Jump to content

Gå före när ny kassa öppnas i snabbköpet


Arvid
 Share

Recommended Posts

Snarare "'Mitt ärende är inte viktigare än någon annans'-/'Jag har inte större rätt en någon annan att stå först', så jag går inte före någon".

"...och därför är andras ärenden inte heller viktigare än mitt så det är fullständigt skit samma om jag går före i och med att 'we are all equal, maan!'".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi strävar ju alltid efter att klara oss med den enklaste metoden som finns tillgänglig. I dagens samhälle så är vi ju i stort sett beroende av att allting ska gå snabbt för att vi tror att vi får mer gjort om vi gör vissa saker samtidigt och snabbare än vad vi brukar. Då är det så enkelt att hjärnan säger till oss att flytta oss bara för att det går snabbare samt enklare, trots att man som Qouad säger vet att den kö man står i kommer bli jämnlång. Så enkelt att man försöker hamna först i andra kön för att slippa chansen att vara längre ner i kön i den ursprunliga kön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hamnade i ett sånt där dilemma idag. Stod inne på Ica här i byn och väntade på att en framför mig skulle fumla klart med pengarna så att näste man i kön skulle kunna komma fram (notera : jag stod som tredje person i kön efter den som fumlade) under den tiden så kom en ny kassörska och öppnade en ny kassa, just då flög alla över till just den kön.

Jag stod kvar, jag hade inte bråttom eller dylikt.

Det är just efter den här tråden skapades som jag försöker se när och hur ofta jag byter kassa, det varierar lite till och från beroende på vilket sammanhang det är, har jag mer bråttom försöker jag alltid smita mig före, annars står jag kvar och brukar ibland släppa förbi folk som verkar ha mer bråttom än mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hamnade i ett sånt där dilemma idag. Stod inne på Ica här i byn och väntade på att en framför mig skulle fumla klart med pengarna så att näste man i kön skulle kunna komma fram (notera : jag stod som tredje person i kön efter den som fumlade) under den tiden så kom en ny kassörska och öppnade en ny kassa, just då flög alla över till just den kön.

Jag stod kvar, jag hade inte bråttom eller dylikt.

Det är just efter den här tråden skapades som jag försöker se när och hur ofta jag byter kassa, det varierar lite till och från beroende på vilket sammanhang det är, har jag mer bråttom försöker jag alltid smita mig före, annars står jag kvar och brukar ibland släppa förbi folk som verkar ha mer bråttom än mig!

Något sådant. Har någon annan väntat längre än mig, dvs. står framför mig i kön, tycker jag denne har mer rätt att komma fram till en kassa snabbare än mig, det tordes ju vara rätt självklart. Men om jag har bråttom och har få varor brukar jag armbåga mig fram och skratta inlevelsefullt och elakt åt de som hamnade bakom mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De öppnar ju en till kassa för att kön i den andra ska minska, vore ju dumt om alla ställde sig i den andra och bildade kö på nytt.

Men jag vet din poäng och det är definitivt den som går dit först eftersom den som kommer efter tekniskt sätt står i den andra kassan, alltså är det den som står före dig i kassan innan som trängs ifall han byter kassa och ställer sig före dig även om du kom dit först ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...