Jump to content

Festivaler 2010


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 439
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det värsta är ju att The Kooks spelar samtidigt som Alice in Chains. Iofs förståeligt då de tillhör olika genrer men för mig som diggar båda blir det svårt hur jag än gör. ^_^

Kooks är ju självklara valet! Hehe. ;) Sticker du också dit på tisdag och installerar tält och så? De börjar tydligen fylla på närmast ingången så gäller att vara ganska snabb så man inte får någon sunkplats onödigt långt in. :naughty: Fast man vill ju å andra sidan inte sitta alldeles vid ingången heller, men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan. John Fogerty spelar samtidigt som Shout Out Louds och Markus Krunegård. :svär: Hade helst sett dem alla. Men riktigt tung lördag det blir på P&L - finalen med Jay-Z kommer bli sjuk!

Krunegård såklart ;) Sen hinner du ju sticka och se SOL också, man behöver inte se hela konserterna :naughty:

Har f.ö. fått mitt arbetsschema nu.

P&L Bazaar

Må 15.30-00.00

Tors 08.00-16.00

Fre 23.30-08.30

(Hälsa på mig i Bazaartältet på campingen B) )

Helt sepe med fredagspasset men det ger mig åtminstone lördagskvällen ledig. Jag missar Miike Snow och Familjen men har nog tid att se det mesta jag vill se, iaf om man bortser från att jag kommer behöva sova. Vad jag ska hitta på under tisdag och onsdag är ett mysterium, då är det ju knappt nåt att se och glest med folk i allmänhet.

Edit: Hah, såg att onsdagen bjuder på Julian Casablancas. Då har man något att göra då iaf ^_^

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P&L eller Hultsfred? Visst vill jag se Jay-Z och framför allt Vampire Weekend, men den åtta timmar långa bussresan tar fan emot alltså. Har vänner som ska till Hultsfred och börjar överväga att åka med dem... :naughty:

Va det inte likadant förra året eller? ^_^

Men annars kan du ju åka på båda? För dom överlappar väl inte eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P&L eller Hultsfred? Visst vill jag se Jay-Z och framför allt Vampire Weekend, men den åtta timmar långa bussresan tar fan emot alltså. Har vänner som ska till Hultsfred och börjar överväga att åka med dem... :naughty:

Biljetterna till Camping + Festival börjar sina nu så du får nog lägga på några kol om du ska hit. (Vilket du borde, Jay-Z som final på lördagnatt kommer bli sjukt tungt. ^_^ )

Edit: Spajdermän: nja, tror faktiskt prio 1 blir Fogerty. Sen försöka hinna se en stund av SOL.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kooks är ju självklara valet! Hehe. ^_^ Sticker du också dit på tisdag och installerar tält och så? De börjar tydligen fylla på närmast ingången så gäller att vara ganska snabb så man inte får någon sunkplats onödigt långt in. :mellow: Fast man vill ju å andra sidan inte sitta alldeles vid ingången heller, men.

Jo, nog blir det The Kooks! Men ändå, surt att missa en av sina top-4 på festivalen. Vi kommer på onsdag morgon, kommer säkert visa sig enormt otaktiskt. :P

Kebab: Har en tågresa på 15 timmar framför mig, nog klarar du 8 timmar med buss!

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Festivalpass med camping slut. Finns fortfarande festivalpass med lugn camping kvar, men har svårt att se att det lockar någon här. :mellow: Stört laddad man är nu, målade tältet igår så att vi ska känna igen det på håll och imorgon ska alkohol inköpas. Kör en lättare uppvärmning på midsommarafton med invigning av P&L-ölen (samma sort, inte börja ta av flaken som är till P&L) och grillning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Festivalpass med camping slut. Finns fortfarande festivalpass med lugn camping kvar, men har svårt att se att det lockar någon här. :P Stört laddad man är nu, målade tältet igår så att vi ska känna igen det på håll och imorgon ska alkohol inköpas. Kör en lättare uppvärmning på midsommarafton med invigning av P&L-ölen (samma sort, inte börja ta av flaken som är till P&L) och grillning.

Jag har börjat bli osäker på om min öl ens räcker :mellow: Har en platta 50cl Norrlands dynamiter (7%) samt en halv liter vodka och ska man vara där en vecka så kommer ju skiten inte att räcka.. Iofs kommer jag inte kunna supa när jag ska jobba, men ändå.

Hur mycket tar folk med sig på en festival egentligen? Jag minns inte ens hur mycket jag hade i fjol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat bli osäker på om min öl ens räcker :mellow: Har en platta 50cl Norrlands dynamiter (7%) samt en halv liter vodka och ska man vara där en vecka så kommer ju skiten inte att räcka.. Iofs kommer jag inte kunna supa när jag ska jobba, men ändå.

Hur mycket tar folk med sig på en festival egentligen? Jag minns inte ens hur mycket jag hade i fjol.

när jag var 15-16 och var på festival, tisdag-söndag hade vi med 2 flak kung var. Alltså 50 cl x 48 st.

Brukade bli över 3-4 stycken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat bli osäker på om min öl ens räcker :mellow: Har en platta 50cl Norrlands dynamiter (7%) samt en halv liter vodka och ska man vara där en vecka så kommer ju skiten inte att räcka.. Iofs kommer jag inte kunna supa när jag ska jobba, men ändå.

Hur mycket tar folk med sig på en festival egentligen? Jag minns inte ens hur mycket jag hade i fjol.

Själv har jag två flak öl och sen blir det champagne (sprutfest!) och lite annat smått och gott. Ska förhoppningsvis räcka. Vilken dag drar du dit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag två flak öl och sen blir det champagne (sprutfest!) och lite annat smått och gott. Ska förhoppningsvis räcka. Vilken dag drar du dit?

Sheesh, nu är jag ännu säkrare på att det inte räcker :S Tråkigt nog har min utköpare inte tid mer innan jag far eftersom denne åker bort :mellow: Får väl hushålla helt enkelt.

Jag åker ganska tidigt på måndag. Ska jobba kl 16 och måste checka in som funktionär minst 4h innan, så. Ni kommer till Julian på onsdag, eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket tar folk med sig på en festival egentligen? Jag minns inte ens hur mycket jag hade i fjol.

Ett flak 33cl öl(5,3%), en 70cl whiskey(70%), en liter vodka(70%) och tre liter vin(13%). Sen ska jag nog ha med mig 5g röka också.

Edit: spajdermän, du kan nog få köpa min vodka för en billig peng om ingen annan hinner före dig.

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...