Jump to content

Att vara söt/gullig, hur bra är det egentligen?


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Klart, är man är karlakarl så är det väl kanske inte så roligt att bli kallad gullig/söt. Men det är väl bara att ta det som en komplimang

Jag är verkligen ingen karlakarl så det rör mig inte i det minsta :doh:

Jag är nog en söt-kille, har inga problem med det...

Hellre det än "raka rör"-kille. Bajen, bärs och rakade brudar. Dear god. Jag är sneda slangar.

Ja exakt, jag är nog lite sån jag också. Usch för raka rör!

Funkar för mig!

Härligt!

Jag tycker inte att vara söt/gullig är så antimacho. Tjejer diggar det.

Kanon!

On-topic: Ärrtvå, är du på säker på att det är dåligt? Det känns som att det jag egentligen har som tilltalar tjejer är den omedvetna roligheten, gulligheten och snällheten, och just roligheten spelar jag också på ibland.

Nejdå, jag är inte alls säker - det är därför jag frågar! Jag känner igen mig lite i det du säger, det är nog vid ungefär sådana (fetstilta) tillfällen det har kommit upp eller vad man nu ska säga.

Jag vet inte varför det skulle vara dåligt egentligen, det känns liksom lite som om det är lite som att säga "du är inte den där machokillen som tar hand om mig och spikar och bankar ihop ikea-bordet, du är bara den där lilla söta man kommer till när man vill prata" på något sätt. I det här fallet skulle det i och för sig inte spela någon roll, jag trivs visserligen enormt bra i hennes sällskap och det känns som att vi sitter ihop som laserskurna pusselbitar, men inte på ett flickvänssätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge man är ung det väl tolerabla egenskaper (för vissa) men när man väl börjar gå upp i åren (mid 20s sådär) tror jag inte att söt och gullig är attribut som de flesta män varken kan, ska eller vill förknippas med. Om någon hade kallat mig för söt eller gullig idag skulle jag bli näst intill förolämpad eller betrakta det som ett skämt.

Söta och gulliga män finns inte*. En man kan vara mycket: snygg, stilig, karismatisk, elegant, skitful, urfånig, disträ osv.. Men söt? Gullig? Nej, nej, nej. Om en man är "söt" (näst intill en omöjlighet) är han inte en man. Han är en pojke.

*)Undantag: Bagare som råkar ut för olyckor, sockervaddsmaskinister, Coca-Cola-entusiaster.

edit:fel numerus

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många har sagt "Vad söt du är!" när jag har gjort eller sagt någonting speciellt. Ofta händer det när jag ger komplimanger eller säger någonting allmänt bra om dem, i olika sammanhang. Å andra sidan kan jag ses som den många tjejer tycker om att prata med, just för att jag alltid (väldigt ofta) har bra saker att säga om situationen. Gräl, nedstämdhet, oklarhet, osv. Känns lite manligt att kunna ta sådana saker med dem på något sätt.

Jag ser det som en bra grej. Jag går ju efter egna erfarenheter, men jag får ofta höra att jag är söt efter mitt beteende eller det jag säger, samtidigt som jag ofta blir kallad för snygg av samma person..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man inte bryr sig om hurpass feminin eller maskulin man är, utan bara tänker på vad töserna uppskattar, så kvittar det. Det finns tjejer som föredrar killar som är stiliga och ståtliga, men det finns även tjejer som föredrar söta/gulliga killar. Om man blir kallad söt/gullig av en tjej så kan man räkna med att det är den typen av kille hon uppskattar. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Nu ska jag skriva hur det funkar för mig!

Under hela mitt liv har jag vart den där söta/gulliga killen som är snäll mot alla. Tjejer har sagt till mig att jag är en väldigt speciell kille och hur bra som helst.

Men det roliga är att dom inte verkar vara ett dugg intresserade av detta. Jag blir ofta den där "gå till killen" när det gäller tjejer som har blivit sårade av svin som dom gillar. Och detta är jävligt irriterande. Har haft många snack med tjejer och förklarat att dom inte ska låta sig utnyttjas av sånna här killar men lyssnar dom? NEJ!

Det verkar som tjejer dras till killar som behandlar dom som skit. Fattar inte det där alls!

Och sen när dom blir sårade så kommer dom till oss söta killar och gnäller hos oss. Så är det för mig iaf.

Har gjort allt för att visa att jag verkligen inte är ett svin. Sparar mig nu med sex till en fin tjej t.ex. har hållt mig över ett år nu och väntar fortfarande.

Pratar djupt med tjejer och lyssnar verkligen på vad dom har att säga. Är inte en grabbig kille, lite av en J.D. Känslig, snäll, gullig unga man.

Det här kan vara väldigt irriterande och jag blir ofta trött över att vara söta killen. Men kan inte ändra personlighet.

Jag är den jag är och jag vet att det här på något sätt kommer löna sig tillslut. När det nu kommer.

Har egentligen massa att skriva om det här. Men kommer inte på mer just nu!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge man är ung det väl tolerabla egenskaper (för vissa) men när man väl börjar gå upp i åren (mid 20s sådär) tror jag inte att söt och gullig är attribut som de flesta män varken kan, ska eller vill förknippas med. Om någon hade kallat mig för söt eller gullig idag skulle jag bli näst intill förolämpad eller betrakta det som ett skämt.

Söta och gulliga män finns inte*. En man kan vara mycket: snygg, stilig, karismatisk, elegant, skitful, urfånig, disträ osv.. Men söt? Gullig? Nej, nej, nej. Om en man är "söt" (näst intill en omöjlighet) är han inte en man. Han är en pojke.

*)Undantag: Bagare som råkar ut för olyckor, sockervaddsmaskinister, Coca-Cola-entusiaster.

edit:fel numerus

Men när man "blir" man går man från söt/gullig till omtänksam/bryende(ja det är ett ord)..typ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Nu ska jag skriva hur det funkar för mig!

Under hela mitt liv har jag vart den där söta/gulliga killen som är snäll mot alla. Tjejer har sagt till mig att jag är en väldigt speciell kille och hur bra som helst.

Men det roliga är att dom inte verkar vara ett dugg intresserade av detta. Jag blir ofta den där "gå till killen" när det gäller tjejer som har blivit sårade av svin som dom gillar. Och detta är jävligt irriterande. Har haft många snack med tjejer och förklarat att dom inte ska låta sig utnyttjas av sånna här killar men lyssnar dom? NEJ!

Det verkar som tjejer dras till killar som behandlar dom som skit. Fattar inte det där alls!

Och sen när dom blir sårade så kommer dom till oss söta killar och gnäller hos oss. Så är det för mig iaf.

Har gjort allt för att visa att jag verkligen inte är ett svin. Sparar mig nu med sex till en fin tjej t.ex. har hållt mig över ett år nu och väntar fortfarande.

Pratar djupt med tjejer och lyssnar verkligen på vad dom har att säga. Är inte en grabbig kille, lite av en J.D. Känslig, snäll, gullig unga man.

Det här kan vara väldigt irriterande och jag blir ofta trött över att vara söta killen. Men kan inte ändra personlighet.

Jag är den jag är och jag vet att det här på något sätt kommer löna sig tillslut. När det nu kommer.

Har egentligen massa att skriva om det här. Men kommer inte på mer just nu!

Det där tror jag inte så mycket beror på att du är söt/gullig utan mer på att du låter andra styra dig - att du saknar ryggrad lite (och jag menar det på ett så okritiskt sätt som det bara går). Om du alltid låter dig bli övertalad/gör exakt som alla ber om så tenderar det att bli lite sådär. Att inte ha integritet har jag hört är ganska inattraktivt.

Du säger att du inte vill ändra dig men jag tror att du skulle bli så mycket gladare om du gör som du själv vill, och det är ju egentligen att inte ändra dig - det du gör nu är ju att ändra dig.

Annars kan det nog bli så att du är den som när hon ber om det hämtar hennes väska i skåpet på tredje våningen medan hon hånglar upp en kille nere på gatuplan, eller att du är den hon ringer när hon har en kille som behandlar henne som skräp. Och det vore ju synd :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Text

Tror du har rätt i det du säger. Har väldigt svårt att säga nej till saker jag inte vill göra. När det gäller kompisar och tjejer.

Rädd att svika och vara elak mot folk så går ofta med på saker fast jag själv inte känner för det.

Det är något jag måste jobba på. Måste kunna säga nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Nu ska jag skriva hur det funkar för mig!

Under hela mitt liv har jag vart den där söta/gulliga killen som är snäll mot alla. Tjejer har sagt till mig att jag är en väldigt speciell kille och hur bra som helst.

Men det roliga är att dom inte verkar vara ett dugg intresserade av detta. Jag blir ofta den där "gå till killen" när det gäller tjejer som har blivit sårade av svin som dom gillar. Och detta är jävligt irriterande. Har haft många snack med tjejer och förklarat att dom inte ska låta sig utnyttjas av sånna här killar men lyssnar dom? NEJ!

Det verkar som tjejer dras till killar som behandlar dom som skit. Fattar inte det där alls!

Och sen när dom blir sårade så kommer dom till oss söta killar och gnäller hos oss. Så är det för mig iaf.

Har gjort allt för att visa att jag verkligen inte är ett svin. Sparar mig nu med sex till en fin tjej t.ex. har hållt mig över ett år nu och väntar fortfarande.

Pratar djupt med tjejer och lyssnar verkligen på vad dom har att säga. Är inte en grabbig kille, lite av en J.D. Känslig, snäll, gullig unga man.

Det här kan vara väldigt irriterande och jag blir ofta trött över att vara söta killen. Men kan inte ändra personlighet.

Jag är den jag är och jag vet att det här på något sätt kommer löna sig tillslut. När det nu kommer.

Har egentligen massa att skriva om det här. Men kommer inte på mer just nu!

Egentligen är du en perfekt pojkvän. Du bråkar inte med tjejer, romantisk, glad, rolig osv. Det finns tjejer som gillar killar som dig, förvänta dig dock inte en het blondin som festar varje vecka på innerstadens hetaste klubb. Jag vet hur svårt det är att ändra sig själv, går nästan inte. Dagens 18:iga blondiner med svart skinnjacka och kortkjol älskar killar med attityd, lite edge. Tuff men inte macho. Någon som inte är en pussy helt enkelt.

Självförtroende kan köpas.

Utseendet visar också hur du är som person. Sjukt men sant. När jag har korthår så dras en viss typ av tjejer till mig, när jag har långt hår så dras en annan typ till mig. Hur jag klär mig spelar också stor roll, töntigt vs sexigt.

Med 2-3000kr kan du under en helg förändras min vän. På måndag är du en ny person :o

Exempel:

Vem ser tuffare ut? Zac Efron med sin svarta jacka och vita t-shirt som är väldigt inne just nu eller killen med glasögonen och en random troligtvis spel t-shirt?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Nu ska jag skriva hur det funkar för mig!

Under hela mitt liv har jag vart den där söta/gulliga killen som är snäll mot alla. Tjejer....

Du verkar vara en sån person, som kanske inte är den populäraste i tonåren, men som börjar uppskattas i vuxen ålder. I tonåren vill tjejerna ha häftiga, coola killar. Gärna lite bad boys. Men när tjejerna blir kvinnor blir killar som du populära - snälla, glada, trevliga. Det är så det funkar.

(Vissa tjejer, och även killar, blir dock aldrig vuxna. Men det är bara att strunta i dem;))

Vem ser tuffare ut? Zac Efron med sin svarta jacka och vita t-shirt som är väldigt inne just nu eller killen med glasögonen och en random troligtvis spel t-shirt?

Jag tycker killen närmast i bild ser.. nästan lite gay ut.

Jag gissar att han är 17-18 år och en sån kille som 13-14-åriga småtjejer spanar in.. Den andra killen ser väl inte så häftig ut heller men...

*Quotar jämt bilden :/

Redigerad av Karl-Gunnar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker killen närmast i bild ser.. nästan lite gay ut.

Jag gissar att han är 17-18 år och en sån kille som 13-14-åriga småtjejer spanar in.. Den andra killen ser väl inte så häftig ut heller men...

Mja, tycker knappast att klädstilen gör honom gay. Kanske håret som påminner dig om emo-modet? Hur som helst så tycker jag hans klädstil ser bättre ut än den andre killens, och detta gör också att tjejerna dras till killen längst fram på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, tycker knappast att klädstilen gör honom gay. Kanske håret som påminner dig om emo-modet? Hur som helst så tycker jag hans klädstil ser bättre ut än den andre killens, och detta gör också att tjejerna dras till killen längst fram på bilden.

Jag känner många som skulle dräggla ner sig på den andra då han ser "nördigare" ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...