Jump to content

Episodes from Liberty City till PS3 och PC


Pixiegnom
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Där kom beskedet. Äntligen!

PS3-ägare kommer nu kunna avnjuta de två GTA IV expansionerna som har funnits till Xbox 360 sedan Oktober 2009. Enligt wikipedia kommer det även komma till PC samtidigt som till PS3, men det är jag dock inte säker på.

Så...vad ska man säga? Bättre sent än aldrig. ^_^

Yay :wub:

Både PC och PS3 får episoderna den 30 Mars.

Varför lita på Wikipedai btw och inte kolla på den officiella sidan? Det var det första jag gjorde. Eller ja. Kollade ju på vår pålitliga snabba http://rockstarbase.com/ först såklart. :wub:

http://www.rockstargames.com/newswire/2010...tation_3_and_pc

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YES!!!!!

Haha, jag lät bli att hypa mig eller ens kolla på särskilt många DLC-trailers just för att klara mig undan abstinens, men så snubblade jag över den här videon nån gång inför TBoGT och föll ner i gropen :wub: Sen dess har jag hoppats på den här nyheten ^_^

Men vad ska detta betyda?

We are happy to announce the much anticipated release of Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City for the PlayStation®3 computer entertainment system and Games for Windows® - LIVE on March 30, 2010. For the first time, PlayStation 3 and Games for Windows - LIVE players will have the opportunity to experience the last two thrilling chapters of the Grand Theft Auto IV saga.

Vad kommer då nästa spel heta? GTA III-sagan, även om det hade kommit DLCs till just GTA III, slutade ju inte förrän VCS eller snarare IV ~7 år senare? Nästa spel borde ju rimligen ha en underförstådd "GTA IV" som övertitel, ungefär som "GTA III: Vice City". Just GTA 5 kommer ju inte dyka upp förrän 2015 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YES!!!!!

Haha, jag lät bli att hypa mig eller ens kolla på särskilt många DLC-trailers just för att klara mig undan abstinens, men så snubblade jag över den här videon nån gång inför TBoGT och föll ner i gropen :wub: Sen dess har jag hoppats på den här nyheten ^_^

Men vad ska detta betyda?

Vad kommer då nästa spel heta? GTA III-sagan, även om det hade kommit DLCs till just GTA III, slutade ju inte förrän VCS eller snarare IV ~7 år senare? Nästa spel borde ju rimligen ha en underförstådd "GTA IV" som övertitel, ungefär som "GTA III: Vice City". Just GTA 5 kommer ju inte dyka upp förrän 2015 eller så.

Dom menar nog att det är slutet på GTA IV. Nästa spel kommer vara precis som GTA VC eller SA ändå.. Det finns inte så mycket att koppla ihop. Har alltid varit nya städer, folk och huvudkaraktärer. Det enda som varit likt är väl att det sagts vara i samma universum och att några karaktärer kommer tillbaka.

GTA 3 var ju slut när det var slut. Du fick inte veta någonting mer om storyn i GTA 3 i Vice City eller San Andreas.

Så det dem menar är att du får svar på frågor som kanske inte besvarades i GTA IV, och att det är slutet på just storyn och det i GTA IV...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket DLC tyckte du bäst om? TLAD eller TBoGT? Jag tycker TBoGT verkar bra mycket grymmare än TLAD, men det har nog rätt mycket med både helikoptrarna och fordonen att göra. TLAD hade en del fräcka bågar och hagelgevär att erbjuda men så mycket mer än så verkade det inte vara. Jag diggar inte riktigt storyn såhär på förhand, och slutet är ju uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket DLC tyckte du bäst om? TLAD eller TBoGT? Jag tycker TBoGT verkar bra mycket grymmare än TLAD, men det har nog rätt mycket med både helikoptrarna och fordonen att göra. TLAD hade en del fräcka bågar och hagelgevär att erbjuda men så mycket mer än så verkade det inte vara. Jag diggar inte riktigt storyn såhär på förhand, och slutet är ju uppenbart.

Finns ju helt klart mer att göra i TBoGT och det finns mer nya (och roligare) fordon... Dock så är enligt mig storyn mer seriös och bättre i TLAD. Men ändå. SOm jag förstår det så är det ju EFLC som kommer, och inte dem var för sig som nedladdningsbara episoder. Så du ska ju inte behöva välja mellan dem. ^_^

EFLC är också enormt värt priset. Två fulla spel i princip för 400kr. Du måste spela båda. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju helt klart mer att göra i TBoGT och det finns mer nya (och roligare) fordon... Dock så är enligt mig storyn mer seriös och bättre i TLAD. Men ändå. SOm jag förstår det så är det ju EFLC som kommer, och inte dem var för sig som nedladdningsbara episoder. Så du ska ju inte behöva välja mellan dem. ^_^

EFLC är också enormt värt priset. Två fulla spel i princip för 400kr. Du måste spela båda. :wub:

De kommer släppas både som ensamma DLC och gemensam retail, för både PS3 och PC. PC har nog dessutom EFLC-download också.

Klart jag kommer skaffa! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ord kan inte beskriva lyckan! ^_^

under så många år fick jag höra "de kommer aldrig komma till ps3, microsoft köpte rättigheterna för 50miljoner dollar" bla bla bla..

fuck alltså! jag va cp nära på att införskaffa ett 360 snart just pga av dessa! men tur att de inte blivit av ännu! :wub:

30e mars kommer bli sweeeeet! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir att se fram emot två saker då till datorn. Metro 2033 och dessa DLC. Btw tror ni vi PC ägare får betala för dessa eller kommer vi få det med i en uppdatering? Har inte lust att slänga ut runt 200kr eller mer för två DLC.

Så du menar att vi på Xbox 360 och PS3 ska betala medans ni PC spelare får det gratis? Ni kommer utan tvekan få betala samma summa som vi...

Och 200-300 kronor är nästan skrämmande lite att betala för det man får, det är inga små DLC vi pratar om. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att vi på Xbox 360 och PS3 ska betala medans ni PC spelare får det gratis? Ni kommer utan tvekan få betala samma summa som vi...

Och 200-300 kronor är nästan skrämmande lite att betala för det man får, det är inga små DLC vi pratar om. ^_^

När jag var hos min kusin när han spelade så tyckte jag det inte var så stort. Typ nya uppdrag nytt skin nya saker att gö och några få nya fordon. Kan väl inte va så mycket? Visst jag vet ju inte hur många uppdrag det nu är i dessa DLC. Men kusinen klarade ju ut det på en dag så verkar inte va så värst mycket uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var hos min kusin när han spelade så tyckte jag det inte var så stort. Typ nya uppdrag nytt skin nya saker att gö och några få nya fordon. Kan väl inte va så mycket? Visst jag vet ju inte hur många uppdrag det nu är i dessa DLC. Men kusinen klarade ju ut det på en dag så verkar inte va så värst mycket uppdrag.

men om du jämnför de med andra DLC så är de rätt mkt mer för pengarna du får!

ngn som vet om dessa släpps även på skiva den 30e mars? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men om du jämnför de med andra DLC så är de rätt mkt mer för pengarna du får!

ngn som vet om dessa släpps även på skiva den 30e mars? :D

Skiva och enskilda DLC.

eflc_luisjohnny_1153203_0.jpg

We are happy to announce the much anticipated release of Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City for the PlayStation®3 computer entertainment system and Games for Windows® - LIVE on March 30, 2010. For the first time, PlayStation 3 and Games for Windows - LIVE players will have the opportunity to experience the last two thrilling chapters of the Grand Theft Auto IV saga.

The two action packed episodes will also be available for download on the PlayStation Network and Games for Windows® LIVE on March 30, 2010. Each episode boasts the same detailed and immersive Liberty City we all know and love. Games for Windows - LIVE players can enjoy 32-player multiplayer matches and an advanced video editor, and all fans will have the chance to once again listen to the dulcet tones of Liberty City Radio.

The Lost and Damned is a dark trip through Liberty City’s seedy underbelly as outlaw biker, Johnny Klebitz, fights to keep his gang together as a rift in the gang’s leadership threatens to tear the brotherhood apart. In The Ballad of Gay Tony, players explore Liberty City’s high-end nightlife as Luis Lopez, struggling to balance the temptations of money and vice against loyalties to family and friends. Both episodes feature a slew of new vehicles and weapons, and each episode adds new activities including cage fighting, gang wars and BASE jumping.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...