Jump to content

Huvudvärk!


felshoe
 Share

Recommended Posts

Det förekommer då och då fast alltid med någon bakomliggande orsak t.ex. förkylning, bakfylla, vätskebrist, kaffeabstinens så det brukar vara lätt att åtgärda. Jag lider med er som har migrän alltså, konstigt att det inte finns bättre medicin.

Medicinsk marijuana ska ju tydligen vara något som faktiskt hjälper mot migrän. Men hey, det tar vi i knarktråden :).

Blir förvånad över hur många som säger att de har huvudvärk väldigt sällan! Jag är verkligen den enda i min kompiskrets som inte har ont i huvudet och huvudvärk varje dag, så jag har ju tagit för givet att jag är lite unik..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan passa på att fråga i den här tråden... är just nu väldigt förkyld och har en speciell sorts huvudvärk. Det är helt lugnt om jag bara håller huvudet helt still och tittar rakt fram men om jag rör ögonen åt sidorna så spänner det väldigt mycket i ögonmusklerna och jag får ont i huvudet.

Någon som vet vad man kan göra åt det, måste åka in till skolan och skriva ett prov senare idag? Ibumetin hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får huvudverk ungefär två ggr i månaden, om det är mycket eller lite får ni själva avgöra :).

Vad jag gör när jag får huvudverk är enkelt: Jag lider mig igenom dagen tills dess att den gått över. Visst är det jobbigt, och jag får svårare att koncentrera mig, men jag undviker onödiga tabletter.

Har själv aldrig huvudverk. Max 2ggr på år eller så, hade faktiskt huvudverk förrförra lördagen, före det var det minst 0.5-1år sedan sist. Tur att man har ett problem mindre än vissa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lider verkligen av huvudvärk! Och jag har det flera gånger i veckan, brukar få det: Direkt jag vaknar, om jag är orolig, när jag kommer hem från skolan, i skolan, på helger när jag sitter vid datorn och av starka lukter. Jag kan heller inte bli av med den, så om jag har huvudvärk när jag vaknar är resten av dagen förstörd! :)

Kanske dags att du tar kontakt med din familjeläkare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...