Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

Wolfmother ställer in P&L ;)

"Sent idag nås vi av veckan andra tråkiga besked. Wolfmothers spelning på Peace & Love ställs in.

Vi mottog nyss detta meddelande från Wolfmothers management:

”I regret to inform you that due to medical reasons Andrew Stockdale, Wolfmother’s lead singer is unable to fly and as such we have been forced to cancel the full European tour for June and July including Peace & Love on 1st July, 2010”

Så tyvärr kommer varken Mastodon eller Wolfmother uppträda på P&L i år. Ersättare letas frenetiskt."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Wolfmother ställer in P&L ;)

"Sent idag nås vi av veckan andra tråkiga besked. Wolfmothers spelning på Peace & Love ställs in.

Vi mottog nyss detta meddelande från Wolfmothers management:

”I regret to inform you that due to medical reasons Andrew Stockdale, Wolfmother’s lead singer is unable to fly and as such we have been forced to cancel the full European tour for June and July including Peace & Love on 1st July, 2010”

Så tyvärr kommer varken Mastodon eller Wolfmother uppträda på P&L i år. Ersättare letas frenetiskt."

Men.. Det borde ju helt enkelt påverka hultsfred också.. vilket betyder att typ det enda jag sjukt mycket ville se inte kommer? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men.. Det borde ju helt enkelt påverka hultsfred också.. vilket betyder att typ det enda jag sjukt mycket ville se inte kommer? ;)

Det var som för mig när M.I.A ställde in Arvika, är fortfarande sur för det! Popaganda blir nog min festival i år, lokalt och jävligt bra skit bokat hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wolfmother ställer in P&L :D

"Sent idag nås vi av veckan andra tråkiga besked. Wolfmothers spelning på Peace & Love ställs in.

Vi mottog nyss detta meddelande från Wolfmothers management:

”I regret to inform you that due to medical reasons Andrew Stockdale, Wolfmother’s lead singer is unable to fly and as such we have been forced to cancel the full European tour for June and July including Peace & Love on 1st July, 2010”

Så tyvärr kommer varken Mastodon eller Wolfmother uppträda på P&L i år. Ersättare letas frenetiskt."

Sjukt tråkigt... Lär vara svårt att hitta fullgoda ersättare på så kort notis, men får hoppas att de lyckas kroka något fett.

edit: Mustasch ersätter Mastodon @ Sweden Rock. Hoppas själv att de inte ersätter dem på P&L med, gillar de inte alls... Finns säkerligen väldigt många som gör det dock så sett till helheten så är det säkert ett bra alternativ.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Chemical Brothers till Way out West.

Även mer klubbakter släpps:

The Low Anthem

Laura Marling

Caribou

Rye Rye

Fake Blood

Chapel Club

Field Music

Shearwater

Bear In Heaven

jj

Villagers

Vit Päls

Andreas Söderlund

Sleepy Sun

Riktigt ballt med The Chemical Brothers och Caribou.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Biffy Clyro ersätter Wolfmother @ P&L. Fan vad lamt.

Jag tycker det är en jävligt bra ersättare, kanske inte riktigt lika stor men jävligt bra och bättre än Johnossi som ersatte på Hultsfred. Att de bokar Roky Eriksson med Okkervil River är även det fett.

För övrigt ett genidrag från P&L att byta helg, fan vad artister de plockat från Hove i Norge alltså. Snacka om att den helgen är Nordens stora festivalhelg - Hove, Roskilde och P&L.

Hove 2010 måste ju gå till historien som en av de bästa festivalerna i Nordens historia (för folk med min musiksmak i alla fall): http://www.hovefestival.com/uploads/Dagsprogram2010eng.jpg

Roskilde 06 står sig rätt bra också.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är en jävligt bra ersättare, kanske inte riktigt lika stor men jävligt bra och bättre än Johnossi som ersatte på Hultsfred. Att de bokar Roky Eriksson med Okkervil River är även det fett.

För övrigt ett genidrag från P&L att byta helg, fan vad artister de plockat från Hove i Norge alltså. Snacka om att den helgen är Nordens stora festivalhelg - Hove, Roskilde och P&L.

Hove 2010 måste ju gå till historien som en av de bästa festivalerna i Nordens historia (för folk med min musiksmak i alla fall): http://www.hovefestival.com/uploads/Dagsprogram2010eng.jpg

Roskilde 06 står sig rätt bra också.

Gillar inte alls det jag har hört från Clyro, men samtidigt har jag förståelse över att det är oerhört svårt att lyckas landa en ersättare som spelar i samma viktklass som Wolfmother, så under omständigheterna är det säkert bra gjort och säkert många som blev rätt nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte alls det jag har hört från Clyro, men samtidigt har jag förståelse över att det är oerhört svårt att lyckas landa en ersättare som spelar i samma viktklass som Wolfmother, så under omständigheterna är det säkert bra gjort och säkert många som blev rätt nöjda.

Lyssna på Puzzle från 2007, ifall du pallar försöka. Eminent skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar det ju närma sig två veckors festivalande. Först hultsfred och sen direkt upp på måndagen till Arvika.

Nu tänkte jag ta reda på vilka homofiler som tänkt besöka Hultsfredsfestivalen samt Arvika. Är det många?

Jag ska på Hultsfred, åtminstone någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...