Jump to content

Vetenskaplig undersökning!


Vice.
 Share

Hur knäpper du dina tassar?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dubbelhänt? Är inte det något de bara säger till ledsna, vänsterhänta barn för att få dem att inte känna sig annorlunda? :)

fakk joo. Det finns inga ledsna vänsterhänta, vi är så jävla mycket överlägsna er dumma högerhänta. Ändå görs varenda jävla pryl för enbart högerhänta (kan inte räkna på en hand hur många aktiviteter jag fått avstå eftersom "X" kräver att man är högerhänt, eller iaf fattar tag med högerhanden).

T: Höger tumme ytterst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fakk joo. Det finns inga ledsna vänsterhänta, vi är så jävla mycket överlägsna er dumma högerhänta. Ändå görs varenda jävla pryl för enbart högerhänta (kan inte räkna på en hand hur många aktiviteter jag fått avstå eftersom "X" kräver att man är högerhänt, eller iaf fattar tag med högerhanden).

T: Höger tumme ytterst.

Fullständigt korrekt.

Minns fortfarande när man var tvungen att använda saxar för högerhänta, fick så förbannat ont i tummen hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelhänt? Är inte det något de bara säger till ledsna, vänsterhänta barn för att få dem att inte känna sig annorlunda? :)

Jag vet inte om jag är det i dess riktiga bemärkelse för jag kan bara skriva med högerhanden, men jag spelar pingis med vänstern, badminton med högern, klipper med sax med vänsterhanden osv. Tror jag har "fel" fattning i både tennis och innebandy också, men det kanske inte har med händerna att göra, för högerhänta vänner håller likadant i innebandy i alla fall. Hursomhelst säger jag det mest för det låter coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är fel sätt.

Kom igen grabbar, så svårt är det inte!

Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila!

Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger.

Haha tack! Skulle precis ta en bild till för att visa.

Hrum, Vice - hur lyckades du ta bilderna i din förstapost?

Victoria hjälpte mig. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar verkligen inte hur ni menar att man ska göra. Finns det ingen video?

Hur man gör omfamningen? Hehe, okej, jag ska göra en steg-för-steg-guide. Men jag orkar inte ta bilder eller göra video.

1. Knäpp dina händer. Nu har du antingen höger tumme överst, eller vänster.

2. Lyft upp den översta tummen.

3. Lyft upp den undre tummen.

4. Sänk ned den tummen som var överst i steg 1.

5. Sänk ned den tummen som var underst i steg 1.

6. Nu ska dina tummar ha bytt plats. Den som var över är nu under, och den som var under är nu över. Det borde också vara så att den tummen som är under i det här steget tillhör samma hand som pekfingret som är närmast.

Alternativ nummer två!

1. Är du högerknäppt (Höger tumme överst) så formar du en cirkel med vänster hands tumme och pekfinger (Vice versa om du är vänsterknäppt).

2. Ta höger hands tumme och pekfinger och för in i cirkeln från handflatehållet. (Undersidan kan man säga.)

3. Fläta sedan resterande fingrar, långfinger, ringfinger och lillfinger.

4. Nu borde vänster hands tumme och pekfinger omfamna höger hands tumme och pekfinger, eller vice versa om du är vänsterknäppt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...