Jump to content

Morgontråden


P-C
 Share

Recommended Posts

Jag är precis som dig P-C.

På en ledig dag går jag upp tidigare än en dag när jag jobbar.

Slänger på mig morgonrocken, går till köket och sätter på kaffet och steker några ägg. Myser mig ner i soffan och sätter på SVT's morgonsoffa. Iväg till gymmet och hem, dusch och lite mat. Helt färdig ca 10.30 och hela dagen ligger för mina fötter.

Eftersom jag precis köpt en Nespresso så myser jag extra mycket med en fin espresso på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är precis som dig P-C.

På en ledig dag går jag upp tidigare än en dag när jag jobbar.

Slänger på mig morgonrocken, går till köket och sätter på kaffet och steker några ägg. Myser mig ner i soffan och sätter på SVT's morgonsoffa. Iväg till gymmet och hem, dusch och lite mat. Helt färdig ca 10.30 och hela dagen ligger för mina fötter.

Eftersom jag precis köpt en Nespresso så myser jag extra mycket med en fin espresso på morgonen.

Det är liiite off topic, men det handlar ju trots allt om morgonen, så: Hur mycket kostar en sådan maskin i inköp och vad blir kostnaden för en portion espresso? Har fått för mig att de där så paketen är skapligt dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är liiite off topic, men det handlar ju trots allt om morgonen, så: Hur mycket kostar en sådan maskin i inköp och vad blir kostnaden för en portion espresso?

Har fått för mig att de där så paketen är skapligt dyra.

Jag köpte Nespresso Citiz&Milk för att jag vill kunna skumma mjölk. Jag köpte min för 2400,- här i Norge plus att Nespresso har ett tidsbegränsat erbjudande nu som gör att du får tillbaka 400,- eller att du får 400,- in på ditt NespressoClub-konto där man kan köpa kapslar, tillbehör etc.

Vad kapslarna kostar vet jag inte. Har läst att de kostar 3,-/st. Killen på El-kjöp sa att de kostar 1,-/st och någon har sagt att de kostar 6,-/st.

Jag tror det finns 12 olika smaker också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morgonmänniska? Nej, verkligen inte.

Jag är utpräglad 100% nattmänniska, nästan så att det är snudd på extremt. Om jag själv får bestämma är min normala sovtid ungefär mellan 04-12 (samma dygnsrytm som Hitler och Churchill btw) men just nu i november-december brukar den förvrängas med 2-3 timmar pga mörkret. Så nu brukar jag sova mellan 06-15 de 3 dagar i veckan som jag är ledig. Jag går i princip aldrig och lägger mig innan 3 och stiger inte upp innan 11 om jag inte måste. De enda gångerna jag är vaken vid 6-8 på morgonen (som nu) är om jag har varit vaken hela natten. Ungefär samma tidsschema gäller om jag har skola på morgonen. T.ex. förra natten gick jag till sängs kl 7 och 10 började första föreläsningen. Det blir allt lite segt på förmiddagen men det fixar man med lunch och energidryck!

Jag tror att en orsak till att det har blivit så här beror på att jag har extremt oregelbundet schema. Någon dag kan jag börja 09:30, en annan 15:30 och en annan 18. Ibland kommer jag hem 11:30, ibland 21:00. Lägg till random lediga dagar här och där så blir det rörigt så in i helvete och man blir snabbt confused.

Hmm. Borde nog lägga mig så småningom, börjar bli lite sent (beakta tidsskillnad)... :rolleyes:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fredag kväll

Innebär att jag kan få vila ut efter jobbet, äntligen. Datorn, Left 4 Dead.... Team Fortress... GW... det händer mycket nu.

Innan jag hinner lägga märke till det är klockan runt 01.30 och jag är inte det minsta trött, men jag försöker övertala mig själv "30 minuter till"

Klockan blir 02.00 och jag är faktiskt trött, nåja jag går och lägger mig.

-Låt oss se, om jag ställer klockan på.... 09.30, det blir nog bra, då får jag sova.... drygt 7 timmar! okej jag testar.

Efter att ha legat och vänt på mig i sängen i dryga 20 minuter somnar jag faktiskt och drömmer en dröm om glass, bilar och nakna tjejer.

Klockan ringer och jag sträcker mig efter den för att se hur mycket den är

-Usch, halv tio?.... okej, 5 minuter till.

Vad som händer här har jag ingen aning om, men jag ser glassen, bilen och flera nakna tjejer framför mig igen.

Sedan vaknar jag till med ett ryck

-WOOH, vad.... vad är klockan? 15.00 FAAAAN

Så nej, jag är en nattmänniska!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nog en nattmänniska, men jag skulle hellre vara en morgonmänniska.

Visserligen älskar jag att sitta uppe på nätterna när alla andra sover. Man har liksom lite tid för sig själv.

Det jag älskar mest är dock att vakna tidigt på morgonen, duscha, och gå ner och äta frukost medan jag kollar på Godmorgon Sverige/Nyhetsmorgon eller CNBC/CNN. Sitta en stund och läsa tidningen och vänta på att resten av familjen kommer ner till köket. Att bara sitta där och ta det lugnt. Påminner lite om natten, fast bättre. Man känner verkligen att man har hela dagen framför sig.

Jag vill vara en morgonmänniska!

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är en morgonmänniska, även om det kan vara rätt jobbigt att gå upp ibland. Helt klart härligast om det är ljust ute när man går upp, föredrar även att vara ensam, sjukt jobbigt när folk ska störa en!

Håller med till 100%! Dock kan jag uppskatta sällskap på morgonen, men den brukar vara i form av mor eller far som sitter på en annan sida av köksbordet och i tystnad läser deras del av tidningen samtidigt som jag läser min. Det är skönt att ha människor kring sig.

At first I was like

But then I was like

Hah <3

Okej, nu har jag läst trådnamnet femtioelva gånger och läser fortfarande "Morgonstånd".

Så jag tänker diskutera det, it's a bitch när man ska morgonpissa!

Amen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...