Jump to content

Fobier


Patrik
 Share

Kryssa för era fobier  

53 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har väl bakteriefobi antar jag, men det är mer att jag är rädd än en fobi. Tvättar händerna typ varannan timme i skolan, kanske lite oftare, har alltid koll på om jag tagit i dörrhandtag eller annat och pillar mig då inte i ögon/näsa/mun osv.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har riktig fobi för spindlar, sedan kryssade jag i höga höjder och djupt vatten även om jag inte räknar det som två fobier för min del. Kan dock få en otrolig panikkänsla om jag vistas vid en klippkant eller om jag snorklar och ser hur djupt det är. Börjar andas snabbt och kraftigt och hjärtat går igång som aldrig förr. Egentligen är jag väldigt rädd - eller 'rädd' för vatten överlag. Klarar verkligen inte av bara tanken av att drunkna, t.ex. Andnöd, panik, och den här oförmågan att kunna ta sig ur situationen, typ. Kan bero på att jag aldrig riktigt lärde mig simma, dunno..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört talas om det förr... Är det så pass att du får panik och börjar springa om någon närmar sig dig med en disktrasa i handen? ;)

Ja, dessutom får jag kväljningar och blir kallsvettig när jag överhuvudtaget plågar mig med att torka diskbänken.

Jag försöker hålla mig på avstånd ifrån dom så mycket som möjligt kan jag säga. >_<

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spindlar, jag springer från dom, seriöst.

Jag kom ihåg hur det började också, när jag var liten så såg jag filmen Imse Vimse Spindel och den skrämde skiten ur mig, den filmen gick på tv för någon månad sen, tänkte att jag skulle se den igen för första gången på länge, såg den tills första spindeln kom i bild.

Hatar dom, värsta tänkbara är om jag skulle hitta en spindel i sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In before P-C berättar väldigt detaljerat om sin fobi för spindlar! (Skämtar givetvis. Lika bra att skriva det tidigt innan jag får min årliga skit-tsunami.)

Djupt vatten, spindlar, höjder, getingar, skalbaggar, att ramla och slå sönder ansiktet, och klaustrofobi.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...