Jump to content

Empire: Total War


Umberto
 Share

Recommended Posts

Hm. Var kan man hitta demot? Vill helst inte använda steam..

Jag har ingen större erfarenhet av strategispel, kan jag köpa det här och börja spela på en gång (jag vill inte sitta och hålla på med massa tråkiga tutorials) eller är det här ett spel för hardcorepubliken?

Du måste nog spela några tutorials. De brukar dock inte vara så jättetråkiga i TotalWar-spelen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Yes, det är exklusivt till Steam, tror inte att det kommer komma 'lagligt' på någon annan sida iallafall.

Eudoros: Byt "Download region" till något land som ligger och sover just nu, så kan du snatta deras bandbredd vilket kommer få det att gå fortare. När jag tankade igår eftermiddag fungerade "USA - East Coast" fint, men vilka som sover just nu vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, det är exklusivt till Steam, tror inte att det kommer komma 'lagligt' på någon annan sida iallafall.

Eudoros: Byt "Download region" till något land som ligger och sover just nu, så kan du snatta deras bandbredd vilket kommer få det att gå fortare. När jag tankade igår eftermiddag fungerade "USA - East Coast" fint, men vilka som sover just nu vet jag inte.

USA - West Coast eller Öst-Asien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hihi, vad tycker du om spelet?

Inte kommit in i det riktigt än, men det känns lovande. Fått fetspö två gånger om mot danskarna på sjön, men snott Norge från dem. Nu kommer ryssjävlarna som är allierade med Danmark uppifrån Norrland, vilket klurar till det hela lite.

Tror att ett av problemen är att jag inte riktigt känner att jag har kontroll över allt, finns det inget sätt att enkelt skrolla runt på alla enheter (militära, rakes, osv.) varje turn så länge man inte sätter in dem i städer etc.?

Vad säger du då? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte kommit in i det riktigt än, men det känns lovande. Fått fetspö två gånger om mot danskarna på sjön, men snott Norge från dem. Nu kommer ryssjävlarna som är allierade med Danmark uppifrån Norrland, vilket klurar till det hela lite.

Tror att ett av problemen är att jag inte riktigt känner att jag har kontroll över allt, finns det inget sätt att enkelt skrolla runt på alla enheter (militära, rakes, osv.) varje turn så länge man inte sätter in dem i städer etc.?

Vad säger du då? :mf_doof:

Jo, jag är väldigt nöjd över hur spelet är utformat. Börjar även komma in i sjöstriderna och lyckas slippa åtta båtar som står i en klump och skjuter mot varandra. Hade fullt upp med att bryta ner Danmark och Norge med järnnäven när ryssarna fick för sig att ta över de delarna av Baltikum som jag tidigare erövrat. Fransmännen är ovanligt envisa och vill inte gå med i min allians mot ryssarna och engelsmännen har grävt ner sig själva i diverse krigsförklaringar så någon hjälp från dem är ingenting att luta sig tillbaka mot.

Ah, en sådan funktion skulle vara utmärkt! Får ta och fortsätta leta efter nya finesser i morgon, nu är det dags att säga "god kväll" till gentlemännen i Linköping och gå och lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längst ner till vänster kan man öppna upp en ruta som jag tror heter Lists eller liknande, där kan man se vilka olika enheter man har och var de finns någonstans, är det något sånt du var ute efter?

Hmm, på ett ungefär ja, tror jag. Får se hur det ser ut nästa gång jag lirar. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På detta när man kör mission kan man bli allierade med andra underspelets gång när man kör mission eller är det bara då och då asså att man får det som en uppgift så att säga.

Du menar kampanjen? Tror man ska kunna bli allierad med andra nationer när som helst under spelets gång, men diplomaterna från tidigare Total War verkar saknas så är inte säker exakt på hur man gör.

Bestämde mig idag för att det blir ett köp :naughty: Så hoppas på att jag får min äkta kopia nån gång under nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar kampanjen? Tror man ska kunna bli allierad med andra nationer när som helst under spelets gång, men diplomaterna från tidigare Total War verkar saknas så är inte säker exakt på hur man gör.

Bestämde mig idag för att det blir ett köp :naughty: Så hoppas på att jag får min äkta kopia nån gång under nästa vecka.

Nere i högra hörnet finns en knapp man kan trycka på som öppnar en ruta där du sköter dina diplomatiska förhandlingar med de andra länderna.

Går inge vidare för engelsmännen, de har grävt ner sig riktigt rejält nu och jag verkar vara ett av få länder som inte är i krig med dem. Erbjöd nyss min hjälp vilket de artigt tackade ja till. Får se om jag kan räta till denna såpopera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mums! Trevligt spel.

Kör hittills bara en testomgång på World Campain för att lära mig allting. Upptäckte efter runda 10 att man måste utforska teknologier manuellt, vid runda 15 att det finns en hel jävla värld att ta över och inte bara europa. Och massa andra smådetaljer hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det att spela som Sverige? Kommer man vara i Sverige och kriga i vissa strider? Hur ser det ut att kriga i Sverige ser det likt ut som på denna tid då menar jag nu i verkligheten? Vill veta lite om detta spel innan ja skaffar det.

Kolla på spelets hemsida och på youtube/gametrailer så kan du få en mer detaljerad inblick. Man spelar inte i nutid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...