Jump to content

Varg utrotningen!


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste man verkligen skjuta ihjäl vargarna, går det inte att försöka skrämma bort dom med vapnena istället?

Och Renard ROFLMAOCOPTERLOLOLOLOL

Jo det tycker jag låter som en kanon idé, skicka över ett gäng till Norge eller något! :D

Vi kan ju låta ett gäng galna norrlänningar springa runt med vapen och fösa de över gränsen! :P

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter ca 40 skjutna Vargar så är nu jakten avblåst på de flesta ställen i Sverige (3 till ska sjutas). Det diskuteras om det ska väckas åtal för de som skjutit förmånga.

Ärligt talat så borde de ha förstått att det inte går att skicka ut 12000 jägare för att sammanlagt skjuta 27 vargar och förvänta sig att de ska kunna samordna det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle man inte göra det? Av hänsyn till och medlidande gentemot vargen som individ?

Jag vet inte riktigt, finner det onödigt egentligen att döda. Men måste det göras så måste det väl!

Jo det tycker jag låter som en kanon idé, skicka över ett gäng till Norge eller något! :D

Vi kan ju låta ett gäng galna norrlänningar springa runt med vapen och fösa de över gränsen! :P

BOMBER OCH GRANATER, HÄMTA ÄLGSTUDSARNA, PACKA BAJSPAPPRET, PÅ MED BJÖRNFITTAN, LADDA HAGELGEVÄRET FÖR NU SKA NORRLÄNNINGARNA UT OCH JAGA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser det här mest som en revirmarkering från människan. Att vargar riktar in sig på svaga byten (läs inhängnade djur) är väl inget märkligt? Jag har full förståelse för om en varg som har blvit en riktig pain in the ass för en specifik djuruppfödere skjuts men som det här utvecklade sig känns det som rena rama Åsa-Nisse-farsen. Av 6000 vargar i Europa finns ungefär 200 (inte längre då kanske) i Sverige, varför är en så liten procent ett så stort problem? Men jag tycker fortfarande vargjakt i Sverige kan vara motiverad om man klarar att hålla det på en rimlig nivå. För övrigt tycker jag generellt att jakt som görs för köttets skull är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...