Jump to content

Empire: Total War


Umberto
 Share

Recommended Posts

Det är ingen bugg, trupperna flyr då deras moral är låg. Flyende trupper --> mindre battle power.

Okej min battle power steg iallafall när deras trupp flydde från mig. Dock så gjorde ja så mina trupper sprang efter dom. Sen har ja en fråga till som ja inte har listat ut. När jag går i krig med ett land så kommer en lista upp med alla mina allierade och sen finns det att man kan bocka i "Call you allies for help" eller vad det står och jag har en i bockad. Men när nån kommer attackerar min stad eller mina trupper så kommer inte visa länder och hjälper mig utan att jag får klara mig själv hur funkar detta? Är det inte meningen att de ska komma hjälpa direkt när man är i knipa?

Precis efter ja hade tagit över Frankrike så hade de trupper så de kunde ta över en del städer som ja hade tack vare för ja inte fick hjälp av mina allierade.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gud vad ja älskar detta spel :). Söker bra strids taktiker om nån har. Btw är detta nån bugg eller? Jag invaderade Paris då Frankrike hade det då ja attackerade dom vi hade lika stor armé men efter jag dödade 2-4 trupper så gav dom sig att de sprang undan mig och då ökade Battle Power mätaren hela tiden. Och undrar är detta nån bugg eller?

Detta ska ja köpa nästa månad då ja fyller år.

Glöm inte bort att de trots allt är fransmän :P

----

Jag har väntat länge på det här spelet. Men nu har jag väldigt liten plats på hårddisken så det dröjer nog innan jag kan spela det.

By the way, det jag hoppas mest på är att det kommer ett Rome: Total War 2. Det skulle smeka mina skinkor blåa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag kört World Campain långversion och har tagit över största delen av Europa. Suddade just ut Frankrike och Spanien från kartan men har låtit britterna leva samt att Ottoman Empire har ett antal länder i sydöstra Europa. Man måste ju ha några handelsparters..

Men jag har ju sen länge uppfyllt mina objectives, måste jag nu alltså bara vänta tur för tur till år 1799? Tror det är typ 1748 nu så det kommer ju ta en jävla tid.

Go for world domination!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första jag gjorde när jag började på kampaignen var att attackera Polen, tog över några av deras provinser

samt Warszawa, sen utrotade jag saxonerna. Men nu har Polen svarat på mina attacker, och återtagit

allt sitt, samt 2 av mina provinser. Men nu har jag tagit min högste general och den största armén från

huvudstaden och nu är den påväg rakt mot Polen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många här har igentligen köpt spelet? :ph34r:

Hade tänkt köpa det imorgon.

Vadå? Finns det något annat alternativ? :mf_doof:

Jag vill inte göra en helt ny tråd för den här frågan så,

finns det något strategispel som är likt Rise of nations?

Med tidsåldrar och att man bygger upp sin bas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Har pga plugg inte hunnit spela särskilt mycket men nu har jag iaf börjat. Spelar som England. Britannia, rule the waves...

Hur lång tid tar det för er att vänta på datorns drag efter att ni har klickat på end turn? Jag måste vänta ca 2 minuter och det är lite för mycket imo. I övrigt flyter det på bra trots att spelet fortfarande är lite halvbuggigt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har pga plugg inte hunnit spela särskilt mycket men nu har jag iaf börjat. Spelar som England. Britannia, rule the waves...

Hur lång tid tar det för er att vänta på datorns drag efter att ni har klickat på end turn? Jag måste vänta ca 2 minuter och det är lite för mycket imo. I övrigt flyter det på bra trots att spelet fortfarande är lite halvbuggigt.

Klicka ur "visa AI:ns drag" i game options så går det snabbare, förutsatt att du inte blir förfärad så fort du missar att en liten taliban rörde sig 4,2 millimeter under en runda.

Det ska ju komma en multiplayerkampanj i en senare patch för 1v1vAI, vilket lär bli redigt najs. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay, Svenska Revolutionen ägde just rum, år 1751. Episkt. Det kom upp en fråga ifall jag ville sympatisera med revolutionärerna eller med monarkin, och sen skapades en liten här Swedish Rebels utanför Stockholm som man själv fick attackera med. Jag vann och nu har vi en republik med regelbundna val och en ny flagga. Alla regioner blev mycket mer tillfredsställda och nu har jag en income på 150 000 varje runda, naaiizz.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt, Nait @ Steam antar jag?

Yes, det är jag.

----

Har precis börjat på del 3 av Road to Independence. Förlorade slaget vid bunker hill 3 gånger (som sig bör enligt historian <_<) innan jag gav upp och fortsatte (spelar ingen roll om man vinner eller förlorar just det slaget).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay, Svenska Revolutionen ägde just rum, år 1751. Episkt. Det kom upp en fråga ifall jag ville sympatisera med revolutionärerna eller med monarkin, och sen skapades en liten här Swedish Rebels utanför Stockholm som man själv fick attackera med. Jag vann och nu har vi en republik med regelbundna val och en ny flagga. Alla regioner blev mycket mer tillfredsställda och nu har jag en income på 150 000 varje runda, naaiizz.

När blir det egentligen revolution? Är det när man forskat en viss mängd enlightenment-techs eller är det när befolkningen får en viss mängd "clamour for reform"? Har än inte fått någon revolution.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...