Jump to content

Minnen från skolan


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Jag kopierar ett av mina inlägg på FB och lägger till lite nytt:

Hemkunskap

Min hemkunskapslärare hade på sig ett förkläde med en ficka på magen. Jag skulle slänga mitt äppelskrutt och pricka papperskorgen, men det hamnade i lärarens magficka.

Jag råkade även sätta eld på en penna som jag höll över ett levande ljus under en hemkunskapslektion.

Jag och en kompis råkade även ställa en plastbunke på en spisplatta och sätta på värmen. Detta var en ren olyckshändelse. Den smälte och en liten tjej spydde av stanken.

Av någon anledning fick jag VG i hemkunskap den terminen, Måste väl ha lagat jävligt god mat :P.

Matte

Under ett matteprov tömde en tjej en hel påse klipulver under tröjan på en kille. Jävlar vad han hoppade omkring i klassrummet :P

En gång hade vi en mattevikarie som var öppet gay. Jag hade snackat mycket under lektionen (som vanligt) och vikarien bad mig stanna kvar lite efter lektionen. En av mina kompisar ställde sig i dörren och väntade på mig. Då tar vikarien tag om min nyckelkedja som jag hade runt halsen, drar mig närmare hans ansikte och säger med mycket feminin röst "Dan, man får inte prata på lektionerna" Inte undra på att jag är homofobisk idag :innocent:

Engelska

Vi hade en väldigt rolig engelskalärarinna. Detta är saker hon sagt/gjort:

Hon envisades med att kalla min kompis William för Wilhelm.

En gång när Wilhelm/William inte kunde svara på glosförhöret så sa min lärarinna "Wilhelm, det du har kallas för Alzheimers".

Gymnastik

En gång gick vi till Tegnérlunden för att ha utomhusgympa. En tjej (samma energiska tjej som tömde en påse klipulver under tröjan på en kille) klättrade upp i ett träd men vågade inte klättra ner. Slutade med att en modig kille klättrade upp och bar ner henne (hon vägde inte så mycket)

Vaktmästare

Alla skolor har minst en vaktmästare som är lite "egen". Dessa två historier kretsar kring en av dessa. Han hade rött hår och skägg som stog ut åt alla håll och kanter.

Denna vaktmästare råkade göra "sieg heil" tecknet utan att veta om det en gång när han skulle tillrättavisa några elever. Detta filmades av någon klurig jävel och spreds på skolan. Skoj var det i alla fall :angry:

En gång hade jag glömt min nyckelkedja i ett låst omklädningsrum i Vasaparken (den hade väl fått bögfobi den med) så jag var tvungen att gå tillbaka till min skola och be vaktmästaren följa med mig ner till Vasaparken igen och låsa upp. Eftersom han bodde brevid Vasaparken så undrade han om han fick gå upp och hämta sin hund och rasta den samtidigt. "Visst" sa jag. När han väl kom ner med hunden så bajsade den på ett grusigt område. När min vaktmästare böjde sig ner för att plocka upp så började hunden sparka med bakbenen så att en massa sand och dam flög rakt upp i ansiktet på min vaktmästare som började hosta.

Good times, good times :P

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger detsamma. Min klass är lite lätt "mobbad", d v s skolans bäst presterande och lugnaste klass. Större delen av de någorlunda intellektuella gick i min klass, vilket lätt gjorde att de tuffa IG-barnen pickade på dem. Vi hade en bra gemenskap i klassen men alla lektioner som delades med andra klasser var rätt trista.

W0rdz000r

Redigerad av Djingis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Samma kille skröt i omklädningsrummet om hur han brukade runka 7 gånger om dagen och fick därefter smeknamnet "hingsten". Detta smeknamn spred sig senare även till tjejerna i klassen och underbart nog även till lärarna (även fast jag tror att de var omedvetna om ursprunget).

Skapligt naiva lärare om de inte fattade vad smeknamnet "Hingsten" antyder. :)

(den hade väl fått bögfobi den med)

:P

Själv anser jag att mellanstadiet var en underbar tid. Min klass var grym, och det jag gillade mest var att vi var så skönt sarkastiska och oseriösa hela tiden, vi var fan så som många är i högstadiet och gymnasiet. (Jag har visserligen varit så både på högstadiet och gymnasiet också :wub: )

När jag säger att vi var oseriösa så menar jag att vi var mogna i sinnet men från och till kunde vara jättefjantiga i sättet. Exempel är när jag och min bästa kompis var jättegay mot varandra efter att det framkommit att en gemensam klasskamrat var gravt homofobisk eller när vi fejkade (i vår värld ganska grova) slagsmål utanför rektorns fönster. :rolleyes:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högstadiet var kul ibland. Även om det var groteskt och vidrigt gjort, jag och 3 killar drog upp en killes t-shirt över ansiktet och över armarna så han var typ "låst" i den och kastade honom i buskarna utanför. Och oh yes, jag fick mig en av tre prickar innan polisanmälningar skedde. Vilket även var min andra prick.

Den första kom genom att jag jagade samma kille i skol-korridoren för att han hade snott min keps (VARFÖR HAR FOLK EN SÅN JÄVLA TENDENS ATT SNO SIN HUVUDBONAD OCH VILJA GÖMMA DEN?) och drog en jävla Jean Claude Van Damme på honom och hopp-sparkade honom i ryggen - medans vi sprang och tog tillbaka kepsen. Visste inte direkt hur jag annars skulle få stopp på honom, han skulle lätt ha sprungit ut och låtit mig jaga honom utomhus. Tänkte bara att jag avslutar det snabbt, and go Jackie Chan on that muhfugguh.

Alltså, även om det låter som en dålig ursäkt, så förtjänade killen båda grejorna. Han var en av de där, ett år yngre kaxigare ungdomarna som hela tiden körde "aa, men om du rör mig får du spö av mina brushor" typ. Varav jag helt enkelt bara sade, "Min bror har redan spöat skiten ur dina en gång, jag tror det är rätt lugnt för mig." och då helt klart blev han ju feg och direkt när man vände ryggen åt sig var det alltid ett finger, eller ett slag som kom från ryggen. En douchebag, through and through. Det här var mitt högstadie i ett nötskal. Jag hängde med mina tjej-vänner mestadels, men när jag kom tillbaka till mina BROS, då blev det Clockwork Orange up in this bitch. (Förövrigt, ett av mina favoritminnen är dagarna innan torrents/kazaa blev allmänt känt och flickor erbjöd sig att visa lite skinn för en skiva eller två. 15 år, erbjuden såna tjänster. Fuck yes.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högstadiet var kul ibland. Även om det var groteskt och vidrigt gjort, jag och 3 killar drog upp en killes t-shirt över ansiktet och över armarna så han var typ "låst" i den och kastade honom i buskarna utanför. Och oh yes, jag fick mig en av tre prickar innan polisanmälningar skedde. Vilket även var min andra prick.

Den första kom genom att jag jagade samma kille i skol-korridoren för att han hade snott min keps (VARFÖR HAR FOLK EN SÅN JÄVLA TENDENS ATT SNO SIN HUVUDBONAD OCH VILJA GÖMMA DEN?) och drog en jävla Jean Claude Van Damme på honom och hopp-sparkade honom i ryggen - medans vi sprang och tog tillbaka kepsen. Visste inte direkt hur jag annars skulle få stopp på honom, han skulle lätt ha sprungit ut och låtit mig jaga honom utomhus. Tänkte bara att jag avslutar det snabbt, and go Jackie Chan on that muhfugguh.

Alltså, även om det låter som en dålig ursäkt, så förtjänade killen båda grejorna. Han var en av de där, ett år yngre kaxigare ungdomarna som hela tiden körde "aa, men om du rör mig får du spö av mina brushor" typ. Varav jag helt enkelt bara sade, "Min bror har redan spöat skiten ur dina en gång, jag tror det är rätt lugnt för mig." och då helt klart blev han ju feg och direkt när man vände ryggen åt sig var det alltid ett finger, eller ett slag som kom från ryggen. En douchebag, through and through. Det här var mitt högstadie i ett nötskal. Jag hängde med mina tjej-vänner mestadels, men när jag kom tillbaka till mina BROS, då blev det Clockwork Orange up in this bitch. (Förövrigt, ett av mina favoritminnen är dagarna innan torrents/kazaa blev allmänt känt och flickor erbjöd sig att visa lite skinn för en skiva eller två. 15 år, erbjuden såna tjänster. Fuck yes.)

Haha, är inte du 90:a?

Använde ni fortfarande kazaa när ni var runt 15 år? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoho, alla dessa utflykter till Änggårdsbergen i mellanstadiet, alltså.

En i klassen var, som vi sa då, ett dampbarn. Han var väldigt stökig, gjorde aldrig rätt osv. På dessa utflykter fick han alltid sitta och äta sin lunch med lärarna för att undvika matkrig, och samtidigt som han tar upp sin ost- och skinkmacka tänder också en av våra lärarinnor en cigarett, varav han (eleven) utbrister

"Faan, Marga. Jag vill inte ha rökt skinka :confused:".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst igenom tråden och nästan alla säger att högstadiet var den "bästa" tiden i deras liv.

Jag tycker att det är den absolut sämsta: Alla bråkar, nästan alltid stökigt på lektionerna, pipiga fjortisar och så vidare...

Man får mer dåliga än bra minnen från högstadiet. >_<

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst igenom tråden och nästan alla säger att högstadiet var den "bästa" tiden i deras liv.

Jag tycker att det är den absolut sämsta: Alla bråkar, nästan alltid stökigt på lektionerna, pipiga fjortisar och så vidare...

Man får mer dåliga än bra minnen från högstadiet. >_<

Jag hatar alla som inte är mina vänner typ. Dom som gick i klassen över oss förut var störande. Dom som går under oss är störande. Sexorna o sjuorna är bra för dom håller käft i alla fall.

Lite lustig situation idag, jag går på Skogstorsskolan, det är en så kallad "Skola 2000", alltså istället för normala klasser så är det enheter med blandat mellan årskurs 6-9 (fast man har egentligen bara lektioner med sin egna klass. Så det är egentligen bara bra för att dela upp skolan lite). Vi satt ute i "hjärtat" (ett stort rum med bord och datorer där det brukar vara samlingar och så, sen finns det mindre rum angränsande till det där vi har lektioner. Vi har SO och sitter där då läraren visar en Powerpoint om hinduism. Så slutar sexornas Spanska. Min klass är knappt 20 stycken, och alla går ut i en stor klump. Så när dom slutade sin lektion gick först en grupp med 15 pers ut, sen kommer en till våg med lika många. Sen går det bara ut folk som ett stort Lemmings-tåg i flera minuter, var nog minst 40 i klassen. Sen när blev spanska så populärt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst igenom tråden och nästan alla säger att högstadiet var den "bästa" tiden i deras liv.

Jag tycker att det är den absolut sämsta: Alla bråkar, nästan alltid stökigt på lektionerna, pipiga fjortisar och så vidare...

Man får mer dåliga än bra minnen från högstadiet. >_<

Jag gillade inte heller högstadiet när jag gick i det men nu när jag tänker tillbaka är det svårt att minnas något annat än alla omogna och episka situationer. Nostalgi! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...