Jump to content

Do want!


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har så grymt lust att investera i en Playstation 3 att ha här i nya lägenheten!

hör av dig till spelbutiken om deras prisgaranti.

Ge dem länken till megastore (billigare om man inkluderar frakt än något annat ställe).

sen blir det 2840kr inklusive frakt.

plus 19 om du väljer att betala med faktura. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hör av dig till spelbutiken om deras prisgaranti.

Ge dem länken till megastore (billigare om man inkluderar frakt än något annat ställe).

sen blir det 2840kr inklusive frakt.

plus 19 om du väljer att betala med faktura. :)

Spelbutiken har väl fri frakt? Eller gäller det bara spel?

Plus att du får 5% rabatt för att du hittade ett ställe som har billigare produkt än spelbutiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelbutiken har väl fri frakt? Eller gäller det bara spel?

Plus att du får 5% rabatt för att du hittade ett ställe som har billigare produkt än spelbutiken.

Japps fri frakt.. men då blir ju priset inklusive fri frakt :D

Jag trodde dock bara att prisgarantin där gällde spel. Så krev och frågade igår. Har nu beställt därifrån istället. Eftersom att Sekvencia är en bunt lurendrejare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sådan här.

Äsch, c'mon. Du kommer leka med den i kanske tio minuter, men sedan lägga den på fönsterbrädet vid akvariet och typ aldrig mer röra den. Det är iallafall vad jag skulle gjort, om den var i min ägo.

Och för att anknyta till Umbertos idé (inte för att det är per se hans idé, men- äsch, ni förstår); gäller tråden bara materiella ting man är sugen att köpa? Det enda jag egentligen har cravings på just nu är mer tid, till att läsa och jobba. Och té, massor av té. Man kan aldrig få för mycket té.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, c'mon. Du kommer leka med den i kanske tio minuter, men sedan lägga den på fönsterbrädet vid akvariet och typ aldrig mer röra den. Det är iallafall vad jag skulle gjort, om den var i min ägo.

Och för att anknyta till Umbertos idé (inte för att det är per se hans idé, men- äsch, ni förstår); gäller tråden bara materiella ting man är sugen att köpa? Det enda jag egentligen har cravings på just nu är mer tid, till att läsa och jobba. Och té, massor av té. Man kan aldrig få för mycket té.

Jag ville faktiskt ha en biljett, inte för att ha den, men för att få se Luleå mot Twin Peaks :D

Det är väl inte materiellt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ville faktiskt ha en biljett, inte för att ha den, men för att få se Luleå mot Twin Peaks :D

Det är väl inte materiellt :)

Ah, missförstå mig inte - min fråga var inte en indirekt fråga jag fick efter att ha bedrövats av allas krav på materiella ting som skulle fungera som någon slags kritik, bara en ren principfråga efter att ha läst om Kebabs förstapost en gång.

Det är inte fel på något sätt att vilja äga saker, det är något av det mest naturliga som finns. Själv gör jag dock mitt bästa för att inte samla på mig en massa prylar, jag tror att... Jag tror att det är bra. Det går sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, missförstå mig inte - min fråga var inte en indirekt fråga jag fick efter att ha bedrövats av allas krav på materiella ting som skulle fungera som någon slags kritik, bara en ren principfråga efter att ha läst om Kebabs förstapost en gång.

Det är inte fel på något sätt att vilja äga saker, det är något av det mest naturliga som finns. Själv gör jag dock mitt bästa för att inte samla på mig en massa prylar, jag tror att... Jag tror att det är bra. Det går sådär.

Det är jag grym på. Mobil från 05, mp3 från 06. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska omaterialistisk av mig. Jag köper sällan kläder, jag avskyr att shoppa. Spel köper jag ett nytt var fjärde månad ungefär, jag gillar (och tycker det är billigare att) nöta ut de jag har tills jag inte tycker det är roligt längre. Jag köpte en mobil (K750i) 2007 och kommer nog behålla den ett bra tag till. Mp3-spelare har jag ingen och kommer nog inte köpa. För ett år sen köpte jag en Pentium 4 med ganska bra specs utom för grafikkortet, för 2000 - spela gör jag som sagt på PS3. Laptop har jag ingen och ser inget behov för heller. Min teve är en 22" burkmodell, även om det lockat med 32" LCD lite då och då - fast jag inser alltid att jag är nöjd med det jag har. Jag har ett fett Infinity 5.1 DTS-ljudsystem kopplat till PS3an men det är egentligen brorsans, så det räknas inte. Gymmar gör jag hemma, det är både väldigt billigt (inköpspris på utrustning: max 500 spänn) och fritt eftersom man inte behöver binda sig till varken öppettider eller eget schema.

Det lyxigaste jag köpt i mitt liv har varit en PS3, som jag använder varje dag till mycket mer än bara spel. På andraplats kommer väl PSP, den har jag använt väldigt mycket tidigare men inte mycket längre.

Däremot köpte jag mig en cykel häromveckan och eftersom jag behöll min gamla cykel i ~10 år räknade jag med att några tusen extra på en cykel kommer löna sig med tiden.

Skivbroms fram, skivbroms bak, dämpning fram, 24 växlar, Shimano-växlar utan gripshift. Aye, det är en rejäl cykel och det mest materiella jag syndat med på sistone. Allt som allt, 4800 kronor.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska omaterialistisk av mig. Jag köper sällan kläder, jag avskyr att shoppa. Spel köper jag ett nytt var fjärde månad ungefär, jag gillar (och tycker det är billigare att) nöta ut de jag har tills jag inte tycker det är roligt längre. Det lyxigaste jag köpt i mitt liv har varit en PS3, som jag använder varje dag till mycket mer än bara spel. På andraplats kommer väl PSP, den har jag använt väldigt mycket tidigare men inte mycket längre.

Däremot köpte jag mig en cykel häromveckan och eftersom jag behöll min gamla cykel i ~10 år räknade jag med att några tusen extra på en cykel kommer löna sig med tiden.

Skivbroms fram, skivbroms bak, dämpning fram, 24 växlar, Shimano-växlar utan gripshift. Aye, det är en rejäl cykel och det mest materiella jag syndat med på sistone. Allt som allt, 4800 kronor.

Haha, vi är nog varandras absoluta motparter. Det enda jag lägger pengar på är i princip kläder och att betala mycket för en cykel eller spel känns sjukt främmande.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vi är nog varandras absoluta motparter. Det enda jag lägger pengar på är i princip kläder och att betala mycket för en cykel eller spel känns sjukt främmande.

Jag shoppar kläder nån, möjligen två, gånger per år och tycker det räcker. Kanske lite lite ibland men jag får alltsom oftast en del kläder till jul och födelsedag vilket gör att jag inte behöver fylla på med mer än strumpor och kalsonger. I början på terminen behövde jag jeans och lite tröjor, så jag gick igenom butik efter butik. Funderade på ett par jeans för 900 på Carlings men tyckte det var dyrt, så jag hittade min väg till H&M där jag köpte jeans, två tröjor, 6 kalsonger, 9 strumpor och nån mer grej för 980 spänn totalt. I like.

Ang. cykeln ska det tilläggas att jag älskar att cykla och ser inga problem med att cykla 6-7 km per dag till + från skola/jobb/buss. 4800 för en fett bra cykel som förhoppningsvis räcker lika länge som den gamla är en god investering; jag ser ingen mening med att köpa en skräptantcykel för 400 av turken på hörnet när den inte kommer vålla annat än punkteringar, trasiga kedjor och nav och andra problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...