Jump to content

Morgontråden


P-C
 Share

Recommended Posts

På sommaren (och till viss del våren) är morgonen sjukt underbar. Men på vintern när det är kallt, mörkt, nej, fy fan. Visst kan en helgmorgon när man vaknar vid niotiden, det är solsken och alldeles vitt ute, och man går ut och sätter sig på den inglasade balkongen med varm choklad, då kan det vara härligt, men det händer ju väldigt sällan..givetvis är morgonen alltid väldigt mycket bättre om man vet att man är ledig resten av dagen också.

Med andra ord..

Sommarmorgon = yay

Vintermorgon = buu

Det där är så rätt.

Fast inte för att vi har någon inglasad balkong. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har sovit bra och länge är det absolut inget fel med att gå upp tidigt. Speciellt på våren och sommaren! Jag älskar att ta på mig min morgonrock, hälla upp en kopp kaffe och se att hela lägenheten är upplyst av solen. Titta ut genom fönstret och se hur träden börjar bli gröna, ljudet från bilar som sopar bort gruset, och personer som går ute utan jacka. Det är en perfekt morgon för mig.

Nu är det andra bullar. Vaknar helt utmattad, blek och grinig. Hasar mig till duschen och när jag sätter mig i köket har solen inte ens gått upp ännu. Det spelar ingen roll ändå, för så här års regnar det varenda dag. Fy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du en morgonmänniska?

Själv älskar jag mornar. Att vakna nio, gå till köket i bara kalsonger och stå och insupa solskenet med radion på medans kaffet kokar är guld värt. Man har en helt ny dag framför sig liksom.

Hur känner du?

Det där lät hur gött som helst :o Men det är inte så det känns nu. Mörkt och grått och man vet att man inte ska få se solen på fem månader. Jag gillar att ligga kvar i sängen däremot.

Imorgon ska jag försöka gå upp hyffsat tidigt så jag kan dra in till stan för att shoppa och träna innan det blir för mycket folk. När man har en plan är det alltid lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I sinnet är jag en morgonmänniska, dessvärre tillåter jag mig inte njuta av morgonar eftersom jag lägger mig så jämrarns sent på lediga dagar och således inte vaknar förrän 10-11.

Lycka är att vakna en vardag vid 0800 och dra sig upp (för pigg är man ju givetvis inte), äta lite frukost, sätta sig vid datorn och slösurfa/spela (det sistnämnda gör jag alldeles för sällan nu för tiden) i "all evighet". Efter att den evigheten har gått är klockan bara 9-10 någonting (tiden går av någon konstig anledning saktare på morgonen... fast det är kanske för att det inte finns så mycket nytt att se på internet) och då fixar man lite frukost, lägger sig i soffan och ser en film eller TV-serie. Och här kommer kickern: eftersom det är vardag så vet man att alla andra är på jobbet/i skolan och bara lider medan jag ligger och ser min favoritfilm och har det gött. :rolleyes:

Sedan runt 13-14 försvinner hela myskänslan helt. :lol: Förresten, nu inser jag att jag kanske är mer av en morgon+förmiddagsmänniska. :)

-------------------------------

Brukar vakna till på motorvägen

At first I was like

2004261072683939226_rs_1027831_0.jpg

But then I was like

när nån tutar på mig för att jag kör för sakta.

happycat_1140394_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbla ransoner, får ni så lite mat i lumpen alltså? :)

:lol::rolleyes:

Vet ärligt talat inte vad jag vill ha sagt där.. Tror nämligen att jag äter frukost antingen direkt när jag vaknar eller efter att jag har suttit vid datorn i några timmar. Aja...

Här kommer en bild på en sömnig på en katt som symboliserar det här inläggets tråkig- och ointressanthet.

sleeping_kitty_1140454_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:):lol:

Vet ärligt talat inte vad jag vill ha sagt där.. Tror nämligen att jag äter frukost antingen direkt när jag vaknar eller efter att jag har suttit vid datorn i några timmar. Aja...

Här kommer en bild på en sömnig på en katt som symboliserar det här inläggets tråkig- och ointressanthet.

Du verkligen öser med katterna ikväll? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...