Jump to content

Teleporter eller Tidsmaskin


VickeX
 Share

Teleporter eller Tidsmaskin?  

34 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Du blir erbjuden att få en teleporter eller en tidsmaskin.

Du får den helt gratis, du får behålla den i resten av ditt liv, den är lättanvänd men efter du gjort ditt val kan du inte byta till den andra.

Du är den enda i världen som får en maskin och du är den enda som kommer att kunna använda den.

Maskinen tillverkas efter ditt val så efter att du t.ex valt en teleporter så kommer det inte finnas någon tidsmaskin.

Det finns inte en enda nackdel med någon utav dem. De fungerar perfekt utan biverkningar.

Du kan t.ex inte förstöra framtiden genom att ändra på någonting i det förflutna genom tidsmaskinen.

Vilken väljer du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen skulle jag välja en tidsmaskin. Kom på idén till den här tråden när jag låg och tänkte på hur jävla bra jag hade det förut. Skulle ge allt för att komma tillbaks till det för att egentligen så suger det mesta just nu. Kanske inte dagligen men, overall, om jag tänker på det. :rolleyes:

Skulle dessutom vara jättecoolt att kunna se framtiden, och det förflutna. Det mest underbara kanske är att det aldrig skulle ta slut. Finns ju hur många år och dagar som helst att resa till.

Finns ju fördelar med en teleporter också, som att bara kunna hälsa på vem som helst vart han eller hon än bor på jorden. Det skulle jag också verkligen vilja göra. Men jag tror att jag tycker att fördelarna för en tidsmaskin väger mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tidsmaskin all the way! Skulle åka tillbaka i tiden och vara på rätt plats vid rätt tillfälle för att se vissa saker hända! Tex Hindenburgkatastrofen, när Björn Borg vinner Wimbeldon, Martin Luther Kings berömda tal mm mm. Sen skulle jag ju självklart åka till 80-talet och bara leva. Allt verkar så mycket roligare och skönare då. Skulle se alla mina favoritband live! Crüe på Whiskey a Go Go here i come! Sen skulle jag göra samma sak på 70-talet. Ramones på CBGB's here i come!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten... om tidsmaskinen kan transportera en vart man vill så länge man byter tid så är det ju mer eller mindre en teleporter.

Man kan då använda tidsmaskinen till att transportera sig 0.000001 sekunder fram i tiden och samtidigt till London.

Hm, man skulle ju isåfall kunna anta att man inte kunde förflyta sig i rummet med tidsmaskinen, endast i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, man skulle ju isåfall kunna anta att man inte kunde förflyta sig i rummet med tidsmaskinen, endast i tiden.

Då blir det väldigt farligt att resa i tiden. :rolleyes: Tänk om jag vill tillbaka till dinosauriernas tid, och den plats jag teleporterar mig från ligger på havsbottnen eller inuti ett berg.

Då dör jag. Får väl hoppa fallskärm varje gång man ska resa i tiden, så man inte dyker upp "inuti" någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...