Jump to content

Episodes from Liberty City till PS3 och PC


Pixiegnom
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är klart du kan få tillbaka dina pengar. De kan inte kräva att behålla pengar du betalt för något du till slut inte köpt.

så, då va det fixat. har bokat ex på webhallen, fixat tillbaka mina 50kr från ebgames. och totalt tjänat in ca 90kr! <_<

små affärer är bra affärer :)

(nu menar jag inte att webhallen e liten affär, utan att 90kr för mycket, är för mycket! )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF? Varför ska du inte köpa EFLC på releasen? Det är inte speciellt dyrt... Och det är lätt värt pengarna.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=48849

Och jag vet att det inte är dyrt, men det är fortfarande bara ett addon, och det kommer bli ännu billigare så småningom. Besides, Sony har blockat PSN just nu så jag har inget onlineläge att tillgå ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag ska dra ner det i helgen och bara testa hur det är sen kanske köpa. Hoppas så det inte krånglar som det gjorde med min "kopia" av GTA IV. Tills jag köpte det så funkade det prima.

Btw tänkte även fråga kan man installera dessa DLC utan att ha IV installerat? Menar att man kan spela typ dessa DLC utan IV original spelet installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag ska dra ner det i helgen och bara testa hur det är sen kanske köpa. Hoppas så det inte krånglar som det gjorde med min "kopia" av GTA IV. Tills jag köpte det så funkade det prima.

Btw tänkte även fråga kan man installera dessa DLC utan att ha IV installerat? Menar att man kan spela typ dessa DLC utan IV original spelet installerat.

Ja, man kan spela utan att ha IV installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, episoderna finns nu på Playstation Store och går på 165kr styck, det vill säga 330kr för båda.

Ska man beställa från nätet så får man betala några tior extra.

Så..vad rekomenderas? Köpa EFLC eller köpa episoderna digitalt?

Hårdvara är alltid bäst. Du kan dessutom sälja det vidare om du tröttnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ändå inte sälja spelen förens jag ska byta in allt mot en PS4. :o

Edit: Någon som vet om game sharing funkar med episoderna? ;)

Du får väga fördelarna och nackdelarna mot varandra.

Laddar du ner episoderna så kan du när som helst när du spelar byta mellan episoderna genom några knapptryckningar... Har du EFLC-skivan måste du byta skiva mellan IV och EFLC när du ska spela... Laddar du ner episoderna så har du tillgång till all IVs musik, samt all musik från vardera episod.... Har du EFLC-skivan har du bara tillgång till episodernas musik, ett antal låtar från IVs soundtrack samt 3 nya (exklusiva) radiostationer.

Har du EFLC kan du inte spela TLAD multiplayer mot dem som har TLAD nedladdat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

For real?! :o

Rejält kasst, och om det är så på 360 betvivlar jag att Sony gjort nåt bättre åt det. PS3 är känt för sina värdelösa lobbys.

Kan nog vara fixat... Men jag är inte säker...

För grejjen var ju att TLAD gjordes först, så därför fanns inte TBoGT-interiörerna i den episoden (om man laddat ner det)... Men dem gjorde väl EFLC samtidigt som TBoGT, och glömde väl bort att det var så, och därför är de inte kompatibla, då EFLC-TLAD har interiörer och exteriörer som inte DLC-TLAD har...

Men jag vet som sagt inte... Dom kan ju ha fixat det till Ps3 och PC-versionen.

Edit @Pix:

Köp TLAD. Det finns mycket mindre att göra och storyn är några uppdrag kortare, samt bara "mer av samma"... inte några speciellt häftiga uppdrag... Trots detta så är det ändå ett mycket roligt tillägg... Men grejen är att om du köper och spelar TBoGT innan så skulle du nog tycka att det var / är Ännu värre, vilket är lite trist...

Köp det i den ordningen som kom till 360... Det var så det var menat att spelas från första början.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...