Jump to content

Teleporter eller Tidsmaskin


VickeX
 Share

Teleporter eller Tidsmaskin?  

34 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ni har en poäng. Finns ingen anledning att välja teleporter om tidsmaskinen fungerar på det sättet som många tror, att man kan åka vart man vill, när man vill. Så, om tidsmaskinen endast är just det. Den finns på ett fast ställe, låt oss säga utanför ditt hus. Åker du då tillbaka i tiden till t.ex när huset byggs så står den på samma ställe. Samma sak vid andra årtal. Det gör att dess fördelar och nackdelar jämnar ut sig mer i jämnförelse med teleportern. Så du skulle bara kunna resa dig tillbaka till t.ex 1945, men att ta dig till tyskland och Hitlers bunker får du göra själv.

Jag skulle fortfarande välja tidsmaskinen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att en tidsmaskin är oduglig om man inte kan resa i rummet. Eftersom jorden snurrar, solsystemet snurrar, galaxen snurrar, och universum expanderar, så lär man annars hamna någonstans mitt ute i rymden om man reser i tiden till exakt samma plats.

Vill inte förstöra era fantasier om att rädda Titanic och Michael Jackson men är det inte så att man bara kan resa tillbaka till dagen då tidsmaskinen byggdes :rolleyes: ? Längre än så går inte.

Why? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att en tidsmaskin är oduglig om man inte kan resa i rummet. Eftersom jorden snurrar, solsystemet snurrar, galaxen snurrar, och universum expanderar, så lär man annars hamna någonstans mitt ute i rymden om man reser i tiden till exakt samma plats.

Why? :rolleyes:

Lek med tanken att tidsmaskinen kalkylerar ut var samma plats på jorden är 1923 när du går ut ur tidsmaskinen som när du 2009 går in i den brevid din ytterdörr.

Annars är den som sagt värdelös. Ok?

Frågan är ju också om man har möjligheten att sätta på eller stänga av åldring. Jag hade t.ex gärna upplevt min barndom igen, och då kan jag ju inte bara resa dit som jag är nu. Åldring: PÅ och så reser jag tillbaka och är 8 år eller liknande. Åldring: AV och så kan jag resa tillbaks till 1978 då jag annars inte var född.

Hade ju iofs varit jävligt coolt att kunna teleportera sig till vilket ställe som helst på jorden, när man ville. Paris.

Fan vad schysst det vore med en äkta baguette nu alltså. *Klick* "Oui oui, jai beställa en baguette oui oui!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det skulle ju betyda att när maskinen sätts på så äventyrar man mänsklighetens säkerhet! Tänk om någon skickar en bomb genom tidsmaskinen om 167 år som sedan sprängs så fort den "hoppat ut" i våran tid. Eller om någon skickar någonting högteknologiskt genom maskinen till våran tid.

Hur många har inte tänkt tanken på hur "coolt" det skulle vara att åka genom en tidsmaskin till t.ex. Medeltiden och röja med dagens teknologiska utrusning. Om en person ville testa det och åker igenom en tidsmaskin om 353 år så har vi ingen chans alls. För 353 år sedan fanns det ju knappt skjutvapen.

Det vore otroligt farligt att skapa en tidsmaskin om så vore fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen skulle jag vilja nullvota. Skulle hellre ha en apparat som man kan stoppa tiden med, som i det där barnprogrammet som gick förr, ni vet. Visst, till en början skulle man bara ägna sig åt att smygkolla på tjejer i omklädningsrum, men det jag egentligen behöver den till är att aldrig mer behöva vara ute i "sista sekunden".

Annars väljer jag tidsmaskin eftersom:

Helt klart en tidsmaskin. Man kan färdas över jorden utan en teleporter, man kan inte färdas i tiden utan en tidsmaskin.

Då blir det väldigt farligt att resa i tiden. :) Tänk om jag vill tillbaka till dinosauriernas tid, och den plats jag teleporterar mig från ligger på havsbottnen eller inuti ett berg.

Då dör jag. Får väl hoppa fallskärm varje gång man ska resa i tiden, så man inte dyker upp "inuti" någonting.

Kom på att en tidsmaskin är oduglig om man inte kan resa i rummet. Eftersom jorden snurrar, solsystemet snurrar, galaxen snurrar, och universum expanderar, så lär man annars hamna någonstans mitt ute i rymden om man reser i tiden till exakt samma plats.

Haha, jag älskar sådana tankegångar. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...