Jump to content

Counter-Strike


Blaque
 Share

Recommended Posts

Boosten av Fnatic vände hela jävla matchen. Den är tillåten enligt reglerna men det känns helt fuckat helt ärligt. Jävligt synd om LDLC.

Egentligen borde den väl vara bannad? Pixelwalking är inte tillåtet. Jag tror fortfarande folk diskuterar om det verkligen är pixelwalk eller inte, vissa säger att det finns en kant och andra säger att det inte finns en.

Någon har också påpekat att man ser igenom en vägg lite längre ned på kartan när man står där uppe. Jag lyckades inte förstå hans screenshots så jag vet inte vilken vägg som blir osynlig. Men är det sant så bryter boosten eventuellt mot två regler. Ska bli intressant att se hur DH behandlar det hela.

Skitstormen som pågår på /r/globaloffensive är underhållande däremot, så pass att jag fick springa ned till Hemköp och köpa snacks efter matchen!

Länk?

Till matchen eller till boosten? Här är en till boosten som Fnatic använde i alla fall:

Edit: Här är en länk till andra halvlek på Overpass, tror nästan man måste se hur nere Fnatic var, och hur uppe LDLC var efter pistolrundan för att fatta hur stor inverkan boosten hade. http://www.twitch.tv/dreamhackcs/b/593545794?t=6h38m28s

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen borde den väl vara bannad? Pixelwalking är inte tillåtet. Jag tror fortfarande folk diskuterar om det verkligen är pixelwalk eller inte, vissa säger att det finns en kant och andra säger att det inte finns en.

Någon har också påpekat att man ser igenom en vägg lite längre ned på kartan när man står där uppe. Jag lyckades inte förstå hans screenshots så jag vet inte vilken vägg som blir osynlig. Men är det sant så bryter boosten eventuellt mot två regler. Ska bli intressant att se hur DH behandlar det hela.

Skitstormen som pågår på /r/globaloffensive är underhållande däremot, så pass att jag fick springa ned till Hemköp och köpa snacks efter matchen!

Till matchen eller till boosten? Här är en till boosten som Fnatic använde i alla fall:

Edit: Här är en länk till andra halvlek på Overpass, tror nästan man måste se hur nere Fnatic var, och hur uppe LDLC var efter pistolrundan för att fatta hur stor inverkan boosten hade. http://www.twitch.tv/dreamhackcs/b/593545794?t=6h38m28s

Fanns inga bevis eller liknande att det var pixelwalking när jag skrev mitt inlägg. Nu i efterhand kan man tydligt se att det bryter mot reglerna. Fnatic borde bli diskade eller annars omspel ifrån 13-3 till LDLC.

EDIT: Streaken fortsätter, tack Na'Vi! Skinsen från LDLC v Fnatic-matchen känns smutsiga men, aa.... vad ska man göra.

eb7be908da_1262366_0.png

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha sådant jävla kaos. Älskar't.

Jag tror inte att elo-systemet är ändrat (För ja, det är ett elo-system) däremot så fick matchmakingen en förändring i senaste patchen och många har klagat på konstiga matchningar när spelet skapar lag.

Vilken rank är du på? Det är ju någon rank som är ökänd, åtminstone på reddit, för att vara en rank som man stannar på ganska länge. Men jag minns inte i huvudet vilken det är, MGE? DMG? LE? LEM?

DMG

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spelas från 0-0. Börjar tycka att NBK är en väldigt grinig fitta alltså.

Edit: Så, efter att ha sett Hellspawns intervju; Pixelwalking är inte förbjudet, reglerna som cirkulerar på internet är 18 månader gamla. "Immortality" buggen existerar inte, fattar inte vad han pratar om. Olof blev wallbangad till 80hp en runda och boosten som LDLC körde är man inte odödlig på heller.

Att vissa texturer blir genomskinliga (knappt alltså. Jag testade själv, man ser fan ingenting om man inte kollar extremt noga. Sen är det helt omöjligt att få upp boosten innan T's har lämnat spawn dit buggen finns, men det tas inte med i beräkningen) när man zoomar in är enda exploiten. Inget av lagen kollade genom några texturer. Går att jämföra med att boosta på cwkanten A-site d2 1.6. Sålänge du inte hoppade för att kolla över väggen till långa så var det okej, och jag anser att samma resultat borde gälla även här. 0-0 är väl okej, men min åsikt är att fnatic borde vinna rakt av.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har ni testat nya patchen? Train ser fräsig ut, men jag är inte hemma så jag kan inte testa den och se om den spelar bra också.

Den här fick mig i alla fall att skratta! :D

Påminner mig om 1.6 när man lirade superheromod och kunde teleportera sig ut och ovanför kartorna. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fick den nya lådan, lättaste 50 kronorna någonsin!

Fick rankingen Silver 3 efter mina första 10 vunna matcher, sjukt sämst då varje match innehöll någon som lämnar eller gör andra konstiga saker. Är på silver elite nu men man märker ännu att man är bättre än de andra, lär ju klättra en del rankings. Vad fick ni för rank och hur lång tid tog det för er att stabilisera den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick den nya lådan, lättaste 50 kronorna någonsin!

Fick rankingen Silver 3 efter mina första 10 vunna matcher, sjukt sämst då varje match innehöll någon som lämnar eller gör andra konstiga saker. Är på silver elite nu men man märker ännu att man är bättre än de andra, lär ju klättra en del rankings. Vad fick ni för rank och hur lång tid tog det för er att stabilisera den?

Spelar jag en match mot Silvers så förlorar jag nästan garanterat. Skitsvårt att komma därifrån med alla smurfs. Men jag landade på Master Guardian II när jag lämnade orankad. Sedan hamnade jag runt DMG/Eagle och det är där jag hör hemma.

Lite svårt att säga när man "stabiliserar" sin rank då du kan like gärna spela lite halvdåligt en dag och förlora ranker. Känns som att man måste ha en 15:1 ratio i vunna/förlorade matcher för att ranka :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit LEM/SMFC i ett år nu. Ganska stabilt ändå.

@kobbe: Silver är så. Spelar man i silver så tar man inte spelet speciellt seriöst, så folk droppar och gör allt möjligt sjukt.

Går ju i alla fall uppåt eftersom dom flesta som spelar faktiskt är dåliga. Inte så sällan man vinner fast man har en bot på sitt lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

På torsdag börjar nästa major! Spelet lär gå på rea då, så om ni inte redan har det kan ni snagga upp det. Videon nedan förklarar hur CS spelas om du aldrig rört i spelet förut så du kan hänga med i matcherna ändå! :)

För att hitta en match att titta på är det enklast att gå in på Twitch och bläddra sig fram, öppna CS:GO och gå till Watch-fliken eller på in på HLTV.org och välja en match från spalten på höger sida.

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad folk klagar på aimbots, har faktiskt aldrig mött någon funskare! Dock rätt ofta någon som anklagar någon annan i ett spel men det är bara att folk har tur, ibland får man ett 1 shot headshot tre gånger på rad. Sedan har jag rät dålig rank och kanske har något med det att det är så få fuskare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...