Jump to content

Vad gör du som är dåligt för miljön?


Kebab
 Share

Recommended Posts

Joo, är ju lågt om man jämför med värstigarna! Allting beror givetvis på förhållanden och förare

Haha, du vet inte så mycket om skotrar :)

Bränsleförbrukningen beror främst på föraren och körsätt, hur mycket tummen är i botten av handtaget. Det går aldrig att jämföra skotrar som du gör, touringmaskiner tar alltid väldigt lite brännsle eftersom att de kör väldigt lungt efter led. Nyare sportmaskiner tar också i regel mer än äldre!

När ni kör skoter kör ni nog ganska lungt och maskinen behöver inte alls arbeta vilket ger en låg förbrukning. När jag kör är det full gas i puder ungefär hela tiden!

Har en summit 550 just nu men ska nog byta till nästa år, en 600 skulle vara att föredra

Läs om läs rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bump. Idag köpte jag en mapp på den lokala bokaffären, tänkte säga att jag inte behövde någon påse men lät av någon anledning bli. Någon minut efter att jag hade betalat plockade jag ur mappen ur påsen igen, ty jag befann mig i min lägenhet.

-1 på miljökarmaration.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump. Idag köpte jag en mapp på den lokala bokaffären, tänkte säga att jag inte behövde någon påse men lät av någon anledning bli. Någon minut efter att jag hade betalat plockade jag ur mappen ur påsen igen, ty jag befann mig i min lägenhet.

-1 på miljökarmaration.

Jag sade nej tack till att få en påse till tangentbordet eftersom jag bara skulle tillbaka till bilen. +1 till mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger colaflaskor på marken. Skulle vilja skylla det på att det borde finnas fler papperskorgar uppsatta runt stan.

Det där är något jag verkligen inte kan förstå.

Skulle aldrig någonsin klara av att slänga en flaska/burk på gatan.

Inte ens när jag är full gör jag det.

Edit:

Och jag blir fruktansvärt förbannad när jag ser lowlife's och douchebags som slänger burkar på gatan.

Redigerad av Karatemorfar
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger fimpar på marken i skolan/stan man ser sällan såna där askkoppar som står ute som dem har vid sjukhuset. Sorterar iallafall skräp och går/cyklar/åker buss så man är ju iallafall lite miljövänlig av sig.

Sen om man väl ser glas på gång banan så försöker jag sparka undan det alltså skyffla bort det med skon så långt bort jag kan så det inte kan komma till skada för nån hund/katt eller nån annan.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+Åker buss väldigt väldigt ofta

+Sopsorterar hemma, även borta hos folk om möjligt

+Håller mig fast vid skräp på stan tills jag hittar en soptunna (hade det varit jag för ungefär 2 år sen hade jag bara slängt det på marken)

-Slänger fimpar på marken, jag menar liksom det finns ju inte en enda jävla askkopp någonstans där man går

-Datorn är på istortsett 24/7

-När jag meckar med bil/moped så är det väldigt mycket skit som av misstag råkar rinna ut i gruset/gräsmattan här hemma

-+ Duschar oftast länge, men är ju inte alltid själv så att säga så det slår ju ut varandra if you know what i mean!

Fyller på senare om jag kommer på mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...