Jump to content

Minnen från skolan


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Då min fantastiska skolhumor fick svar som "<3 högstadiet", "njut medans det varar" osv kan det här bli en rätt kul tråd. Dela med dig av dina bästa minnen från skolan!

En incident som etsat sig fast för mig inträffade när jag gick i 4:an. På rasten lekte vi Dunken (går under namnet Burken på vissa ställen, kurragömma men man springer fram och dunkar sig och sådär.) Den "coolaste" killen i klassen och den "tuffaste" tjejen hade alltid bitchat med varann. Lite "kärlek börjar alltid med bråk"-situation. Jag kommer inte ihåg varför, men av nån anledning så gjorde den "coola" killen en s.k turbotutte, eller blåtutte. Nippletwist helt enkelt, på tjejen. Tjejen blir förbannad och sparkar killen stenhårt i skrevet. När vi sedan gick på lektionen så gick min kvinnliga lärare, med mer än 30-års erfarenhet av läraryrket, in med en allvarlig min. Stegar fram till tavlan och skriver med prydliga bokstäver "Blåtutte". Resten kommer jag inte ihåg så noga, men det var i alla fall en allvarlig diskussion om sexuella trakasserier. Vet inte om ens halva klassen visste vad trakasserier betydde.

Nästa incident inträffade i femman, vi gick på en ny skola, och jag var fortfarande i samma klass som coola killen och tuffa tjejen. Det var idrott, och vi spelade topsboll. Man ska slå in bollen i mål med en klubba som ser ut som en gigantisk tops. Väldigt bra att slå folk med. Den coola killen hade sprungit hela lektionen och slagit småslag över bena på oss i det andra laget. När han sedan hade bollen sprang jag efter och duttade han lite på benen. Han svarar med att snurra runt och med all kraft slå mig med klubban rakt i ansiktet. Jag börjar blöda som fan ur näsan och käften, antar att lektionen avbryts, nästa jag kommer ihåg är i omklädningsrummet och jag skjuter ut en gigantisk snorloska, helt täckt i blod. Alla är ju rätt sura på killen, men han var en rätt bra kompis, och bad om ursäkt, och jag godtog den. Senare på matten var tuffa tjejen, som var i mitt lag fortfarande asförbannad på killen, och sen på mig också då hon inte kunde fatta hur jag kunde sitta vid samma bord som han.

Nu en, i alla fall för mig lite roligare incident. Det var också i femman, och vi spelade fotbollsmatch mot fyrorna. Deras bäste spelare är en riktig glaslirare, filmar rejält hela tiden. Tillslut blir jag trött på det och kapar han bakifrån rakt över knävecken. Hans bästa kompis, som verkade lite småkär i han springer fram och försöker sparka mig, men jag lyckas sparka omkull han också när jag låg på marken. Resten av matchen försökte dom sparka ner mig, men jag vek undan hela tiden, och den ena sparkade en buckla i en målstolpe på jakt efter mig.

Hmm, blev inriktat på våld det här. Weird. Bidra med era minnen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ala lärare e duma xD osså tjuvröckte man bakom hörnet efter skolan allti ^^ vi hade en tjock lärare en gång henne kallade vi för degen för hon var degig som en klump :p osså prata hon såhär NU... SKA.... NI... BAKA.... BULLAR.... SUCK:.... de va fett skojj ^^^^ o en gång så spillde vi lite redbull på en lärares stol med flit :p hon lacka som fan asså! o en annan gång så vare pontus som köpte choklad och så orkade han inte hela, så han klämde ner den i ett element så de lucktade choklad i hela klassrumemt flera månader xDDDDDDDDDDDDDD

högstadiet va bezt fan <3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

------

Högstadiet var galet kul ibland!

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett favoritminne för mig som jag egentligen inte borde gilla är när jag i mitten av sjuan bytte skola pga av flytt. Min mor hade jobbat där en längre tid (hon är lärare) och alla som hade syslöjd i min nya klass hade därför haft henne ett bra tag. Under lunchen första dagen så känner jag mig lagom obekväm när hon kommer fram och säger hälsar. När hon sedan gått sin väg så lutar sig killen som sitter brevid mig närmare och utbrister relativt högt, "visst luktar hon äckligt?", helt omedveten om att det är min kära moder. Jag och alla andra tittar på honom med " :( " miner och medan killen börjar gå från ;) till ;) så börjar alla skratta. Jag vet inte om jag borde bry mig om vad andra tycker om min mammas hygien men det var så spontant och oväntat att det blev fruktansvärt roligt. Jag kan ju skryta med att jag har vunnit flera "vem har fräschast mamma"-tävlingar sen dess! B)

Samma kille skröt i omklädningsrummet om hur han brukade runka 7 gånger om dagen och fick därefter smeknamnet "hingsten". Detta smeknamn spred sig senare även till tjejerna i klassen och underbart nog även till lärarna (även fast jag tror att de var omedvetna om ursprunget).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fragbite is this way ---->

<--- Trollcage, that way! menar du väl? :(

Vilket som så har jag för tillfället inte så många minnen, förutom när vi började spela Kalonline, då satt vi och hypade hela dagen i grupprummet, och sen hem och spela. Och samma sak varje dag i en månad.

Sen snodde vi alltid pingisbollar och tände eld på dem, brinner rätt bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

läraren som vi hade i geografi och historia var så jäkla grym ;)

kommer så väl ihåg då en i klassen svarade rätt på en fråga var på han fick kommentaren "aa, du är inte lika dum som du ser ut"

sen så har vi ju anna moberg, bästa läraren någonsin :(

"GE FAN I Å RITA PÅ BÄNKARNA!!"

*kastar räknehäften på oss*

så många minnen.. få se om jag kommer ihåg något mer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högstadiet ägde. Kommer ihåg underbara minnen som hur vi runt fettisdag alltid gick till ICA på rasterna och köpte semlor. Och annars gick vi ofta till ICA ändå och det som oftast köptes det var ICAs päroncider, halvliter, och så en bit euroshopper-chokladkaka. Så jävla klassiskt. En snubbe i min klass hade ganska många euroshopperpapper i sin bänk. Säkerligen över 30/40

Desto mer jag tänker på det desto mer vill jag kunna återuppleva det. Så sorgligt egentligen att tänka att det aldrig kan bli så bra igen. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högstadiet ägde. Kommer ihåg underbara minnen som hur vi runt fettisdag alltid gick till ICA på rasterna och köpte semlor. Och annars gick vi ofta till ICA ändå och det som oftast köptes det var ICAs päroncider, halvliter, och så en bit euroshopper-chokladkaka. Så jävla klassiskt. En snubbe i min klass hade ganska många euroshopperpapper i sin bänk. Säkerligen över 30/40

Desto mer jag tänker på det desto mer vill jag kunna återuppleva det. Så sorgligt egentligen att tänka att det aldrig kan bli så bra igen. :innocent:

Ofta ni hade sådana bänkar i högstadiet? Och ofta man hade "sin egen" i så fall?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta ni hade sådana bänkar i högstadiet? Och ofta man hade "sin egen" i så fall?

Jag gick på två högstadieskolor, en större och en mindre. I det större var det skåp, du flyttade dig mellan klassrum. I den mindre stannade du i klassrummet och hade en bänk med saker i. Tror det är så lite överallt, känns overkill med skåp i en liten skola.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade i sjuan och åttan ett eget klassrum och egna bänkar. Där hade vi då också de mesta utav våra lektioner. I nian hade vi skåp och bara ett hemklassrum där vi samlades vid specialdagar eller på morgonar eller liknande.

Okej! Trodde inte man hade sådana system kvar på högstadiet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gymnasiet var bästa studietiden för mig. <3

Högstadiet var.. Mjäh.

Jag säger detsamma. Min klass var lite lätt "mobbad", d v s skolans bäst presterande och lugnaste klass. Större delen av de någorlunda intellektuella gick i min klass, vilket lätt gjorde att de tuffa IG-barnen pickade på dem. Vi hade en bra gemenskap i klassen men alla lektioner som delades med andra klasser var rätt trista. Gymnasiet däremot var fantastiskt, hela klassen delade samma intressen - resten av skolan med, för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...