Jump to content

Den omtalade Icareklamen


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Är det bara jag som får för mig att han är med i En annan del av Köping?

Har visserligen bara sett den två gånger nu.. Men han är väl lik den där unga killen?

I vilket fall som helst så tycker jag att den visst är lämplig. Killen vet väl ändå vad han gör? Och att kunna driva med sig själv och alla som har en massa fördomar känns ju ICA-aktigt (läs humorish) >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reklamen sög ju, alla dem där ICA reklamerna är har lite sugande i sig men den här tar nog priset.

Sen att han har downsyndrom är väll ingenting att bry sig om. Om någon semi-person i världen någonsin gjort ett skämt så är det ingen snack om att den ska visas, om inte... fast det vet vi alla själva att det hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allmänt nästa, ffs Vice.

Jag tror att reklamen vill avdramatisera downare med en släng av humor men failar hårt. Lämpligt? Kanske, kanske inte. Mest pinsamt.

Loungen

Forumet för trådar med svagt diskussionsunderlag.

Loungen -> Allmänt

Hur man än gör blir det fel. Jag tyckte inte det fanns så mycket att diskutera. Räknade med ett par kommentarer bara därför postade jag i loungen. Jag missbedömde, bet om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att man ska kunna skämta om allt. Enligt mig är det är tanken bakom skämtet som avgör om det är olämpligt eller direkt stötande.

Att en stor matvarukedja har med en downi i sin reklam ser jag inget fel med.

Eftersom vi inte har sett följande reklamer så vet vi inte hur dom kommer att använda det. Så länge dom inte förespråkar tvångssterilisering eller liknande av utvecklingsstörda ser jag inget fel alls med reklamen. Och vad är det som säger att dom reagerar just på att han är downi? Det kan vara något annat dom reagerade på. Dom kan lika gärna spela på det gamla "Det ligger i betraktarens ögon" eller whatever.

Nej, min åsikt är bestämt - Vänta och se hur det utvecklar sig innan det är dags att utdela domen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt nån härlig hund på sistone?

Nja, jag vet inte riktigt vad jag tycker, de skulle kunna blir rätt bra (förutsatt att han fortsätter) men de kan lika gärna gå åt fan.

Det är ju precis därför dom stirrar? Bara sanningen jue

edit: och nej ;<

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...