Jump to content

Huvudvärk!


felshoe
 Share

Recommended Posts

Jag vet att väldigt många har huvudvärk dagligen. När ni vaknar, i skolan, på bussen hem från skolan, och så vidare.

När har ni huvudvärk? Hur irriterande är den? Vad gör ni för att bli av med den?

Jag har aldrig haft huvudvärk, tro det eller ej. Jag ställde frågan i TROMS för ett ganska långt tag sedan, men fick inget vettigt svar så vitt jag kan minnas. Kan, i alla fall, vara hur bakfull, trött, stressad, hungrig och arg som helst, utan minsta huvudvärk. Har verkligen aldrig haft det! Är det någon annan här som har det så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lider verkligen av huvudvärk! Och jag har det flera gånger i veckan, brukar få det: Direkt jag vaknar, om jag är orolig, när jag kommer hem från skolan, i skolan, på helger när jag sitter vid datorn och av starka lukter. Jag kan heller inte bli av med den, så om jag har huvudvärk när jag vaknar är resten av dagen förstörd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får huvudverk ungefär två ggr i månaden, om det är mycket eller lite fr ni själva avgöra :).

Vad jag gör när jag får huvudverk är enkelt: Jag lider mig igenom dagen tills dess att den gått över. Visst är det jobbigt, och jag får svårare att koncentrera mig, men jag undviker onödiga tabletter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isch. Veckan efter lov har jag huvudvärk varje dag, dels för att jag måste vänja av mig med allt kaffekonsumerande (jag har upptäckt att min ekonomi inte tillåter att jag köper flera koppar kaffe varje dag i skolan) och bara dricker en kopp på morgonen, men även på grund av allt ljud och liv som en dag skolan för med sig.

Annars har jag inte huvudvärk så ofta alls. Det skulle vara dagen efter kvällen före isf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får huvudverk ungefär två ggr i månaden, om det är mycket eller lite fr ni själva avgöra :).

Vad jag gör när jag får huvudverk är enkelt: Jag lider mig igenom dagen tills dess att den gått över. Visst är det jobbigt, och jag får svårare att koncentrera mig, men jag undviker onödiga tabletter.

+1

Farligt med tabletter. Man skall undvika dem så långt det går. tar det bara om det är absolut nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+1

Farligt med tabletter. Man skall undvika dem så långt det går. tar det bara om det är absolut nödvändigt.

Yes, min morbror som dog vid 44 års ålder efter en hjärnblödning sa att han blev tillfälligt förlamad efter att ha tagit en värktablett. Vem vet, jag kanske har anlag för samma grej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lider själv av Migrän, otroligt jobbigt och har det ca 1-2 gånger i veckan!

Jag har också någon typ utav migrän. Har varit på otaliga läkarbesök genom hela min uppväxt, från 3 års ålder till några år tillbaka. Det har konstaterats att det är någon typ utav migrän men de har inte direkt kunnat pinpointa det. Har t.ex aldrig haft symptom som att spy när jag haft huvudverk. En gång har det hänt att jag känt mig spyfärdig, men inte mer än så. Har ensidig huvudvärk ofta som "bultar" och är enormt intensiv. Skitjobbigt.

Det går i perioder oftast, om när jag har det. Ibland har det det inte på väldigt länge, och ibland så har jag det flera gånger i veckan, och/eller flera dagar i rad. Ofta på sommaren t.ex då det är varmt. Kan hända även om jag dricker tillräckligt. Och som någon sa, efter lov, när man börjar skolan igen. Fy tusan. När jag började nian, tror jag att det var. Vi började på en onsdag och på torsdagen började jag på gympan se halvtaskigt och suddigt med mitt vänstra öga. Visste inte vad det var. Lektionen efter det sa det bara pang bom och så fick jag en enorm huvudvärk så att jag inte kunde stanna kvar på skolan. Det hände flera gånger under den första månaden jag gick i nian.

Lite så.

Har något recept för någon speciell verktablett som är väldigt stark har jag hört. Men det är det jag måste ta då Alvedon aldrig hjälper.

Brukar fungera jättebra den där tabletten. Brukar kunna ta den, sätta mig vid datorn och lida i en timme eller så och sedan så är den borta.

Sätter mig ju inte vid datorn förjämnan dock. Lägger mig ofta och vilar eller försöker somna också. Lite jobbigt ibland dock då jag tar en tablett, lägger mig, somnar, vaknar två/tre timmar senare med en lika stark huvudvärk. Nej uschfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade huvudvärk hyfsat ofta när jag var liten, nu kan jag inte ens komma ihåg senast jag hade det. Förutom då jag hade migränattack (första och enda) i våras, men även den huvudvärken var av den milda varianten (trots att de övriga migränsymtomen var så kraftiga att jag fick åka ambulans, haha).

Ett ex hade det så pass ofta under perioder att hon fick gå på någon slags sjukgymnastik, avundades henne inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...