Jump to content

Episodes from Liberty City till PS3 och PC


Pixiegnom
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Funderar på att köpa detta på Steam.

Problemet är att jag bara vill ha TBOGT, men det verkar inte gå att köpa episoderna separat till PC.

Jo, det ska väl gå, via gfwl marketplace?

Edit: Jupp... Är ju lite emot... Tycker att du borde testa TLAD också... :o Men anywho... Episoderna finns på PC att köpa enskilt på Games For Windows Live Marketplace... Jag hittade det iaf i GFWL-klienten...

Marketplace->Speltillbehör->Grand Theft Auto IV->

Där inne finns dem var för sig för 1200 MSP var (ca 150kr)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte spelet igår trots det höga priset 449:- kr. Tycker att det är synd att det inte är möjligt att köpa spelen separat. Har nyss klarat storyn i TLAD och den var väl sådär. Det var rätt så intressant att spela spelet som en biker och få en inblick i allt kring diamanterna osv men en del uppdrag kändes lite väl överdrivna som exempelvis det sista. TLAD var nog inget för mig. Klubbhuset såg förjävligt ut tillsammans med alla bikers som fanns där och till denna stämning spelades extremt dålig musik.. Jag säger inte att TLAD är ett dåligt DLC utan snarare att jag personligen inte gillar den kriminella bikerkulturen så därför hade jag inte så mycket i utbyte av att spela TLAD. Ett minus med båda dessa spel är bristen på safehouse. Om jag ger TLAD en konstruktiv bedömning utan att utgå efter mitt ogillande till bikerkulturen så får spelet en klar 5.5/10. Jag tycker det ligger just över snäppet medicore. Ser fram emot att spela TBOGT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte spelet igår trots det höga priset 449:- kr. Tycker att det är synd att det inte är möjligt att köpa spelen separat. Har nyss klarat storyn i TLAD och den var väl sådär. Det var rätt så intressant att spela spelet som en biker och få en inblick i allt kring diamanterna osv men en del uppdrag kändes lite väl överdrivna som exempelvis det sista. TLAD var nog inget för mig. Klubbhuset såg förjävligt ut tillsammans med alla bikers som fanns där och till denna stämning spelades extremt dålig musik.. Jag säger inte att TLAD är ett dåligt DLC utan snarare att jag personligen inte gillar den kriminella bikerkulturen så därför hade jag inte så mycket i utbyte av att spela TLAD. Ett minus med båda dessa spel är bristen på safehouse. Om jag ger TLAD en konstruktiv bedömning utan att utgå efter mitt ogillande till bikerkulturen så får spelet en klar 5.5/10. Jag tycker det ligger just över snäppet medicore. Ser fram emot att spela TBOGT.

Det går som sagt visst...

Och, jag älskade storyn och stämningen i The Lost and Damned. Enligt mig är storyn bättre än den i TBoGT... Men då mest bara för att den är lite djupare och mörkare... Gillar det. :o Finns ju roligare, mer over-the-top uppdrag i TBoGT. Tycker du att det sista i TLAD var överdrivet så... Wow. Då kommer du verkligen inte att gilla uppdragen i TBoGT. Många där är skitöverdrivna, väldigt over-the-top och rent pshyco, bara för att det ska vara roligt gameplay. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det ska väl gå, via gfwl marketplace?

Edit: Jupp... Är ju lite emot... Tycker att du borde testa TLAD också... :o Men anywho... Episoderna finns på PC att köpa enskilt på Games For Windows Live Marketplace... Jag hittade det iaf i GFWL-klienten...

Marketplace->Speltillbehör->Grand Theft Auto IV->

Där inne finns dem var för sig för 1200 MSP var (ca 150kr)

Jag har båda episoderna till Xbox redan, men jag har inte orkat spela TBOGT så jag tänkte skaffa det på PC istället. Vet du om episoderna från GFWL funkar med Steam's GTA IV?

Det var rätt så intressant att spela spelet som en biker och få en inblick i allt kring diamanterna osv. TLAD var nog inget för mig. Klubbhuset såg förjävligt ut tillsammans med alla bikers som fanns där och till denna stämning spelades extremt dålig musik.. Jag säger inte att TLAD är ett dåligt DLC utan snarare att jag personligen inte gillar den kriminella bikerkulturen så därför hade jag inte så mycket i utbyte av att spela TLAD. Ett minus med båda dessa spel är bristen på safehouse. Om jag ger TLAD en konstruktiv bedömning utan att utgå efter mitt ogillande till bikerkulturen så får spelet en klar 5.5/10. Jag tycker det ligger just över snäppet medicore. Ser fram emot att spela TBOGT.

Sammanfattar mina åsikter om TLAD.

Give me some more San Andreas! TBOGT, here I come!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många där är skitöverdrivna, väldigt over-the-top och rent pshyco, bara för att det ska vara roligt gameplay. :o

Vilket inte är vare sig särskilt konstigt eller negativt. "Mörk story" fick vi ju redan 2008 som kontrast till San Andreas jetpacknigger-uppdrag, och väl när det var upplevt fanns det inget att göra i IV. Sen kom TLAD och gav oss ännu mer mörk story och inte så mycket mer. Jag tycker det är på tiden att IV spejsas till med lite OTT-uppdrag, vi är trötta på serious business. Ge oss fallskärmar vetja! ;)

På riktigt alltså. Ett sandlådespel där det inte finns några roliga leksaker är inget kul sandlådespel, oavsett om storyn innan leken var bra eller inte. Att TBoGT ger lite mer skruvade uppdrag och leksaker är bara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det ska väl gå, via gfwl marketplace?

Edit: Jupp... Är ju lite emot... Tycker att du borde testa TLAD också... :o Men anywho... Episoderna finns på PC att köpa enskilt på Games For Windows Live Marketplace... Jag hittade det iaf i GFWL-klienten...

Marketplace->Speltillbehör->Grand Theft Auto IV->

Där inne finns dem var för sig för 1200 MSP var (ca 150kr)

Vad tusan!? Spelet är ju billigare på PC!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm jag vart jävligt överraskad när jag startade spelet typ inge lagg fast IV laggar mellan åt. Men det enda som händer ibland är att städerna och vägarna försvinner och kommer tillbaks efter några sekunder. Det kan frysa fast nån sekund bara sen går det att spela.

Enda som segar är laddnings tiderna och scenerna när dem börjar. Så jag är rätt så nöjd ändå för att ha en P4 och kan spela dessa EFLC. Gillar TLAD rätt så mycket man får en annan känsla samt sköna kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går som sagt visst...

Och, jag älskade storyn och stämningen i The Lost and Damned. Enligt mig är storyn bättre än den i TBoGT... Men då mest bara för att den är lite djupare och mörkare... Gillar det. :o Finns ju roligare, mer over-the-top uppdrag i TBoGT. Tycker du att det sista i TLAD var överdrivet så... Wow. Då kommer du verkligen inte att gilla uppdragen i TBoGT. Många där är skitöverdrivna, väldigt over-the-top och rent pshyco, bara för att det ska vara roligt gameplay. ;)

Jag tycker det är jävligt bra pris. Det är ju två spel i ett.
Redigerad av Ferno
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går som sagt visst...

Och, jag älskade storyn och stämningen i The Lost and Damned. Enligt mig är storyn bättre än den i TBoGT... Men då mest bara för att den är lite djupare och mörkare... Gillar det. :o Finns ju roligare, mer over-the-top uppdrag i TBoGT. Tycker du att det sista i TLAD var överdrivet så... Wow. Då kommer du verkligen inte att gilla uppdragen i TBoGT. Många där är skitöverdrivna, väldigt over-the-top

och rent pshyco, bara för att det ska vara roligt gameplay. ;)

Jag vet inte varför men på senare tid har jag tröttnat på over-the-top uppdrag. Detta gäller inte bara i gta utan även i andra spel. När det gäller specifikt GTA tycker jag det känns enformigt att åka till ett ställe och med lätthet meja ner trettio personer, och fly. Det är väl just detta som jag ansåg vara tråkigt i gta iv. Kändes inte speciellt kreativt då jag med lätthet vid flera uppdrag kunde räkna ut att jag var tvungen att göra just detta, igen. Det hade enligt mig varit betydligt mycket bättre med färre fiender men med en sjukt mycket högre svårighetsgrad. The Getaway (1) är ett nog mer min stil när det gäller uppdrag men där sviker freeroaming istället eftersom det inte är ett sådant spel. Att man sedan får hoppa fallskärm, använda attackhellikopter, dansa på klubbar, spela kort etc är ju bara bra men som sagt svårighetsgraden i allt detta kritiserar jag samt att uppdragen borde vara svårare, kreativare, och klurigare.

Som exempelvis i sista uppdraget i TLAD. Tänk som man fick klä ut sig till en vakt, smyga runt lite och sedan eliminera fienden diskret genom att smyga upp bakom honom med en kniv och sätta den i halsen på honom - vilket inte längre går - men det gick i san andreas - istället för att döda alla och sedan köra iväg på en motorcykel mot solnedgången utan att ens ha någon wanted level. Känns nästan lika hjärndött som postal då nästan alla problem löses med att.. döda allt och alla.

För övrigt gillar jag TboGT trots att jag inte spelat så mycket än, många gånger mer än GTA IV och/eller TLAD. Det jag gillar mest är att det är grymt mycket bättre skärpa. All överdriven blur som användes i gta iv är som bortblåst! Sedan alla roliga aktiviteter.. SAN ANDREAS!

EDIT: Dubbelt quote

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...