Jump to content

Coca-Cola eller Coca-Cola Light?


kicken
 Share

Favoriten?  

91 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej! Du fick inte ta null vote. Du hade inget val. Om det stod mellan vanlig cola eller cola light, vad skulle du då välja?

Själv väljer jag alltid Coca Cola. Light har en vidrig eftersmak. Kan hända att jag snor av morsans Cola light om hon glömmer att / bestämmer sig för att inte köpa någon vanlig cola dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

canser ftw?

Vote: coca-cola, eftersom konstsocker inte alls är bra.

Har jag något val? samt, källa? Vad jag minns är inget bevisat. Men men, typ allt friterat innehåller akrylamid, som är något som är cancerframkallande. Nu kommer vi allihopa att dö, kommer du inte ihåg larmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

såklart! <:

vanligt socker är iaf bättre än Aspartam :doh:

Done. :D

Har blivit mer förtjust i Cola de sista åren, drack det aldrig innan. Dricker det inte ofta nu heller men när det väl dricks är det vanlig som gäller. Tror inte ens jag smakat Light, håller mig borta från de flesta Light-produkter och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

såklart! <:

vanligt socker är iaf bättre än Arspatan :D

Ja, och du måste få i dig mer aspartam som du förmodligen någonsin kommer få i din livstid för att det ska utveckla cancer.

edit: dvs. även i mycket, mycker mer concentrerad form.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Coca-Cola

Du glömde att lägga till det kvittar eller motsvarande :D

BTW: VAD I HELVETES JÄVLA bajs skit är skillnad mellan Zero och Light? :doh:

Zero är gjord för att smaka likadant som vanlig cola men ändå inte innehålla något socker. Light innehåller heller inget socker, men man kan tydligt känna en skillnad (Light smakar mycket sötare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zero är gjord för att smaka likadant som vanlig cola men ändå inte innehålla något socker. Light innehåller heller inget socker, men man kan tydligt känna en skillnad (Light smakar mycket sötare).

Förr i tiden så sötsatte man Light med sukralos och light smakade likvärdit med vad Zero gör idag. För några år sen bytte man ut sukraloset i light mot det påstått nyttigare Aspartam och smaken försämrades. Sedan införde de Cola Zero som en ny dryck innehållandes det gamla sötningsmedlet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns helt fel så har Light innehållit sukralos, sedan aspartam, och nu sukralos igen.

Det var aspartam, sen ändrades till sukralos (då spawnades även en grön märkning på burken) och nu är det tillbaka till aspartam igen. Och den gröna märkningen är borta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...