Jump to content

Vetenskaplig undersökning!


Vice.
 Share

Hur knäpper du dina tassar?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Handknäppning!

Man kan knäppa händerna på så många olika vis så jag blev nyfiken på hur ni gör.

Jag gör som jag tror de flesta gör, knäpper händerna med högra tummen ytterst.

Men det finns de som gör annorlunda. Hur gör ni? Varför gör ni så? Använder ni er av olika knäppningar vid olika tillfällen? Posta gärna en bild på era knäppningar.

Den knäppning jag oftast använder mig av är alltså den översta knäppningen. Tog med två olika sorters knäppningar, men det finns alltså ganska många.

Hand1_1083459_0.jpg

Hand2_1083459_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knäpp händerna, hur du vill, stoppa den yttersta tummen innanför den som är innerst.

Då omfamnar den yttersta tummen en tumme och ett pekfinger. :)

Inte på mina händer. Bör jag uppsöka läkare?

Antar att jag inte förstår. Hur menar du egentligen? Har försökt på alla vis men det blir helt enkelt inte 'rätt'. Bild?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knäpp händerna, hur du vill, stoppa den yttersta tummen innanför den som är innerst.

Då omfamnar den yttersta tummen en tumme och ett pekfinger. :)

Men om man gör så som jag tror att du menar, så är det väl ändå inte höger tumme som omfattar vänster tumme och vänster pekfinger? Då är det väl höger pekfinger som omfamnas?

post-8685-1233788216_thumb.jpg

(och jag röstade på att höger tumme lägger sig ytterst)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man gör så som jag tror att du menar, så är det väl ändå inte höger tumme som omfattar vänster tumme och vänster pekfinger? Då är det väl höger pekfinger som omfamnas?

post-8685-1233788216_thumb.jpg

(och jag röstade på att höger tumme lägger sig ytterst)

Det där är fel sätt.

Kom igen grabbar, så svårt är det inte!

Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila!

Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är fel sätt.

Kom igen grabbar, så svårt är det inte!

Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila!

Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger.

Haha, finns det verkligen folk som knäpper så?

Hur bestäms sånt här förresten? Slumpen, arv, inlärning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är fel sätt.

Kom igen grabbar, så svårt är det inte!

Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila!

Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger.

Ah, det lyckades jag med tidigare.

Men att skriva 'omfamnar både tumen och pekfingret' var väldigt vilseledande.

Edit - Tweak: Vi får väl försöka att kartlägga det?

Funderar på om det har någonting med vilken hand man använder, alltså om man är höger/vänsterhänt.

Jag är vänsterhänt, och lägger höger tumme överst.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, det lyckades jag med tidigare.

Men att skriva 'omfamnar både tumen och pekfingret' var väldigt vilseledande.

Edit - Tweak: Vi får väl försöka att kartlägga det?

Funderar på om det har någonting med vilken hand man använder, alltså om man är höger/vänsterhänt.

Jag är vänsterhänt, och lägger höger tumme överst.

Jag är dubbelhänt och lägger vänster tumme överst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...