Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

Jag åker ganska tidigt på måndag. Ska jobba kl 16 och måste checka in som funktionär minst 4h innan, så. Ni kommer till Julian på onsdag, eller? :P

Vi åker efter lunch på tisdag så vi får en schysst tältplats och hinner lära oss festivalområdet och så, så att man effektivt kan springa runt bland alla scener på onsdag. :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Edit: spajdermän, du kan nog få köpa min vodka för en billig peng om ingen annan hinner före dig.

Intresserad! Skickar PM.

Vi åker efter lunch på tisdag så vi får en schysst tältplats och hinner lära oss festivalområdet och så, så att man effektivt kan springa runt bland alla scener på tisdag. :P

hah, låter inte helt dumt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Way out West släpper:

ceo

Die Antwoord

I Blame Coco

Fool's Gold

Taken By Trees

Harlem

Slow Club

Wild Nothing

För ett par dagar sedan släpptes även Reflection Eternal feat Talib Kweli & Hi-Tek

Popaganda fyllde på med Ellie Goulding, Jonathan Johansson och The Concretes

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wäh, känns oroligt detta. Har en biljett + camping till Arvika men dom jag tänkt hänga med har bestämt sig för att dissa mig verkar det som. Det råkar inte existera någon GTAsajtare som kan tänka sig att umgås med mig under Arvikafestivalen? Haha, känns jävligt fånigt att fråga men jag har ingen "grupp" med vänner som skall dit som jag kan umgås med, utan bara någon enstaka bekant här och där. Ingen aning om vilka dock.. Dessutom känns det lite elakt att bjuda in sig själv, lättare att bara fråga här.

Kan väll passa på att dra en snabb förklaring på varför den grupp med folk jag först tänkt gå med inte verkar vara så sugna längre:

Min bästa kompis skaffade sig en pojkvän som skulle till Arvika med sina kompisar (Vi kan kalla pojkvännen för Pelle). Dom går allihopa på min skola och jag lärde känna dom rätt bra. Beslutar mig för att haka på inför Arvika eftersom dom var den enda grupp folk som redan köpt biljett och hade allt klappat och klart, medan en massa andra polare velade fram och tillbaka och aldrig fick köpt några biljetter. Några månader senare gör min kompis och hennes pojkvän slut, och enda sedan dess har varken han eller kompisarna hört av sig till mig om hur det blir. :P Min gissning om varför det är så är väll för att min polares och Pelles uppbrott lett till att hela Pelle och hans bekantsskapskrets bestämt sig för att undvika både mig och min kompis. Pelle var rätt omogen men det förvånar mig att även hans polare tyckt slänga sig in i någon pakt om det hela, dom var trots allt riktigt vettiga.

Så om någon redigt snäll pöjk här på forumet skulle kunna tänka sig att umgås med mig och låta mig sitta med i campingen så skulle det uppskattas som fan. Om någon ställer upp blir denne utsedd till en riktig vardagshjälte.

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wäh, känns oroligt detta. Har en biljett + camping till Arvika men dom jag tänkt hänga med har bestämt sig för att dissa mig verkar det som. Det råkar inte existera någon GTAsajtare som kan tänka sig att umgås med mig under Arvikafestivalen? Haha, känns jävligt fånigt att fråga men jag har ingen "grupp" med vänner som skall dit som jag kan umgås med, utan bara någon enstaka bekant här och där. Ingen aning om vilka dock.. Dessutom känns det lite elakt att bjuda in sig själv, lättare att bara fråga här.

Kan väll passa på att dra en snabb förklaring på varför den grupp med folk jag först tänkt gå med inte verkar vara så sugna längre:

Min bästa kompis skaffade sig en pojkvän som skulle till Arvika med sina kompisar (Vi kan kalla pojkvännen för Pelle). Dom går allihopa på min skola och jag lärde känna dom rätt bra. Beslutar mig för att haka på inför Arvika eftersom dom var den enda grupp folk som redan köpt biljett och hade allt klappat och klart, medan en massa andra polare velade fram och tillbaka och aldrig fick köpt några biljetter. Några månader senare gör min kompis och hennes pojkvän slut, och enda sedan dess har varken han eller kompisarna hört av sig till mig om hur det blir. :P Min gissning om varför det är så är väll för att min polares och Pelles uppbrott lett till att hela Pelle och hans bekantsskapskrets bestämt sig för att undvika både mig och min kompis. Pelle var rätt omogen men det förvånar mig att även hans polare tyckt slänga sig in i någon pakt om det hela, dom var trots allt riktigt vettiga.

Så om någon redigt snäll pöjk här på forumet skulle kunna tänka sig att umgås med mig och låta mig sitta med i campingen så skulle det uppskattas som fan. Om någon ställer upp blir denne utsedd till en riktig vardagshjälte.

Tack för mig.

Jobbar en hel del under festivalen men kan ju dra lite band o så med mina vänner o mig o hänga när vi är lediga :P Trevligt o träffa lite nya människor! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan alltså! Kommer behöva lämna ölen hemma, blir för mycket packning när vi åker tåg. Inget fel på sprit men känns som att man vill ha öl för ultimat festivalkänsla. Och systemet där nere lär ju vara tomt?

Systemet brukar tydligen bunkra upp ganska bra så är du rätt snabb bör du kunna få tag i bira. Den billigaste fulölen går nog åt rätt snabbt dock. :P Krisar de får du byta lite sprit mot ett antal öl med mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar en hel del under festivalen men kan ju dra lite band o så med mina vänner o mig o hänga när vi är lediga :P Trevligt o träffa lite nya människor! :D

Hur långa "arbetsdagar" har du/ni? Kommer ni utnyttja campingen? För behöver som sagt gärna någonstans vid roliga människor att placera tältet. :P

Har dessvärre börjat gå i tankar på att sälja biljetten och dra till Emmaboda istället. Men har ingen erfarenhet med att sälja prylar över nätet, hur funkar det egentligen över t.e.x. blocket och liknande? Man vill ju inte bli lurad på pengar. Ger man ut sitt kontonummer eller vad händer?

Förhoppningsvis ordnar det sig dock så jag slipper sälja biljetten och kan gå på Arvika trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultsfred inställt.

http://www.hultsfredsfestivalen.se/nyheter...er-in-handduken

Sidan verkar inte funka.

1986 arrangerades den första Hultsfredsfestivalen. Då var det ingen som trodde att festivalen skulle bli en årlig tradition och att hundratusentals musikälskare skulle komma att vallfärda till den småländska musikfestivalen under de kommande 23 åren.

I år skulle festivalen ha jubilerat - den 25:e Hultsfredsfestivalen skulle ha arrangerats 7-8-9 juli. Men nu tvingas vi slänga in handduken.

Som biljettförsäljningen ser ut en vecka innan festivalen skulle ha ägt rum kan vi inte arrangera årets festival, utan vi som arrangörer tvingas slänga in handduken. Hultsfred X kommer inte att genomföras.

Att ställa in årets festival har varit ett väldigt tungt beslut att ta. Men det är det mest ansvarsfulla vi kan göra i det här läget.

Trots att det känns väldigt sorgligt att årets jubileumsfestival inte blir av, så ser vi ändå tillbaka på de 24 tidigare festivalerna med stolthet. Vi ser tillbaka på legendariska konserter samt den glädje och den kollektiva kärlek till musiken, som under årens lopp har drivit så väl oss arrangörer som våra besökare.

Vi känner även stolthet över att vi gång på gång har genomfört det omöjliga. Men i år blev det omöjliga verkligen omöjligt. Vi slänger inte in handduken för att vi vill det. Vi slänger in den för att vi måste det. Vi kan inte längre erbjuda alla besökare och alla ideellt arbetande funktionärer den upplevelse de förtjänar att få vara en del av.

Vi vill tacka alla de som någon gång har besökt festivalen samt alla de som varit med och arbetat med festivalen. Samtidigt vill vi be alla dom som hade tänkt besöka årets festival att ha förståelse för vår situation.

FRÅGOR & SVAR

ÄR ÅRETS FESTIVAL INSTÄLLD?

Ja.

VAD INNEBÄR DET?

Campingen och festivalentrén kommer inte att öppna och inga artister kommer att uppträda.

BEROR DET HÄR PÅ BILJETTFÖRSÄLJNINGEN?

Ja. Under den sista tiden har försäljningen inte tagit fart lika bra som den borde ha gjort.

VAD HÄNDER NU?

Hultsfredsfestivalen AB, som arrangerar Hultsfred X, kommer så snart som möjligt att ansöka om konkurs. Därefter kommer en konkursförvaltare se till så att allting sköts på ett korrekt sätt.

HUR PÅVERKAR DET HÄR MIG SOM BILJETTKÖPARE?

Det kan vi inte svara på just nu. I normala fall ska festivalarrangören återlösa köpta biljetter om festivalen ställs in, men ingenting kan göras innan konkursförvaltaren blivit insatt i verksamheten. Hur lång tid det kommer att ta vet vi inte för tillfället, men naturligtvis är det vår önskan att alla köpta biljetter ska kunna återlösas.

Redigerad av Green_Goblin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma igen! Satan vad kul det var. Missade rätt många band jag tänkt se men det gjorde inte alltför mycket, hade sjukt trevligt ändå och vissa var på så jävla dåliga tider ändå. Hästpojken 14.45? WTF?

The Kooks var sjukt bra men höjdpunkten var ändå Mew - finare avslutning får man leta efter, och det var ju när jag såg att dom skulle komma jag bokade mina biljetter. Började nästan gråta för att det var så jävla vackert, slutet med Special/The Zookeeper's Boy och Snow Brigade var out of this world.... kände att jag lika gärna kunde dö när jag stod där och skrek "Are you my lady are you?".

Spanade efter dig hela tiden, Eudoros, hade en känsla av att jag skulle se dig på The Kooks men festivalgudarna ville annat. Kommer definitivt åka på Peace & Love 2011 om de får ihop liknande line-up kvalitétsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...