Jump to content

E3


Grumpy
 Share

Recommended Posts

Kollar på Nintendos. Blir inte imponerad. Tråkigt. Ingenting nytt känns det som heller. Bara barnsaker, nästan, och sedan så känns inte Wii Motion Plus bra. det skulle ju Wii'n redan kunna göra. Och ja. MS' konferens var väldigt bra. Älskade Natal, som projektet för Xboxens motion controller heter. Den och Sonys motion controller kan nog tillsammans äga ut Wii'n om ni frågar mig.

Jag tycker Sonys nya motion sensor verkar mycket spännande och kan saker som Wii fortfarande inte kan, nämligen rumsorientering. Ser fram med spänning mot detta projekt, men krävs det både PS Eye och ett par kontroller för en tusing kommer jag nog aldrig köpa det. Det räcker med dyra PS-investeringar nu på ett tag, jag har just köpt Guitar Hero med samtliga instrument inför GH Metallica.

Jag förstog det inte ens för ens han sa att det var 256 spelare samtidigt

MAG har varit en het titel länge, de skröt lika mycket om det som inför Killzone 2. Först nu visar de ingame-videos, och blir det så bra som det kan bli och om många på sajten skaffar det kan jag tänka mig att det blir ett köp, även om jag inte gillar multiplayer-only-spel - Warhawk undantaget.

Men de gjorde inte presentationen minnesvärd. Bara tråkig och dålig, enligt mig då. Så det ända bra Sony hade enligt mig, var ModNation Racers, Uncharted 2 och Motion-kontrollen.

Det är väl mest att han inte är nån talare och som egen person inte har några visioner annat än att bli "störst". Visst, ni kan ha massvis med pengar och höga säljsiffror, men då blir ni inget bättre än EA. "Deliver, bitch!" skulle jag vilja skrika i ansiktet på honom. Så jäkla mycket "bullshit bingo" är tröttsamt att höra på. Från nobody till chef över hela SCEI efter Ken Kutaragi, till en nedpetad position som PSN-chef. Hoppas han får sparken, jag vet inte att han tillför något. På presskonferenser är han ju bara pinsam.

Varför hade dom inget namn på den förresten? Jättejobbigt att nämna den då man måste skriva tre ord, haha.

TwelveAxis? :D

MGS Peace Walker såg mycket spännande ut, jag kanske köper det trots bristande intresse för MGS4. MGS PO var ju nice, så om de tillför något mer i gameplay kan jag mycket väl tänka mig ett framtida köp :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
MGS Peace Walker såg mycket spännande ut, jag kanske köper det trots bristande intresse för MGS4. MGS PO var ju nice, så om de tillför något mer i gameplay kan jag mycket väl tänka mig ett framtida köp :confused:

Är det inte rätt jobbigt att spela så stora och massiva spel på en liten bärbar konsol?

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa gamespot-liveshow börjar 19:00 för er som vill se, håller på hela kvällen.

Schema:

10:00 AM

Lost Planet 2

Resident Evil: The Darkside Chronicles

TBA

11:00 AM

Spyborgs

Tekken 6

Soulcalibur: Broken Destiny

12:00 PM

Pixel Junk Shooter

Fat Princess

LittleBigPlanet

1:00 PM

Assassin's Creed 2

Rabbids Go Home

Teenage Mutant Ninja Turtles: Smash-Up

2:00 PM

Red Steel 2

Marvel Ultimate Alliance 2

Modern Warfare 2

3:00 PM

Star Wars: The Old Republic

TBA

Batman: Arkham Asylum

4:00 PM

NCIS: Naval Criminal Investigative Service Appearance

Halo 3: ODST

Dead to Rights: Retribution

5:00 PM

Unannounced Title

Unannounced Title

Dark Void Dark Void

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte rätt jobbigt att spela så stora och massiva spel på en liten bärbar konsol?

Faktiskt inte. GTA LCS och VCS fungerade ypperligt på PSP och grejen med MGS Portable Ops var att det var anpassat för PSP. Varje uppdrag kunde ta mellan 10 och 30 minuter, beroende på hur smidig/framfusig man var och vad man ville få uträttat. Det var liksom inga "banor" man spelade utan man hade en karta och ett mål, sen fick man gå sin väg mot målet på vilket sätt man ville. Storyn var förstås för lång för bärbara formatet iom att varje cutscene var 10 minuter lång och man kunde varken spola eller pausa, så hade man otur med buss-/tågbyten kunde man bli tvungen att starta om spelet/banan.

Jag har en oskriven, idiotlång recension av MGSPO hemma men nu var det så länge sen jag spelade att jag inte kommer ihåg varken story eller spelupplevelse så jag tror inte jag postar den. Inte i nuvarande skick iaf. Men kortfattat ett väldigt bra spel med bra anpassning för PSP och med bra cutscenes och story. 4/5. :confused:

Sen får man tänka på att PSP är inte så himla liten heller. Skärmen är jättestor när man väl sitter med den i handen och det som fattas är L2, R2 och en högerspak, men för det allra mesta saknar man dem inte. Jag hade extremt gärna använt min PSP till fler spel, om det fanns några. Man kanske borde "leta runt" lite bland de allra första spelen som verkade spännande men som man aldrig köpte. Nåt kvicksilverspel (Archer Maclean's Mercury nånting), MediEvil Resurrection, Police Brute Force (eller vad det hette) och Daxter var spel jag funderade på. Kanske skulle kika närmare på dem...

*Arr!*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du vad den innehåller eller är det hemligt än sålänge? Pallar inte kolla om det inte är något nytt alls.

Kvällens schema:

10:00 AM

Tony Hawk Ride

Singularity

Army of Two: The 40th Day

11:00 AM

TBA

Lego Rock Band

Blur

12:00 PM

Wolfenstein

Battlefield 1943

Need for Speed: Shift

1:00 PM

The Saboteur

Darksiders

Supreme Commander 2

2:00 PM

G.I. Joe: The Rise of Cobra

Need for Speed: Nitro

Dead Space Extraction

3:00 PM

TBA

TBA

Split/Second

4:00 PM

DJ Hero

TBA

TBA

5:00 PM

TBA

TBA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte vad det är du drog upp, är det oväntat schema? :)

Menade mest om de visar nytt material, typ filmer från spelen.

Oj, den gällde igår.

Oftast visar de inte upp speciellt mycket nytt, om de har gameplay med sig så brukar de visa lite mer än från presskonferenserna, utöver det så får man ofta svar på frågor osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag har precis kollat på lite E3- filmer av Operation Flashpoint: Dragon Rising. Jag undrar ärligt talat om Codemasters skämtar med oss. De har tidigare tjatat om att spelet ska vara "ultrarealistiskt" och leva upp till den realismnivå orginal-OFP hade, om inte mer. Men i de senaste E3- filmerna ser det hur jävla arkadigt som helst ut; snubben som visar spelet springer runt och sprayar ihjäl fiender på 100 meters håll och får ett helt magasin i bröstet av en fiende på nära håll utan att dö. Yeah, riiiiiiiiiight.... Give me ArmA 2!

Kolla själva:

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly."

;):lol:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spel som jag blev mest förvånad över och gladast över var faktiskt Crackdown 2.

visst ser MF2 och ME2 väldigt bra ut men när dom annonserade ut CD2 så blev min reaktion typ "oh..my..god!! :lol:;) "

medans MF2 och ME2's presentastioner motogs med ett "ser nice ut".

och ja, Natal ser helt sjukt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det spel som jag blev mest förvånad över och gladast över var faktiskt Crackdown 2.

visst ser MF2 och ME2 väldigt bra ut men när dom annonserade ut CD2 så blev min reaktion typ "oh..my..god!! :lol:;) "

medans MF2 och ME2's presentastioner motogs med ett "ser nice ut".

och ja, Natal ser helt sjukt ut.

MF2?

ME2=Mirros edge 2?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...