Jump to content

Apple iPad


The Dude
 Share

Recommended Posts

Vad tycker ni, är det det sexigaste ni har sett eller ett meningslöst mellansteg mellan smartphone och laptop?

Jag känner att det är lite båda faktiskt, har ett väldigt stort vilja ha-begär. Tänk att kasta alla böcker och anteckningsblock och sitta med enbart en iPad i skolan istället...

connect_20100127_1152726_0.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag satt faktiskt och följde Macworlds "live-update" och Engadgets live-update under presentationen. Jag gillar den!

Just som du säger, tänk att sitta med den i skolan! :rolleyes:

Oft:

Blev lite besviken på att det inte kom någon 4.0-update till iPhone.

Edit: Alltså ja.. Händelsen var ju till för att presentera iPad, men någon liten update till iPhonen vore nice.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

meningslöst mellansteg mellan smartphone och laptop?

Tycker jag. Jag förväntade mig en modifierad version på OSX, inte iPhone OS.

Jag vill ha kontroll, man kan ju inte jämföra denna med en bärbar dator nu, då den måste synkas med en riktig dator.

Blev precis som Raven också mycket besviken på avsaknaden av iPhone OS 4.0

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och väntade på att den här tråden skulle dyka upp. :rolleyes:

Precis som Anders Mildner skriver tror jag inte att :P'>iPad ersätta varken böcker eller tidningar. Det skapar dock en ny marknad för tidningar och deras internetbaserade innehåll då de kan skapa apps speciellt för iPad som kan likna en digital tidning eller vad de nu kan hitta på för roligt.

iPaden är nog mest ett substitut för en netbook. Man kan hålla på med internet, och enligt Steve så har iPad ett nästan full-size tagentbord.

The biggest turnoff är, enligt mig, att man inte kan multitaska på iPaden, precis som iPhone/Touch. Runner up: att iPaden egentligen inte är så mycket mer än en iPhone med större skärm, om jag förstått rätt.

Apple kunde gott ha tänkt till lite mer och verkligen gjort iPaden till ett mellanting mellan iPhone och Macbook.

Nu kan man bara hoppas att iPaden är way better than a laptop, way better than a phone.

http://www.apple.com/ipad/

Prices:

16 GB with Wi-Fi: $499

16GB with Wi-Fi and 3G: $629

32GB with Wi-Fi: $599

32GB with Wi-Fi and 3G: $729

64GB with Wi-Fi $699

64GB with Wi-Fi and 3G: $829

The specs:

  • 9.7 inch LED-backlit, IPS (in-plane switching) display
  • 1024-by-768-pixel resolution
  • 1.5 lbs, .5 inches thick
  • 10 hours of battery charge; over a month on standby
  • Apple A4 chip inside
  • No multitasking
  • Can run “almost” all iPhone apps
  • “Green device”: no arsenic, no BFR, no mercury, no pvc, highly recyclable
  • Wi-Fi 802.11n — some models have 3G ($15 for 250mb/mo., $30 for unlimited/mo. with AT&T , no contract)
  • International support by June
  • Bluetooth 2.1
  • New ways of interacting with games using multitouch
  • Watch YouTube, even in high definition
  • iTunes store built in
  • Custom New York Times application
  • Download ebooks directly, a la Kindle, onto “shelf” via iBookstore
  • iWork apps for $9.99 each
  • Accessories: power dock, keyboard dock

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galet tråkigt att dom inte gjorde något vettigare. Ingen flash, ingen multitasking, bara iPhone OS i ett större och kraftfullare skal!

Men cool verkar den, helt klart. Nackdelen är väl att man förmodligen inte kan köra mediedelning över nätverket, så om man vill använda musik och film på den så borde man sikta på ett större minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njä, jag ser faktiskt ingen större mening med den här. Vad ska jag göra med den? Se på film? Det gör jag hellre på en stor TV. Kolla i almanackan mm? Sådant klarar min iPhone. Om man ska surfa på den så sker ju detta förmodligen ändå på en "fast" plats, d v s det är inget man drar upp på bussen och börjar surfa med (känns det som i alla fall). När man bara måste kolla upp snabba saker såsom när nästa buss går så är det mycket vettigare att återigen använda iPhonen.

Det enda som jag ser som ett bra användningsområde är när jag börjar plugga igen. Att t e x sitta och skriva ner saker, kolla upp diverse fakta medan man arbetar mm kan vara fantastiskt. I nuläget har jag ingen användning av en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njä, jag ser faktiskt ingen större mening med den här. Vad ska jag göra med den? Se på film? Det gör jag hellre på en stor TV. Kolla i almanackan mm? Sådant klarar min iPhone. Om man ska surfa på den så sker ju detta förmodligen ändå på en "fast" plats, d v s det är inget man drar upp på bussen och börjar surfa med (känns det som i alla fall). När man bara måste kolla upp snabba saker såsom när nästa buss går så är det mycket vettigare att återigen använda iPhonen.

Det enda som jag ser som ett bra användningsområde är när jag börjar plugga igen. Att t e x sitta och skriva ner saker, kolla upp diverse fakta medan man arbetar mm kan vara fantastiskt. I nuläget har jag ingen användning av en iPad.

Håller med dig.

Tycker iPad känns helt onödig. Ifall det inte fanns massa nördar och "måste-ha" killar tror jag den skulle floppa. Som någon sa, det är en förstorad iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den verkar stor och jobbig att jobba med. Tänk att sitta och skriva i timmar på den. Ha den platt på bordet, jobbigt!

Inget tangentbord? Köpa till, jobbigt. Tänk om man glömmer det. Jobbigt att behöva koppla in det varje gång.

Vad är det egentligen som är så bra med den?

En tunn laptopp hade väl varit bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den verkar stor och jobbig att jobba med. Tänk att sitta och skriva i timmar på den. Ha den platt på bordet, jobbigt!

Inget tangentbord? Köpa till, jobbigt. Tänk om man glömmer det. Jobbigt att behöva koppla in det varje gång.

Vad är det egentligen som är så bra med den?

En tunn laptopp hade väl varit bättre?

Finns ju ett tangentbord i själva plattan också. iPhone-style!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...