Jump to content

Att vara söt/gullig, hur bra är det egentligen?


R2D2
 Share

Recommended Posts

Egentligen är du en perfekt pojkvän. Du bråkar inte med tjejer, romantisk, glad, rolig osv. Det finns tjejer som gillar killar som dig, förvänta dig dock inte en het blondin som festar varje vecka på innerstadens hetaste klubb. Jag vet hur svårt det är att ändra sig själv, går nästan inte. Dagens 18:iga blondiner med svart skinnjacka och kortkjol älskar killar med attityd, lite edge. Tuff men inte macho. Någon som inte är en pussy helt enkelt.

Utseendet visar också hur du är som person. Sjukt men sant. När jag har korthår så dras en viss typ av tjejer till mig, när jag har långt hår så dras en annan typ till mig. Hur jag klär mig spelar också stor roll, töntigt vs sexigt.

Det är väl egentligen ganska självklart att olika sorts tjejer dras till dig beroende på frisyr, egentligen. En smaksak, liksom.

Sen känns tjejer som har kortkort, skinnjacka och boots väldigt fake. Jad hade aldrig kunnat tänka mig att dejta en sådan tjej. Känns som att de inte har hittat sig själva ännu - vilket de förmodligen inte har..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sen känns tjejer som har kortkort, skinnjacka och boots väldigt fake. Jad hade aldrig kunnat tänka mig att dejta en sådan tjej. Känns som att de inte har hittat sig själva ännu - vilket de förmodligen inte har..

Håller med dig, de tjejerna är ju inte precis girlfriend-material - gäller dock inte alla. Sen å andra sidan så är dem så jävla heta så vem bryr sig haha.

post-9333-1249167139_thumb.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är du en perfekt pojkvän. Du bråkar inte med tjejer, romantisk, glad, rolig osv. Det finns tjejer som gillar killar som dig, förvänta dig dock inte en het blondin som festar varje vecka på innerstadens hetaste klubb. Jag vet hur svårt det är att ändra sig själv, går nästan inte. Dagens 18:iga blondiner med svart skinnjacka och kortkjol älskar killar med attityd, lite edge. Tuff men inte macho. Någon som inte är en pussy helt enkelt.

Självförtroende kan köpas.

Utseendet visar också hur du är som person. Sjukt men sant. När jag har korthår så dras en viss typ av tjejer till mig, när jag har långt hår så dras en annan typ till mig. Hur jag klär mig spelar också stor roll, töntigt vs sexigt.

Med 2-3000kr kan du under en helg förändras min vän. På måndag är du en ny person :o

Exempel:

Vem ser tuffare ut? Zac Efron med sin svarta jacka och vita t-shirt som är väldigt inne just nu eller killen med glasögonen och en random troligtvis spel t-shirt?

Utseende har aldrig varit något jag brytt mig om så mycket. Visst har alla en gräns. Men en blond tjej som festar 24/7 är inget jag vill ha.

Gillar inte tjejer som tror dom kan få vem som helst. Samma med stöddiga killar som tror dom är värsta hunkarna (steekare).

Just nu har det vart lite dött på tjejfronten för mig. Men det är nog bara för att jag inte är inne i spelet alls. Orkar verkligen inte jobba för något just nu.

Njuter bara av att leva mitt eget liv, jobba på att styra upp det efter en jobbig period.

Hela den här tiden jag avstått från tjejer känner jag mig starkare och självförtroende är på topp. Känner att jag har kontroll på livet och det känns bra att kunna säga nej till tjejer.

Det kommer en dag då man träffar den där tjejen man faller för, och jag har inte brottom alls. Vet att det är värt väntan.

Fyller 20 i år, skönt att komma ur tonåren!

Kom på en sak till nu efter jag skrev det. Jag har ju gått om skolan mycket. Så mina kretsar är yngre än mig, eftersom jag går i skolan med 92or.

Så känner folk från 90 - 92. Måste skärpa mig och börja träffa tjejer i min egen ålder. Tror jag kommer lyckas då.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge man är ung det väl tolerabla egenskaper (för vissa) men när man väl börjar gå upp i åren (mid 20s sådär) tror jag inte att söt och gullig är attribut som de flesta män varken kan, ska eller vill förknippas med. Om någon hade kallat mig för söt eller gullig idag skulle jag bli näst intill förolämpad eller betrakta det som ett skämt.

Söta och gulliga män finns inte*. En man kan vara mycket: snygg, stilig, karismatisk, elegant, skitful, urfånig, disträ osv.. Men söt? Gullig? Nej, nej, nej. Om en man är "söt" (näst intill en omöjlighet) är han inte en man. Han är en pojke.

*)Undantag: Bagare som råkar ut för olyckor, sockervaddsmaskinister, Coca-Cola-entusiaster.

edit:fel numerus

Det känns som att Umberto är i mitt huvud och läser mina tankar... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, tycker knappast att klädstilen gör honom gay. Kanske håret som påminner dig om emo-modet? Hur som helst så tycker jag hans klädstil ser bättre ut än den andre killens, och detta gör också att tjejerna dras till killen längst fram på bilden.

Den närmaste ser gayig ut. Håret bidrar lite till det kanske även kläderna , men kanske mest ansiktet. Han längre bort ser lite mer ut som en geek. Antar att tjejer, i synnerhet småtjejer, dras till den lite mindre.. manlige killen.

Redigerad av Karl-Gunnar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nån säger att en tjej är söt, tycker jag det är bland det finaste man kan säga till en tjej. Tjejer resonerar å andra sidan att "söt" är ett attribut de verkligen inte vill ha själva, varför är det så? En söt tjej är ju vad alla vill ha?

Vacker är i min ordbok det finaste man kan säga till en tjej. Det slår snygg med hästlängder. Det slår även söt, då det känns mer barnaktigt i mina ögon. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nån säger att en tjej är söt, tycker jag det är bland det finaste man kan säga till en tjej. Tjejer resonerar å andra sidan att "söt" är ett attribut de verkligen inte vill ha själva, varför är det så? En söt tjej är ju vad alla vill ha?

Hur många tjejer har gjort det? Hyfsad generalisering där, känns det som, har aldrig varit med om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att de hellre vill vara snygga.

Det beror på vilken tjej du pratar med.

Diskuterar du med en tjej som är normal, inte smaskar med ett tuggummi mellan varje ord, leker med sitt hår och inte småfnissar då och då så uppskattas "söt" oerhört mycket mer kan jag säga!

Åtminstone omkring dom jag umgås med, det är ju oftast dessa fjortisar som _MÅSTE_ vara snygga och tål inte att bli kallad för nånting annat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...