över forumet.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte Stell och Umb ta sitt gräl via MSN, PM, FB eller vad fan som helst utom i oskyldiga forumtrådar? Tycker bara att det är så jävla larvigt att ni alltid ska gnälla som kärringar hela tiden! Omoget och barnsligt! Ni är båda medlemar av hög "status" här på forumet, så visa det också!

Jag vet att jag låter som en gnällande PK-kärring själv just nu, men jag blir bara så trött på den här Stell vs Umb debatten som kastar ett mörker över forumet.

Och du kan väl låta bli i att skriva i såna här trådar ö.h.t?

wait OH SHIT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för idioti ang. ROMs som folk tror är olagligt även om du äger spelet? En ROM är tekniskt sett bara en backup på spelet du äger. Därav, om du äger spelet så är det lagligt med en ROM. Väldigt många sidor har det som TOS innan man får tanka ov. Och har man hållt på med ROMS lika länge som jag, så är det givet att man läser på lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för idioti ang. ROMs som folk tror är olagligt även om du äger spelet? En ROM är tekniskt sett bara en backup på spelet du äger. Därav, om du äger spelet så är det lagligt med en ROM. Väldigt många sidor har det som TOS innan man får tanka ov. Och har man hållt på med ROMS lika länge som jag, så är det givet att man läser på lite.

Får man backup:a spel alltså?

Jag har alltid trott att man bryter mot kopieringsskyddet även fast man bara kopierar skivan till eget bruk, ifall originalet skulle gå sönder eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höhöhö! I likhet med många av forumets användare brukar jag regelbundet göra en sökning på mitt nick för att se om jag har något att kommentera. Mitt nick nämndes i tråden, ergo hittade jag hit. Och det gläder mig, för nu fick jag ju ta del av det här. Tack!

En förvånansvärt skarpsinnig analys för övrigt, detta om att jag sällan besöker den här forumdelen. ORSAKERNA till det har jag framfört åtskilliga gånger under det senaste året.

Mvh.

Jag har alltid trott att man bryter mot kopieringsskyddet även fast man bara kopierar skivan till eget bruk, ifall originalet skulle gå sönder eller något.

Det stämmer, ja.

http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#download_rom

Som sagt, emulatorer är lagliga men roms är tekniskt sett olagliga, oavsett om man äger en version av spelet eller ej. Undantaget skulle möjligtvis vara om man köper en rom av upphovsrättsinnehavaren men mig veterligen finns inga dylika tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#download_rom

Som sagt, emulatorer är lagliga men roms är tekniskt sett olagliga, oavsett om man äger en version av spelet eller ej. Undantaget skulle möjligtvis vara om man köper en rom av upphovsrättsinnehavaren men mig veterligen finns inga dylika tjänster.

Det beror också på statens/nationens lagstiftning, kan jag tänka mig. Jag har ingen koll på Svea Rikes syn på detta, så det kanske är irrelevant.

http://en.wikipedia.org/wiki/ROM_image#Private_ownership

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...