Jump to content

Empire: Total War


Umberto
 Share

Recommended Posts

När blir det egentligen revolution? Är det när man forskat en viss mängd enlightenment-techs eller är det när befolkningen får en viss mängd "clamour for reform"? Har än inte fått någon revolution.

Ändra skatter till högsta på vanligt folk och inget på adeln och vice versa (?).

---

Körde nyss med Hew. Det var riktigt roligt. =D

Bara för att jag slog honom ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ändra skatter till högsta på vanligt folk och inget på adeln och vice versa (?).

---

Körde nyss med Hew. Det var riktigt roligt. =D

Bara för att jag slog honom ;D

Jag hade motsatta skatteförhållanden. Adeln kunde jag lägga maxskatt på utan att de blev särskillt sura medan så fort jag drog upp arbetarklassen ett enda snäpp så blev typ allt rött. Jag vet faktiskt inte vad revolutionen kom sig av, men jag har det mesta utforskat. Men det är möjligt att man kan göra på Adrians sätt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet var sparfilerna ligger på datorn? Har letat ett bra tag nu men jag lyckas inte finna dem.

Och somliga hittade dem på 30 sekunder efter att ha börjat leta :D

Here you are: "C:\Documents and Settings\*Insert Username*\Application Data\The Creative Assembly\Empire"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den mappen finns inte för mig.

Det är en dold mapp, glömde att nämna det. =)

--

Posta gärna en bild på erat nuvarande rike, en bild förklarar mer än 1000 ord! ;)

Går ganska fint för mig och mina söta små Preussisar :D

post-9958-1237044334_thumb.jpg

Inkomst: 16 080.

Allians: Sverige.

Krig: Ryssland & Polen, Danmark.

Har varit ganska knepigt att vara ett centrum-land, ofta har jag fått stått ut brännande

av byar från ett håll och övertaganade av städer från andra hållet.

Men nu har jag fått lite ordning på saken. Nu har jag börjat satsa en stor del av min energi

på att försöka överta Polen, sega jävlar dom där. Efteråt blir det Österrike.

Skulle det råka bryta ut krig mellan Fransmännen och mig nu så ligger riket ganska

surt till p.g.a. att 80% av min armé är i östfronten.

Har också i 10 år försökt inta Köpenhamn, men äger inte alls någon flotta.

Men nu på senaste tiden har hamnbyar dukit upp. Kanske det blir någon gång iaf. :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, hittade den nu. Har dock fått ett problem som jag finner väldigt störande. De första dagarna fungerade spelet perfekt men sen fick jag någon konstig grafisk bugg. Buggen kommer fram efter varje strid jag varit inne i och detta leder till att jag måste spara och starta om spelet efter varje strid och i längden blir det väldigt jobbigt.

http://pici.se/pictures/AoHYmHLOq.jpg

Sådär ser det alltså ut efter en strid är avklarad. Gaah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat en ny kampanjomgång med Martha Confederacy och det är väldigt intressant må jag säga, att härja nere i Indien med allt vad det innebär. :)

En rent generell fråga har jag dock; går det inte att "gruppera" endast en enhet på något sätt? Vill gärna använda mig av nummerknapparna för att komma åt mina enheter men det går inte om jag t.ex. bara har en kavallerienhet som jag vill ska flankera från ett visst håll, utan då måste jag gå ner och välja den manuellt. Inget jättestörande, men det vore helt klart smidigare om man kunde fästa dem vid knappar på samma sätt, för egentligen borde det ju inte behöva vara två för att gruppera även om ordet tappar sin mening lite då, men det öppnar ju möjligheter.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat en ny kampanjomgång med Martha Confederacy och det är väldigt intressant må jag säga, att härja nere i Indien med allt vad det innebär. :wub:

En rent generell fråga har jag dock; går det inte att "gruppera" endast en enhet på något sätt? Vill gärna använda mig av nummerknapparna för att komma åt mina enheter men det går inte om jag t.ex. bara har en kavallerienhet som jag vill ska flankera från ett visst håll, utan då måste jag gå ner och välja den manuellt. Inget jättestörande, men det vore helt klart smidigare om man kunde fästa dem vid knappar på samma sätt, för egentligen borde det ju inte behöva vara två för att gruppera även om ordet tappar sin mening lite då, men det öppnar ju möjligheter.. :mellow:

That's why we have unit cards :D Om du inte vill att dom ska ta upp

extra utrymme på din skärm, så trycker du bara F7 när du behöver dem. :(

Går frammåt. Har just nu världens starkaste armé & näst rikaste rike. :P

Kungen dog också för inte så länge sen och blev ersätt av dottern.

Territorium-luckan bredvid Berlin är svenska ambassaden. :D

post-9958-1237129893_thumb.jpg

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That's why we have unit cards :( Om du inte vill att dom ska ta upp

extra utrymme på din skärm, så trycker du bara F7 när du behöver dem. :wub:

Jaha, du missförstår mig nog lite. Vill ha en snabbknapp som går att binda till enskilda enheter, inte som nu bara till grupper. Som du tänker måste jag ändå ner och trycka på kortet, vilket är det jag vill slippa. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Antingen som är det jag som suger på att ge ut order, eller så är AI:n extremt kass på att attackera fienden. De klantar sig alltid och fienden lurar dem så pass att de fastnar, stannar, blir beskjutna och sjunker. Det är omöjligt att ge ut indirekta order till varje enskilt fartyg när flottan består av 14 skutor... hjälp!

Post 3000 alltså... jag har nog sämst postutveckling i förhållande till hur pass länge jag varit medlem.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har beställt spelet och får det nog om några dagar. Problemet är dock att jag har en rätt så gammal dator, jag antar att min processor är för klen. :w000t: Men är det någon som vet om man kan spela det även fast datorn är rätt så gammal? Om man drar ner på grafik och så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har beställt spelet och får det nog om några dagar. Problemet är dock att jag har en rätt så gammal dator, jag antar att min processor är för klen. :w000t: Men är det någon som vet om man kan spela det även fast datorn är rätt så gammal? Om man drar ner på grafik och så?

Testa demot, finns på Steam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har beställt spelet och får det nog om några dagar. Problemet är dock att jag har en rätt så gammal dator, jag antar att min processor är för klen. :w000t: Men är det någon som vet om man kan spela det även fast datorn är rätt så gammal? Om man drar ner på grafik och så?

Om du har 2GB RAM, Intel E6600 och nVidia GeForce 7950 GX2 med alla inställningar på low klarar du dig precis när 2000 man anfaller 2000 man i ett stjärnfort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han blir nog inte så mycket klokare för det. Demot var ju redigt kasst och o-optimerat. Fick köra på low när jag klarar medium-high med fullversionen :w000t: Kraschade gjorde det också mycket.

Det kan ändå ge en viss känsla för det, jag personligen har inte märkt någon enorm förbättring till fullversionen, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...