Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja jag är fånig som gör en diskussion av något såhär meningslöst, men står fast vid att ingen annan kan veta om det är värt att åka på en festival.

Är det värt för mig att åka på Sweden Rock? Någon (Renard) börjar då förklara hur bra festivalområdet är upplagt, hur mysig miljö det är, hur bra matställena är, vilken imponerande line-up det är, och säger att det helt klart är värt att åka!

Men jag, välj ett av ovanstående:

1: Gillar inte hårdrock

2: Har inga att åka dit med

3: Klarar inte av att tälta

Då är det totalt ovärt för mig att åka ju!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja jag är fånig som gör en diskussion av något såhär meningslöst, men står fast vid att ingen annan kan veta om det är värt att åka på en festival.

Är det värt för mig att åka på Sweden Rock? Någon (Renard) börjar då förklara hur bra festivalområdet är upplagt, hur mysig miljö det är, hur bra matställena är, vilken imponerande line-up det är, och säger att det helt klart är värt att åka!

Men jag, välj ett av ovanstående:

1: Gillar inte hårdrock

2: Har inga att åka dit med

3: Klarar inte av att tälta

Då är det totalt ovärt för mig att åka ju!

...men då baserar ju du ditt beslut på Renards förklaring, ett beslut du inte hade kunnat fatta om du inte hade frågat. Vilket Plaisir gjorde - det var ju inte som att han letade efter enbart ett absolut "ja" eller "nej"-svar när han undrade om det är värt att åka. En fråga som lyder "Är det värt att åka?" antyder ju att man vill ha korta beskrivningar och redogörelser för hur det är på festivalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ligger i sängen och lyssnar på Iron Maiden. Fear Of The Dark ekar just nu längst Stockholms gator!

Sonisphere verkar dock ha varit massivt fail det här året, mycket på grund av ett brutalt skyfall i eftermiddags men också av värdelöst arrangemang, läs bara kommentarerna på The Rain has STOPPED! http://www.facebook.com/home.php#!/son...148497211829589

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ähh lite regn skadar inte.

Tvärtom Tweak, Stora Skuggan är faktiskt ett bra festivalområde, en av dom bättre jag varit på i Sverige, ok att det blir lerigt när det regnar men det blir det ju på alla festivaler.

Nu var inte jag där i lördags och vet inte hur dom byggt upp området men antar att det är ungefär samma som WTAI och då är lagom mellan scenerna och ett sjukt stort område som jag hoppas dom nyttjar ännu mer i framtiden.

Så som festivalområde så är det optimalt.

Sen var det väl AEG som stod bakom arrangemanget? och Live Nation hjälpte bara till :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ähh lite regn skadar inte.

Heeeheee. http://www.dn.se/nyheter/varlden/40-skadad...tival-1.1150253

I Sverige blev det väl inga olyckor vad jag vet, men om du var i Stockholm under helgen så vet du att det inte rörde sig om lite regn utan ett ihållande skyfall. Jag misstänker att man även med regnkläder blev ganska blöt.

En av de största missarna med festivalområdet, som jag förstår det, är att det inte fanns någon stans att söka skydd för regnet under, med undantag det underdimensionerade öltältet och inne i baja-majorna...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ähh lite regn skadar inte.

Tvärtom Tweak, Stora Skuggan är faktiskt ett bra festivalområde, en av dom bättre jag varit på i Sverige, ok att det blir lerigt när det regnar men det blir det ju på alla festivaler.

Nu var inte jag där i lördags och vet inte hur dom byggt upp området men antar att det är ungefär samma som WTAI och då är lagom mellan scenerna och ett sjukt stort område som jag hoppas dom nyttjar ännu mer i framtiden.

Så som festivalområde så är det optimalt.

Sen var det väl AEG som stod bakom arrangemanget? och Live Nation hjälpte bara till :)

Sant, jag vet faktiskt inte alls hur det ser ut eller så, problemet är väl egentligen arrangörerna, både Live Nation och AEG, som både på WTAI och nu på Sonisphere verkar urusla på att lägga upp organisationen.

Kan inte åka på Way Out West, omöjligt att få ledigt då. Vill dö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äckliga skit-Wow som inte tänker efter. Två timmar innan The Tallest Man on Earth's spelning var det 100 meters kö och fullt i kyrkan. Skitmänniskor som arrade allting. Sjukt arg.

Inte nog med att långt ifrån hälften får höra honom - de säger inte ens till att det är fullständigt lönlöst att stå i kön, i konstant ösregn! aaaargh!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag är fånig som gör en diskussion av något såhär meningslöst, men står fast vid att ingen annan kan veta om det är värt att åka på en festival.

Är det värt för mig att åka på Sweden Rock? Någon (Renard) börjar då förklara hur bra festivalområdet är upplagt, hur mysig miljö det är, hur bra matställena är, vilken imponerande line-up det är, och säger att det helt klart är värt att åka!

Men jag, välj ett av ovanstående:

1: Gillar inte hårdrock

2: Har inga att åka dit med

3: Klarar inte av att tälta

Då är det totalt ovärt för mig att åka ju!

Jag var på Sweden Rock nu i år. De har helt klart mäktig line-up, och ett helt okej område.

Men jag tror inte du trivs där om du inte gillar hårdrock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åååh.. för att avsluta den förbannat idiotiska diskussion som drogs igång pga att jag ställde en väldigt enkel fråga:

Artister kan jag kolla själv och bedöma utifall det är värt att åka för, MEN MEN MEN MEN MEN MEN MEN MEN MEEEEEEEN!!!!!!!!! för att en FESTIVAL ska vara värd att åka på i mina ögon så måste själva festivalområdet vara någorlunda praktiskt planerat, saker o ting måste fungera som de ska och det här vet ju antagligen folk som tidigare besökt samma festival.

Eller har jag fett fel? VAVAVA!?

För helvete tycker jag inte om hårdrock och ställer samma fråga om Sweden rock? NEJ, man frågar ju endast om man faktiskt har funderingar på att åka!

Ni är en fitta herr Haag!

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det värt för mig att åka på Sweden Rock? Någon (Renard) börjar då förklara hur bra festivalområdet är upplagt, hur mysig miljö det är, hur bra matställena är, vilken imponerande line-up det är, och säger att det helt klart är värt att åka!

Men jag, välj ett av ovanstående:

1: Gillar inte hårdrock

2: Har inga att åka dit med

3: Klarar inte av att tälta

Då är det totalt ovärt för mig att åka ju!

Jag tycker att Sweden Rock är en av de skönaste festivalerna i Sverige, men det beror ganska mycket på att jag känner så många människor som bor på campingen.

Festivalområdet är relativt litet, och man behöver inte gå långt för att komma någonstans. Miljön är faktiskt ganska trist på campingen och festivalområdet, fast om man orkar gå en halvtimme på en grusstig så kommer man ner till stranden.

Matställena är väl som på de flesta festivaler; sjaskiga hamburgare och pizzor.

Någon line-up har inte släppts än för nästa år, men där brukar alltid finnas något att se på.

1. Du gillar inte hårdrock. Okej, det är nog inte ett så jättestort problem om du inte planerar att se band. På campingen finns alla sorters människor, även om där är ett överflöd av hårdrockare.

2. Åker man dit själv och bor på campingen och är social så kommer man hitta någon som är skön att hänga med hela veckan.

3. Att inte klara av att bo i tält är ett litet problem. Om husvagn eller husbil passar bättre så är där campingar för just detta, men det känns som att de flesta som bor där är barnfamiljer och medelåldersmän.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmöfestivalen var jävligt bra.

Såg Familjen och Shout Out Louds på lördagen, bra spelningar båda två men SOL var en klass för sig. Efteråt var vi på en klubb där Maskinen och Promoe höll i efterfesten och helvete, vad bra Promoes spelning var. Körde solomaterial, Looptroopgrejer och på svenska. Höjdpunkter var These Walls Don't Lie, Jag sköt Palme, Don't Hate The Player och när han avslutade med hela Mammas gata dog jag lite. Sen körde Maskinen lite, skulle vara dj-set men var bara eget material typ, fett trots att strömmen gick 2-3 gånger.

Söndagen såg vi Miike Snow och Winnerbäck. Miike Snow imponerar verkligen live men publiken var jättelam. Winnerbäck var bra.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmöfestivalen var jävligt bra.

Såg Familjen och Shout Out Louds på lördagen, bra spelningar båda två men SOL var en klass för sig. Efteråt var vi på en klubb där Maskinen och Promoe höll i efterfesten och helvete, vad bra Promoes spelning var. Körde solomaterial, Looptroopgrejer och på svenska. Höjdpunkter var These Walls Don't Lie, Jag sköt Palme, Don't Hate The Player och när han avslutade med hela Mammas gata dog jag lite. Sen körde Maskinen lite, skulle vara dj-set men var bara eget material typ, fett trots att strömmen gick 2-3 gånger.

Söndagen såg vi Miike Snow och Winnerbäck. Miike Snow imponerar verkligen live men publiken var jättelam. Winnerbäck var bra.

Inget Band of Horses? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver tips!

Jag och några andra vänner som håller på med rap, i alla olika former, ska försöka sälja in oss till några fler festivaler. De vi har varit på hittills är bland annat Ung 08 och Music Against Drugs i Stockholm, Gästhamnsfestivalen i Kristinehamn och en av oss ska uppträda under Roskilde. Jag undrar nu, vad för festival(er) känner ni till som vi skulle kunna sälja in oss på? Gärna många och snabba svar tack! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...