Jump to content

Kampsport


Xersize
 Share

Kampsport  

28 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag är lite av en kampsportsfantast. Jag älskar att titta på olika kampsporter, allt ifrån boxning till wrestling. Så jag tänkte fråga er, går ni i någon kampsport? Tänker ni börja i någon? Vill ni ge tips eller rekommendera någon kampsport för andra forumiter? Har ni egna erfarenheter som ni vill dela med er av? Gör det :whistling:

Själv går jag i Kung Fu-grenen Wing Chun på M.A.I Wing Chun i Eskilstuna :rolleyes: Jag ska gradera mig i maj till nivå 1 (vilket betyder att jag är nybörjare, har bara gått i snart en termin) och innan det gick jag i boxning i lite mer än ett halvt år, även det här i Eskilstuna :ermm:

Så, då låter jag turen gå över till nästa som vill ta ordet :(

EDIT: Ändrade så att man kan kryssa i flera på en gång utifall att man går i flera

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går själv inte i någon kampsport, men under en blöt kväll i Flogsta kom jag att prata med en snubbe som pluggade teknisk fysik vid Uppsala Universitet som brann för kampsport, och verkade väldigt kunnig. Han höll just då på med en kampsport jag verkligen inte minns, men den var relativt nyskapad, och byggde på moderna praxis - den var pure självförsvar, och tanken med den var att oskadliggöra attackeraren utan att skada denne, utan bara träffa särskilda beröringspunkter som bara tillfälligt 'förlamar' motståndaren. Ringer det en klocka? Lät intressant, och vore kul att veta vad den hette.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick två år på Aikido i yngre dagar.. om det nu ens räknas som en kampsport.

Whaddup Steven Seagal. Did you flick them wrists?