Jump to content

E3


Grumpy
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Motionscontroll på PS3!

Ser inte så jättebra ut, lite hackigt och stelt. Jag tror att när de fick veta att MS skulle ha motionkontroll då bestämde dig sig för att vissa den här. För Sonys motionskontroll ser inte alls färdig ut och de visar inte upp några spel utan de visar som ett litet techdemo. Till exempel pistolen har ingen rekul alls, och kulorna existerar inte i demot.

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Motionscontroll på PS3!

Ser inte så jättebra ut, lite hackigt och stelt. Jag tror att när de fick veta att MS skulle ha motionkontroll då bestämde dig sig för att vissa den här. För Sonys motionskontroll ser inte alls färdig ut och de visar inte upp några spel utan de visar som ett litet techdemo. Till exempel pistolen har ingen rekul alls, och kulorna existerar inte i demot.

Gah, det var ju assnyggt! Såg du inte fysiken med lightsaber-whippen, och lite så? Pilbågen. Det var ju jättesnyggt. Och såklart det var ju som Microsofts bara en tidig beta. Och en demo. Hur och varför skulle dom göra rekyl? :confused: Rekyl i spelet men inte i verkligheten. Nha.

Det här nya racingspelet till Ps3 verkar äga. Ännu en anledning till Ps3. När jag skaffar en PS3 så ska jag lätt köpa det. Älskar att bygga banor och det där ser helt sjukt enkelt och snyggt och bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, det var ju assnyggt! Såg du inte fysiken med lightsaber-whippen, och lite så? Pilbågen. Det var ju jättesnyggt. Och såklart det var ju som Microsofts bara en tidig beta. Och en demo. Hur och varför skulle dom göra rekyl? :D Rekyl i spelet men inte i verkligheten. Nha.

Det här nya racingspelet till Ps3 verkar äga. Ännu en anledning till Ps3. När jag skaffar en PS3 så ska jag lätt köpa det. Älskar att bygga banor och det där ser helt sjukt enkelt och snyggt och bra ut.

Men å, kulorna existerar inte på skärmen. :confused:

Men det här är en tidig beta och jag tycker nog att det nästan är i stil med Wii's kontroll.

Ja, det ser fint ut. Lite Mario Kart ripoff men ändå fint. Var det ett fullprisspel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men å, kulorna existerar inte på skärmen. :confused:

Men det här är en tidig beta och jag tycker nog att det nästan är i stil med Wii's kontroll.

Ja, det ser fint ut. Lite Mario Kart ripoff men ändå fint. Var det ett fullprisspel?

Jag vet inte om det är fullpris men jag tror att det skulle vara värt det ändå.

Och jag tycker inte alls att det är likt Wii's kontroll. Wii har ju nästan en sekunds responstid känns det som, och Wii använder ju inte en kamera. Så dom blandar tekniken med eyetoy och wiil.. Eller. Istället för att använda IR så änvänder dom eyetoy och motion tracking eller whatever. Såg iaf väldigt bra ut.

Efter att dom visat det där bilspelet och motionkontrollern så gick betyget på Sony upp lite enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar en live-show från gamespot kl 23:00 också, kan nog bli en del gameplay.

Av vad?

Jag undrar om Gametrailers kommer att visa det som ska komma här näst. IGN's livestream funkar inte längre för mig. Firefox bara kraschar.

Har Microsoft annonserat spelet ännu?

2:00 pmUnannounced Microsoft Title -- Find out what MS will unveil at this year's E3

Klockan är ju 20 över. Vad var det?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av vad?

Jag undrar om Gametrailers kommer att visa det som ska komma här näst. IGN's livestream funkar inte längre för mig. Firefox bara kraschar.

Skulle tro att de antingen tar in spelutvecklarna i en studio eller så går de runt på show-floor och spelar spel osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, Halo 3:ODST!

Angående ODST, kan man spela online mot folk som har det "vanliga" Halo3?

Video: http://www.youtube.com/watch?v=zGcOPwAvPvc

ODST såg riktigt spännande ut nu när man fick se mer utav gameplay och hur det fungerade. Nu blev jag sugen på att lira Halo 3 som jag egentligen inte riktigt gillar gameplaymässigt. Eller... Jo det är bra. Men jag jämnför ju med CoD 4 och det känns mycket bättre. Men hur som helst. ODST ska nog köpas. Enormt mycket spel som jag måste köpa nu... Tur iaf att man inte har en PS3 ännu så man vet att man inte kommer att kunna slösa pengar på de PS3exklusiva spelen iaf. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig riktigt satt mig in i Halo-serien, spelat ettan och lite utav trean, ODST ser riktigt intressant ut, firefight såg ut att vara riktigt skoj, dock vet jag inte hur det blir, har mååånga spel att välja på nu.

Slutet på 2009 och början utav 2010 ser riktigt bra ut. (Q3'09-Q2'10 typ)

Hmm, skulle det inte vara SHIFT på IGN? Aja, Forza 3 är nice det också :confused:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just börjat kolla Sonys mässa nu, jag diggar introduktionen med att "skönt att ni kom hit idag - med tanke på hur bra den här branschen är på att hålla hemligheter trodde jag att ni inte skulle ha nåt att lyssna på idag" :D

2000 PS2-spel, det är banne mig otroligt :confused:

Nu har jag inte sett Wii's presskonferens men jag skulle nog säga enligt mina uppfattningar så "vinner" Microsoft E3 det här året. Sony kommer ganska tätt efter.

Jag vill ha ModNation Racers och Uncharted 2 till Ps3! Sedan så vill jag ha JoyRide till Xbox 360... Ska bli spännande nu det kommande året.

Just det. The Saboteur också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag diggar inte riktigt tjejens röst i Uncharted 2; hennes dialekt låter långtifrån äkta. :confused:

Nu har jag inte sett Wii's presskonferens men jag skulle nog säga enligt mina uppfattningar så "vinner" Microsoft E3 det här året. Sony kommer ganska tätt efter.

Jag vill ha ModNation Racers och Uncharted 2 till Ps3! Sedan så vill jag ha JoyRide till Xbox 360... Ska bli spännande nu det kommande året.

Just det. The Saboteur också.

Tro mig, du vill ha ettan också. :(

Jag betvivlar att jag vill dras med hela Nintendo-konferensen, men Microsofts vore intressant att snabbt kolla igenom. De hade nån form av rörelsekontroller på G?

Hur många här förstod "not only for one reason, but for 256 reasons" innan de sa vilket spel det gällde? :D

EDIT: Har nu kommit fram till Kaz Hirai som snackar PSP Go. Det slår mig hur lite förtroende jag har för den mannen, eftersom han aldrig sagt annat än bullshit på varenda presskonferens. Samma gaggel man hörde 2006, 2007 och 2008 hör man nu om igen: "blablabla jättebred användarbas blablabla en jättestark upplevelse med PSP blablabla massvis med nya titlar blablabla och ny hårdvara!". Well, what about the software? Jag vet inte att de släppt en enda vettig firmware på ett och ett halvt år, och den senaste de gjorde (som gav möjligheten att skapa egna mappar på PSP utan PC) gav saker som skulle ha varit med för fem år sen.

Han pratar också om den videoservice som USA fick för ett helt år sen med Video On Demand. När i helsike får VI den?!? Jag kan mycket väl tänka mig att köpa/hyra filmer via PSN eftersom det är skitsmidigt, men varför får vi i EU inte detta?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag diggar inte riktigt tjejens röst i Uncharted 2; hennes dialekt låter långtifrån äkta. :confused:

Det märkte jag inte riktigt. Jag tyckte inte det var så farligt. Spelet såg så bra ut så jag inte tänkte på mycket annat.

Tro mig, du vill ha ettan också. :(

Ja mest troligt... Men antagligen så blir ju tvåan bättre. :P

Jag betvivlar att jag vill dras med hela Nintendo-konferensen, men Microsofts vore intressant att snabbt kolla igenom. De hade nån form av rörelsekontroller på G?

Kollar på Nintendos. Blir inte imponerad. Tråkigt. Ingenting nytt känns det som heller. Bara barnsaker, nästan, och sedan så känns inte Wii Motion Plus bra. det skulle ju Wii'n redan kunna göra. Och ja. MS' konferens var väldigt bra. Älskade Natal, som projektet för Xboxens motion controller heter. Den och Sonys motion controller kan nog tillsammans äga ut Wii'n om ni frågar mig.

Hur många här förstod "not only for one reason, but for 256 reasons" innan de sa vilket spel det gällde? :D

Jag förstog det inte ens för ens han sa att det var 256 spelare samtidigt

EDIT: Har nu kommit fram till Kaz Hirai som snackar PSP Go. Det slår mig hur lite förtroende jag har för den mannen, eftersom han aldrig sagt annat än bullshit på varenda presskonferens. Samma gaggel man hörde 2006, 2007 och 2008 hör man nu om igen: "blablabla jättebred användarbas blablabla en jättestark upplevelse med PSP blablabla massvis med nya titlar blablabla och ny hårdvara!". Well, what about the software? Jag vet inte att de släppt en enda vettig firmware på ett och ett halvt år, och den senaste de gjorde (som gav möjligheten att skapa egna mappar på PSP utan PC) gav saker som skulle ha varit med för fem år sen.

Mjo, det är lite där Sony förlorar... Tycker att Sonys nästan var lika tråkig som Nintendos enda tills de visade ModNation Racers och Motion-kontrollen. Och sedan Uncharted då. PSP Go presentationen kändes tråkig. Allt annat var bara trist. Och ändå var jag lite smått intresserad av PSP Go. Men de gjorde inte presentationen minnesvärd. Bara tråkig och dålig, enligt mig då. Så det ända bra Sony hade enligt mig, var ModNation Racers, Uncharted 2 och Motion-kontrollen.

Varför hade dom inget namn på den förresten? Jättejobbigt att nämna den då man måste skriva tre ord, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...