Jump to content

Foto-på-det-du-precis-köpt


Vice.
 Share

Recommended Posts

Det kommer bli en dervish för mig med :D kör också på deras paket tror jag.

Jag tycker att förra årets tryck är snyggare än årets.

2009-brädan ser ut såhär:

Lite smått orelevant men jag frågar iaf, hur stannar man egentligen med en longboard? Förra sommaren provade jag att köra ner för en backe med en väns longboard och jag fick möte med en bil på vägen ner. Hade ingen aning om hur man stannade så jag valde skrapmärken framför en krock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite smått orelevant men jag frågar iaf, hur stannar man egentligen med en longboard? Förra sommaren provade jag att köra ner för en backe med en väns longboard och jag fick möte med en bil på vägen ner. Hade ingen aning om hur man stannade så jag valde skrapmärken framför en krock.

Vid högre farter så får man göra som du, eller om man är duktig ställa brädan på bredden och "slajda" tills man stannat. Slidehanskar är att föredra då, annars skrapar man upp händerna duktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle försöka stå på ett ben och pressa ner foten i backen, men jag har aldrig åkt longboard <:

Vid lägre farter gör man så, man kan även gå ner på knä på brädan för att få mer balans när man pressar en fot i marken. Men i högre farter är den tekniken lönlös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt intresserad av den telefonen. Hur är den?

GPS:en fungerar typ inte om man inte anänder aGPS:en också, den kostar pengar då man ansluter till telenätet och hämtar data.

Tycker mobilen är intressant till en början men det flesta sakerna är ändå ganska ytliga. right? (Har ingen själv, kanske tänkt köpa, får se.)

GPS:en fungerar dåligt inomhus som de allra flesta GPS:er men utomhus (även fast det är höga hus runt omkring) fungerar den svinbra.

Dock är Nokia Maps lite surt eftersom att man typ behöver betala lite hit o lite dit.

Skaffade hem Google maps men det fungerar ju bara ordentligt när man har tillgång till nät av något slag eftersom att jag inte hittat någonstans att välja att spara hem kartan istället för att hämta hela tiden.

Förövrigt tycker jag att telefonen är underbart rolig att pyssla med och jag hittar ständigt nya saker att fixa osv.

Lite tunt utbud på nedladdningsbara grejer (och de spel som finns verkar vara från Jamba vilket får mig att rygga tillbaks) men det lär väl utökas med tiden.

Det man hört om plastighet är verkligen ingenting jag upplever. Så enligt mig ett toppen köp :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GPS:en fungerar typ inte om man inte anänder aGPS:en också, den kostar pengar då man ansluter till telenätet och hämtar data.

Tycker mobilen är intressant till en början men det flesta sakerna är ändå ganska ytliga. right? (Har ingen själv, kanske tänkt köpa, får se.)

Ytliga, hur menar du? Att det är ostabilt i grunden?

edit: oj, såg inte att Plaisir hade svarat.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid lägre farter gör man så, man kan även gå ner på knä på brädan för att få mer balans när man pressar en fot i marken. Men i högre farter är den tekniken lönlös.

Jag gör så .

Står på ett ben och sätter försiktigt ner hälen och sedan hela foten i backen och bromsar. Funkar bra även vid höga farter. Bara att träna upp.

Riktiga åkare, som är riktigt bra och åker fort, alltså typ 80 km/h hukar sig alltid när dom åker pga. minska luftmotståndet, och när de ska bromsa ställer de sig upp och sträcker ut armarna.

Såg en dokumentär om det på Discovery också. De sa något i stil med att från 80-90 km/h ner till 40-50 km/h kunde de sakta ner på ca 5-6 sek.

Och när de var nere i den hastigheten stoppar dom ner foten i marken och bromsar.

"Slajda" är väl inte att föredra vid höga hastigheter ..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gör så .

Står på ett ben och sätter försiktigt ner hälen och sedan hela foten i backen och bromsar. Funkar bra även vid höga farter. Bara att träna upp.

Riktiga åkare, som är riktigt bra och åker fort, alltså typ 80 km/h hukar sig alltid när dom åker pga. minska luftmotståndet, och när de ska bromsa ställer de sig upp och sträcker ut armarna.

Såg en dokumentär om det på Discovery också. De sa något i stil med att från 80-90 km/h ner till 40-50 km/h kunde de sakta ner på ca 5-6 sek.

Och när de var nere i den hastigheten stoppar dom ner foten i marken och bromsar.

"Slajda" är väl inte att föredra vid höga hastigheter ..

80-90km/h är inte några hastigheter jag tänkt åka i.

Är man duktig på att slajda är det att föredra för panikbromsningar än att slita sönder sina skor och krocka med eventuellt hinder :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

80-90km/h är inte några hastigheter jag tänkt åka i.

Är man duktig på att slajda är det att föredra för panikbromsningar än att slita sönder sina skor och krocka med eventuellt hinder :)

haha, inte jag heller.

Jag menade åkare som är proffs och tävlar i longboards.. Här snackar vi latex-ställ och aero-dynamisk (?) hjälm

KalleR, kan du slajda (slidea)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GPS:en fungerar dåligt inomhus som de allra flesta GPS:er men utomhus (även fast det är höga hus runt omkring) fungerar den svinbra.

Dock är Nokia Maps lite surt eftersom att man typ behöver betala lite hit o lite dit.

Skaffade hem Google maps men det fungerar ju bara ordentligt när man har tillgång till nät av något slag eftersom att jag inte hittat någonstans att välja att spara hem kartan istället för att hämta hela tiden.

Är du säker på att du kör med aGPS avslaget? aGPS använder mobilnätet för att hämta data och kostar därför pengar, har nämligen hört att Nokia maps ska vara gratis.

Har du annars testat installera några program? Eller är det bara speiella program som fungerar? Fungerar typ MSN?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att du kör med aGPS avslaget? aGPS använder mobilnätet för att hämta data och kostar därför pengar, har nämligen hört att Nokia maps ska vara gratis.

Har du annars testat installera några program? Eller är det bara speiella program som fungerar? Fungerar typ MSN?

Ahrå jag har aGPS avstängt.

Det var jag som missat vilket program jag var inne i när jag skulle testa runt lite. Tankade hem Google maps som sagt och det laddar ju hem kartbitarna allteftersom vilket gör att man måste ha kontakt med nät.

Nokia kartorna laddar man hem med hjälp av nokia maploader vilket även tillhandahåller röstgudning osv.

Det kostar när man ska bli guidad någonstans vad jag förståt men ska gå att använda utan att betala nåt :P

Har inte hittat någon möjlighet att hämta hem msn än tyvärr. Vill gärna ha :)

Men det finns en hel del annat att hämta som tex quick office ( :) ) och något annat IM program som förhoppningsvis är hyffsat. Ska testa det imorn när jag är på jobbet så att jag kan använda ett trådlöst nätverk :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...